
Regulator napięcia - regeneracja
- Samson1983
- pisarz
- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Dziękuwa za instrukcje, jestem bogatszy o nową wiedze 

..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
-
- Posty: 7
- Rejestracja: czw 10 lip 2014, 19:00
- Imię: Radek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Witam
... obecnie jestem na etapie podmianki regulatora na wersję od VFR1200 do 800 FI i potrzebuję wsparcia:
- czerwone przewody podłączam po +
- zielone pod -
- żółte pod ~
- a czarny przewód gdzie ? prawdopopodobnie - (minus) ale wole się upewnić
- generalnie lepiej poprowadzić jeden grubczy kabel ( np 4-6mm ) od regla do wtyczki i zrobić rozgałęcianie przy samej wtyczce , czy osobno ciągnąć do każdej celi wtyczki
... obecnie jestem na etapie podmianki regulatora na wersję od VFR1200 do 800 FI i potrzebuję wsparcia:
- czerwone przewody podłączam po +
- zielone pod -
- żółte pod ~
- a czarny przewód gdzie ? prawdopopodobnie - (minus) ale wole się upewnić

- generalnie lepiej poprowadzić jeden grubczy kabel ( np 4-6mm ) od regla do wtyczki i zrobić rozgałęcianie przy samej wtyczce , czy osobno ciągnąć do każdej celi wtyczki

- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Czarnego nigdzie nie podłączaj! To jest informacja zwrotna z instalacji do regulatora jakie panuje napięcie w sieci. Jeśli dasz go na minus zrobisz po prostu zwarcie.
Co do łączenia to chyba łatwiej będzie zrobić dwa kabelki do każdej dziury we wtyczce.
Co do łączenia to chyba łatwiej będzie zrobić dwa kabelki do każdej dziury we wtyczce.
- Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
podepnę się i ja.
Wczoraj zamontowałem alternator po przewinięciu, wydaje się ok.
Szukam potwierdzenia czy regulator też padł.
Napięcia jakie pomierzyłem to:
- bez świateł (bieg jałowy ~ wysokie obroty) 14,3 ~ 14,9V
- ze światłami (bieg jałowy ~ wysokie obroty) 12,1 ~ 12,1V
sama bateria daje 12,7
czy to oby na pewno oznaka walniętego regulatora?
Wczoraj zamontowałem alternator po przewinięciu, wydaje się ok.
Szukam potwierdzenia czy regulator też padł.
Napięcia jakie pomierzyłem to:
- bez świateł (bieg jałowy ~ wysokie obroty) 14,3 ~ 14,9V
- ze światłami (bieg jałowy ~ wysokie obroty) 12,1 ~ 12,1V
sama bateria daje 12,7
czy to oby na pewno oznaka walniętego regulatora?
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
- Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Widzę że na forum brak o dobrego elektryka aby rozkminić temat po kilku wartościach.Robertos pisze:podepnę się i ja.
Wczoraj zamontowałem alternator po przewinięciu, wydaje się ok.
Szukam potwierdzenia czy regulator też padł.
Napięcia jakie pomierzyłem to:
- bez świateł (bieg jałowy ~ wysokie obroty) 14,3 ~ 14,9V
- ze światłami (bieg jałowy ~ wysokie obroty) 12,1 ~ 12,1V
sama bateria daje 12,7
czy to oby na pewno oznaka walniętego regulatora?
Problem jakoś okiełznałem.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Regulator napięcia - regeneracja
ze światłami nie jest dobrze, taniej będzie wymienić aku, może on juz padnięty, jak nie to regler do wymiany, wartości sa ok bez świateł.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
regulator jest ok, a problem jest prozaiczny - brak jednej fazy, źle zarobiony przewód z alternatora do regulatoraRobertos pisze: ...
Szukam potwierdzenia czy regulator też padł.
Napięcia jakie pomierzyłem to:
- bez świateł (bieg jałowy ~ wysokie obroty) 14,3 ~ 14,9V
- ze światłami (bieg jałowy ~ wysokie obroty) 12,1 ~ 12,1V
sama bateria daje 12,7
czy to oby na pewno oznaka walniętego regulatora?
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
- Radarro
- klepacz
- Posty: 557
- Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
- Imię: Radek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SGL
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Uff, Robert, dobrze że w końcu znalazłeś przyczynę 
Ale z tekstem o braku dobrego elektryka na forum to pojechałeś

Ale z tekstem o braku dobrego elektryka na forum to pojechałeś

V4 + R6 Brotherhood
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400
- Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Sam powinienem wpaść na tą kuriozalną przyczynę bo jestem elektro-mechanikiem po szkole (wprawdzie 12 lat bez pracy w zawodzie).Radarro pisze:Ale z tekstem o braku dobrego elektryka na forum to pojechałeś
No i skoro nikt inny nie dopatrzył się w moim problemie podstawy z zakresu elektryki wniosek jest jeden - nie ma tu na forum dobrego elektryka

FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Regulator napięcia - regeneracja
wobec powyższego nie zdziw się, jeśli na następne pytania nikt Ci nie odpowie i będziesz mógł zadawać je sobie w swojej głowie
bo nie każdy wczoraj czytał internet np.



bo nie każdy wczoraj czytał internet np.
- Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Spoko Emil, nie ma się co spinać
A tak dla informacji,
Wczoraj po zamontowaniu Alternatora regulator dawał napięcie 13,4-13,8 bez świateł i 12,8-13,2 ze światłami.
Po kilkukrotnym rozpięciu i zapięciu kostki wychodzącej z regulatora, bez szczególnego czyszczenia dziś napięcia miałem wyższe:
ze wszystkimi światłami na biegu jałowym 14,2 i 14,8 na obrotach powyżej 3 tyś
a przy włączonym wentylatorze (wszystkie możliwe żarówki) 12,8 na jałowym i 13,8 powyżej 4tyś.
Chyba trzeba bawić się w czyszczenie kostek przy każdej wymianie filtra i oleju.
A tak dla informacji,
Wczoraj po zamontowaniu Alternatora regulator dawał napięcie 13,4-13,8 bez świateł i 12,8-13,2 ze światłami.
Po kilkukrotnym rozpięciu i zapięciu kostki wychodzącej z regulatora, bez szczególnego czyszczenia dziś napięcia miałem wyższe:
ze wszystkimi światłami na biegu jałowym 14,2 i 14,8 na obrotach powyżej 3 tyś
a przy włączonym wentylatorze (wszystkie możliwe żarówki) 12,8 na jałowym i 13,8 powyżej 4tyś.
Chyba trzeba bawić się w czyszczenie kostek przy każdej wymianie filtra i oleju.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Regulator napięcia - regeneracja
ja kostki wszystkie rozpinalem, wyciagalem kazda wsuwke, ktora czyscilem i zaciskalem styki, tak by pomiedzy wsuwkami nie bylo luzu, pakowalem z powrotem do kostek a na to wazelina techniczna.
problem sie bierze z luznych stykow wiec samo ich czyszczenie to malo.
pozdro
problem sie bierze z luznych stykow wiec samo ich czyszczenie to malo.
pozdro
- bintom
- zadomowiony
- Posty: 62
- Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
- Imię: Tom
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Zaraz mnie krew zaleje. Pierd.lona elektryka.
Więc tak, na początku sezonu kupiłem zestaw regulator plus aku. Wszystko razem blisko 600zł . Przed zamontowaniem aku sprawdzone prądy . Ładowanie 14,2-14,7V maks. Aku założony , pierwsza jazda jakieś 70 km i po zatrzymaniu
. Z pod kanapy gwizd, aku sie gotouje. Odczekałem, musaiłem jednak wrócić . Włączone światła drogowe i powoli do domu. Zaraz koło garażu mam elektryka. Poprosiłem go o sprawdzenie pradu i znowu wzorowo. Oddałem aku na gwarancje. Odpowiedź przyszła - Aku ładowany za wysokim prądem przez co ugotowany
.
Mówię idioci , ale na wszelki wypadek sprawdził mi elektryk jeszcze raz prądy na zimno i gorąco - niby dobrze.
Nie kupiłem nowego aku tylko dostałem używkę . Kilka mniejszych i większych tras i wszystko dobrze.
Nagle krótka trasa 30km aku aż chce wyskoczyć z pod siedzenia !
Zostawiłem to aku , ale kupiłem voltomierz
http://allegro.pl/wodoszczelny-woltomie ... 95400.html
Nawet fajnie się to sprawuje .
Pierwsza jazda z nim i po ruszeniu 13.4V ze światłami. Po rozgrzaniu 14,0-14,1V i tak się utrzymywało kilka km. Była długa prosta i dołożyłem gazu do jakiś 160-17km/h i nagle skok 17.5V !
. Cały czas się tak utrzymywało aż do 2000 obrotów. Poniżej OK.
Odczekałem i wracając do domu pyrkałem powolutku maks 2000 obrotów
i coś mnie strzeliło , żeby włączyć na światłach mijania światła drogowe . Czyli świeciły razem mijania i drogowe. Tak mogłem jechać do domu i idealnie pokazywało 14,1-14.3 maks.
Rozgrzałem go nawet tak , że aż parzył w ręce ale z włączonymi szperaczami pokazywał idealnie prądy bez szperaczy 17V .
Regulator ponownie do wymiany czy coś jednak jest nie tak z innymi gratami.
Nowy aku już zamówiony w poniedziałek powinien być . Boję się jednak że go znowu zagotuję.
Więc tak, na początku sezonu kupiłem zestaw regulator plus aku. Wszystko razem blisko 600zł . Przed zamontowaniem aku sprawdzone prądy . Ładowanie 14,2-14,7V maks. Aku założony , pierwsza jazda jakieś 70 km i po zatrzymaniu


Mówię idioci , ale na wszelki wypadek sprawdził mi elektryk jeszcze raz prądy na zimno i gorąco - niby dobrze.
Nie kupiłem nowego aku tylko dostałem używkę . Kilka mniejszych i większych tras i wszystko dobrze.
Nagle krótka trasa 30km aku aż chce wyskoczyć z pod siedzenia !
Zostawiłem to aku , ale kupiłem voltomierz
http://allegro.pl/wodoszczelny-woltomie ... 95400.html
Nawet fajnie się to sprawuje .
Pierwsza jazda z nim i po ruszeniu 13.4V ze światłami. Po rozgrzaniu 14,0-14,1V i tak się utrzymywało kilka km. Była długa prosta i dołożyłem gazu do jakiś 160-17km/h i nagle skok 17.5V !

Odczekałem i wracając do domu pyrkałem powolutku maks 2000 obrotów

Rozgrzałem go nawet tak , że aż parzył w ręce ale z włączonymi szperaczami pokazywał idealnie prądy bez szperaczy 17V .
Regulator ponownie do wymiany czy coś jednak jest nie tak z innymi gratami.
Nowy aku już zamówiony w poniedziałek powinien być . Boję się jednak że go znowu zagotuję.
- bintom
- zadomowiony
- Posty: 62
- Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
- Imię: Tom
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Dodam jeszcze , że w starym regulatorze potopiła mi się kostka z żółtymi przewodami. Odciąłem ją całkiem , przewody w tym regulatorze połączyłem za pomocą lutu i izolacji. Druga kostka jest cała, jednak przewody troszkę widać , że przygrzane ale mało. Czy to może być powód ? Zrobić je też na stałe jak te żółte czy nie ma sensu. Po prostu regler do dupy 

- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Jakiej firmy kupiłeś regulator?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości