Regulator napięcia - regeneracja

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Samson1983 » wt 26 maja 2015, 01:00

Dziękuwa za instrukcje, jestem bogatszy o nową wiedze :)
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Elyose
Posty: 7
Rejestracja: czw 10 lip 2014, 19:00
Imię: Radek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Elyose » pt 19 cze 2015, 16:58

Witam

... obecnie jestem na etapie podmianki regulatora na wersję od VFR1200 do 800 FI i potrzebuję wsparcia:

- czerwone przewody podłączam po +
- zielone pod -
- żółte pod ~
- a czarny przewód gdzie ? prawdopopodobnie - (minus) ale wole się upewnić :oops:

- generalnie lepiej poprowadzić jeden grubczy kabel ( np 4-6mm ) od regla do wtyczki i zrobić rozgałęcianie przy samej wtyczce , czy osobno ciągnąć do każdej celi wtyczki :-)

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Arnold » pt 19 cze 2015, 17:11

Czarnego nigdzie nie podłączaj! To jest informacja zwrotna z instalacji do regulatora jakie panuje napięcie w sieci. Jeśli dasz go na minus zrobisz po prostu zwarcie.
Co do łączenia to chyba łatwiej będzie zrobić dwa kabelki do każdej dziury we wtyczce.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Robertos » pn 22 cze 2015, 10:11

podepnę się i ja.
Wczoraj zamontowałem alternator po przewinięciu, wydaje się ok.
Szukam potwierdzenia czy regulator też padł.
Napięcia jakie pomierzyłem to:
- bez świateł (bieg jałowy ~ wysokie obroty) 14,3 ~ 14,9V
- ze światłami (bieg jałowy ~ wysokie obroty) 12,1 ~ 12,1V
sama bateria daje 12,7

czy to oby na pewno oznaka walniętego regulatora?
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Robertos » pn 22 cze 2015, 22:35

Robertos pisze:podepnę się i ja.
Wczoraj zamontowałem alternator po przewinięciu, wydaje się ok.
Szukam potwierdzenia czy regulator też padł.
Napięcia jakie pomierzyłem to:
- bez świateł (bieg jałowy ~ wysokie obroty) 14,3 ~ 14,9V
- ze światłami (bieg jałowy ~ wysokie obroty) 12,1 ~ 12,1V
sama bateria daje 12,7
czy to oby na pewno oznaka walniętego regulatora?
Widzę że na forum brak o dobrego elektryka aby rozkminić temat po kilku wartościach.
Problem jakoś okiełznałem.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: wydra » wt 23 cze 2015, 06:55

ze światłami nie jest dobrze, taniej będzie wymienić aku, może on juz padnięty, jak nie to regler do wymiany, wartości sa ok bez świateł.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Robertos » wt 23 cze 2015, 07:40

Robertos pisze: ...
Szukam potwierdzenia czy regulator też padł.
Napięcia jakie pomierzyłem to:
- bez świateł (bieg jałowy ~ wysokie obroty) 14,3 ~ 14,9V
- ze światłami (bieg jałowy ~ wysokie obroty) 12,1 ~ 12,1V
sama bateria daje 12,7
czy to oby na pewno oznaka walniętego regulatora?
regulator jest ok, a problem jest prozaiczny - brak jednej fazy, źle zarobiony przewód z alternatora do regulatora
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Radarro » wt 23 cze 2015, 08:18

Uff, Robert, dobrze że w końcu znalazłeś przyczynę :)

Ale z tekstem o braku dobrego elektryka na forum to pojechałeś :)
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Robertos » wt 23 cze 2015, 08:27

Radarro pisze:Ale z tekstem o braku dobrego elektryka na forum to pojechałeś :)
Sam powinienem wpaść na tą kuriozalną przyczynę bo jestem elektro-mechanikiem po szkole (wprawdzie 12 lat bez pracy w zawodzie).
No i skoro nikt inny nie dopatrzył się w moim problemie podstawy z zakresu elektryki wniosek jest jeden - nie ma tu na forum dobrego elektryka :cry:
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emil » wt 23 cze 2015, 19:59

wobec powyższego nie zdziw się, jeśli na następne pytania nikt Ci nie odpowie i będziesz mógł zadawać je sobie w swojej głowie ;) :roll: :bye
bo nie każdy wczoraj czytał internet np.

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Robertos » wt 23 cze 2015, 23:23

Spoko Emil, nie ma się co spinać

A tak dla informacji,
Wczoraj po zamontowaniu Alternatora regulator dawał napięcie 13,4-13,8 bez świateł i 12,8-13,2 ze światłami.
Po kilkukrotnym rozpięciu i zapięciu kostki wychodzącej z regulatora, bez szczególnego czyszczenia dziś napięcia miałem wyższe:
ze wszystkimi światłami na biegu jałowym 14,2 i 14,8 na obrotach powyżej 3 tyś
a przy włączonym wentylatorze (wszystkie możliwe żarówki) 12,8 na jałowym i 13,8 powyżej 4tyś.

Chyba trzeba bawić się w czyszczenie kostek przy każdej wymianie filtra i oleju.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emil » śr 24 cze 2015, 14:26

ja kostki wszystkie rozpinalem, wyciagalem kazda wsuwke, ktora czyscilem i zaciskalem styki, tak by pomiedzy wsuwkami nie bylo luzu, pakowalem z powrotem do kostek a na to wazelina techniczna.

problem sie bierze z luznych stykow wiec samo ich czyszczenie to malo.

pozdro

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: bintom » ndz 02 sie 2015, 13:58

Zaraz mnie krew zaleje. Pierd.lona elektryka.
Więc tak, na początku sezonu kupiłem zestaw regulator plus aku. Wszystko razem blisko 600zł . Przed zamontowaniem aku sprawdzone prądy . Ładowanie 14,2-14,7V maks. Aku założony , pierwsza jazda jakieś 70 km i po zatrzymaniu :shock: . Z pod kanapy gwizd, aku sie gotouje. Odczekałem, musaiłem jednak wrócić . Włączone światła drogowe i powoli do domu. Zaraz koło garażu mam elektryka. Poprosiłem go o sprawdzenie pradu i znowu wzorowo. Oddałem aku na gwarancje. Odpowiedź przyszła - Aku ładowany za wysokim prądem przez co ugotowany :x .
Mówię idioci , ale na wszelki wypadek sprawdził mi elektryk jeszcze raz prądy na zimno i gorąco - niby dobrze.
Nie kupiłem nowego aku tylko dostałem używkę . Kilka mniejszych i większych tras i wszystko dobrze.
Nagle krótka trasa 30km aku aż chce wyskoczyć z pod siedzenia !
Zostawiłem to aku , ale kupiłem voltomierz
http://allegro.pl/wodoszczelny-woltomie ... 95400.html
Nawet fajnie się to sprawuje .
Pierwsza jazda z nim i po ruszeniu 13.4V ze światłami. Po rozgrzaniu 14,0-14,1V i tak się utrzymywało kilka km. Była długa prosta i dołożyłem gazu do jakiś 160-17km/h i nagle skok 17.5V ! :evil: . Cały czas się tak utrzymywało aż do 2000 obrotów. Poniżej OK.
Odczekałem i wracając do domu pyrkałem powolutku maks 2000 obrotów :? i coś mnie strzeliło , żeby włączyć na światłach mijania światła drogowe . Czyli świeciły razem mijania i drogowe. Tak mogłem jechać do domu i idealnie pokazywało 14,1-14.3 maks.
Rozgrzałem go nawet tak , że aż parzył w ręce ale z włączonymi szperaczami pokazywał idealnie prądy bez szperaczy 17V .
Regulator ponownie do wymiany czy coś jednak jest nie tak z innymi gratami.
Nowy aku już zamówiony w poniedziałek powinien być . Boję się jednak że go znowu zagotuję.

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: bintom » ndz 02 sie 2015, 14:02

Dodam jeszcze , że w starym regulatorze potopiła mi się kostka z żółtymi przewodami. Odciąłem ją całkiem , przewody w tym regulatorze połączyłem za pomocą lutu i izolacji. Druga kostka jest cała, jednak przewody troszkę widać , że przygrzane ale mało. Czy to może być powód ? Zrobić je też na stałe jak te żółte czy nie ma sensu. Po prostu regler do dupy :cry

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Fakir » ndz 02 sie 2015, 15:07

Jakiej firmy kupiłeś regulator?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości