Vtec rozładowuje się akumulator

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
ivan
klepacz
klepacz
Posty: 809
Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ivan » ndz 29 sie 2010, 14:04

To się chłopaki rozpisaliście. Połowy rzeczy nie rozumiem... ;)

W kwestii wyjaśnienia, jak moto nie odpala na ciepłym silniku to już nie odpali nawet jak ostygnie. Po prostu aku jest kaplica i tyle. Po kablach lub po naładowaniu aku odpala bez problemu. Jeżeli zostawiam moto z pełnym aku, to nawet po tygodniu zapala bez problemu a więc raczej nie ma możliwości aby był jakiś "lewy" pobór prądu lub sam aku nie trzymał prądu. No ale oczywiście mogę to sprawdzić.

Obstawiam, że pewnie jakaś kostka od alternatora nie łączy i po prostu nieraz aku jest niedoładowane. Z tego względu że nie jest to regułą i nie zawsze jak jest ciepły motor to rozładowuje się akumulator, a więc nie może być to problem złego działania alternatora czy regulatora a raczej jakiś przypadkowy element.

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pn 30 sie 2010, 09:34

MC_Hammer pisze:
Samego kompa do którego sie tak przywiązałeś nie sprawdzisz i tyle.
Dajesz się wciągać w dyskusję stojąc na przegranej pozycji, dlaczego już odpowiadam.
Po co masz mierzyć pobór jakiegoś elementu, który jest załączany przez sygnał z komputera a idzie on najczęściej przez przekaźnik jak można dużo prościej ;)
Mierząc jedynie same odbiorniki.
Temat kompa byl nadmiernie ciagniety bo sie go uczepiles i zaczales mnie ciagnac za jezyk.Mi nie chodzi o mierzenie kompa tylko sam pomiar poboru pradu na zacisku akumulatora plus kilka pomiarow po odczekaniu pewnego czasu co mogloby jasno zamnac temat poboru ale jak ktos woli mozna tez po Twojemu, szczegolnie jesli sie wie, ze komp po zgaszeniu moto juz nic nie robi.
MC_Hammer pisze:
Twardy161 pisze:Efekt "chwilowego rozladowania kompa" jak go nazwales moze wynikac z jego zwyklego rozladowania, po czym jesli np pobor pradu by ustal, aku moglby byc jeszcze zdolny do zakrecenia, co moze wystarczyc do odpalenia.
Jeszcze się z tym nie spotkałem ale skoro tak piszesz ...
tak, czepiaj sie slowek a daleko zajdziemy, chyba jasne, ze chodzilo mi o rozladowanie akumulatora a nie kompa:]
a kazdemu chyba zdarzyla sie sytuacja, ze aku od krecenia albo pozostawienia wlaczonego odiornika padl, a po odczekaniu pewnego czasu, np rano zakrecil.
Twardy161 pisze:Przeciez odlaczanie aku jest niebezpieczne tylko wczasie pracy oraz co najmniej po wlaczeniu stacyjki, a do tego to co ja napisalem opieralo sie na podwazanym przez Ciebie patencie polegajacym na nierozlaczaniu klemy od instalacji.
MC_Hammer pisze: Dopiero teraz o tym piszesz, że najlepiej jak moto jest wyłączone i nie na "chodzie' wcześniej jakoś ci to umkneło, a właśnie do braku tego wyjaśnienia się poniekąd uwiesiłem, a nie jak sądzisz do samego rozłączenia klem.
Skoro pisalem o pomiarach po zgaszeniu silnika to chyba jasne, ze ma to byc przy wylaczonej stacyjce, no ale niech Ci bedzie, przy pierwszej wzmiance o tym pomiarze zdaje sie, ze tego jasno i wyraznie nie napisalem ale Ty mogles wprost napisac o co Ci chodzi szczegolnie jesli sadziles, ze kolega mogl mnie zle zrozumiec i jest ryzyko, ze zle to zrobi.

Twardy161 pisze:Bycmoze po wylaczeniu stacyjki w vitku nie dzieje sie juz nic i pobor jest caly czas staly i prad nie jest zadnymi sekwensjami kierowany na poszczegolne obwody
MC_Hammer pisze:
Coś się tak uczepił akurat Vitka a w innych to sekwencja jest inna ???
1. Zapłon
2. sprawdzenie układów ( w tym ciśnienia paliwa i najczęściej uruchomienie pompy paliwa w celu wyrównania ciśnienia)
3. gotowy do ...
To tak najprościej, jak mi się wydaje to filozofi nie ma.
No ale czemu Ty piszesz o sekwencji nastepujacej po wlaczeniu stacyjki jak ja pisze o tej, ktora moze nastepowac po jej wylaczeniu?
A tutaj napewno w zaleznosci od sprzetu jest ona inna-i juz sie na ten temat rozpisywalem.
Twardy161 pisze:Jesli np dana sekwencja pracy mialaby byc zalaczana np po 30s od wylaczenia zaplonu, moznaby tego nie doczekac zwyklym pomiarem, a jesli pojawia sie np po 5 min od wylaczenia i potem co kazde 15 min na kilka min.(czysto teoretycznie) to "wciecie" sie zdecydowanie ulatwia pomiar.
MC_Hammer pisze:
Po wyłączeniu zapłonu przestań pisać o załączaniu jakichkolwiek "sekwencji", proszę Cię zastanów się.
Po wyłączeniu zapłonu wiatrak się załącza, pompa paliwa, wtryski, światła etc. ???
Po wyłączeniu zapłonu w przypadku Vitka ivana, jedynie będzie poboru parę mA choćby ze względu na immo, bo alarmu nie posiada.
Daltego wlasnie pisalem juz pare razy, ze nie wiem jak jest w vitku-ani nie mialem z nim do czynienia ani nie czytalem o jego kompie wiec nie wiem czy blizej mu do kompa z seicento wykonujacego pare prostych operacji, czy do sprzetow bardziej zaawansowanych technicznie, bo z racji mojej nieznajomosci vitka, uwierze nawet, ze ma CAN-a, choc watpilbym w to.
W pierwszym przypadku jest tak jak Ty piszesz ale w drugim tak jak ja pisze.
MC_Hammer pisze: W tej sytuacji opisywanej wyżej jest tylko jedna możliwość przy wyłączonym zapłonie aby był pobór prądu, ale to wykluczam, bo moto dawno by się strasznie "popsuło" - ZWARCIE na instalacji.
Spoko jesli Ty znasz vitka i to stwierdzasz to ok ale swoja droga poza zwarciem moga byc tez uplywnosci wywolane przebiciem albo elektrokorozja, bedzie pobor a nic sie mocno nie popsuje.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości