KolczyK pisze:
irydowe ?
platynowe ?
To co znalazłem:
Ogólnie:
Iryd jest najtrwalszy wśród wszystkich metali szlachetnych i odporny na większość związków chemicznych. Srebrno-biały metal szlachetny, topi się dopiero w temperaturze 2450 stopni C.
Spawana laserowo elektroda wykonana z irydu. Dzięki "minimalnej" średnicy wynoszącej 0,6 mm (w przpadku NGK bo w moich DENSO mam 0.4mm, w przypadku seri denso "long live jest chyba 0.7mm) napięcie zapłonowe zostaje skupione w cienkiej wiązce. Poprawia to spalanie we wszystkich zakresach jazdy. Silnik pracuje równo, a motocykl przyspiesza szybciej. Iryd zapewnia zachowanie stałego i dokładnego odstępu pomiędzy elektrodami. Zapobiega wypadaniu zapłonu.
Co przebiegów to w denso wygląda to tak że Iridium POWER (4mm) wymienia się co 50 tyś. Natomiast Iridium LONG LIVE (elektroda uziomowa 0,7 mm pokryta platyną) co 200 tyś km.
Wygląda na to że świece "platynowe" to nic innego jak irydowe z dodatkową powłoką.
Co wrażeń po wymianie, to ja jakoś szczególnie różnicy nie odczułem (mam IUH24) w poprzeniej VFR zamontowałem i może faktycznie jakby zaczeła lepiej odpalać, ale to może być subiektywne odczucie po tym że dałem za nie 200zł
Niektórzy twierdzą że różnice odczuwa się dopiero w granicach 8tys obr.
W nowej VFR też je zamontowałem ale to dla lepszego samopoczucia

bo one poprostu ładnie wyglądają w porównaniu z tymi normalnymi świecami.. faktycznie widać "technologie" zamiast jakiejś koślawej wielkiej elektordy

Różnicy w spalaniu też nie sprawdzałem, niech się wypowie ktos kto to sprawdzał
