Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
-
mucha
- pisarz

- Posty: 201
- Rejestracja: czw 14 wrz 2006, 10:01
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: tpb
Post
autor: mucha » pn 29 wrz 2008, 16:18
Witam! Ostatnio pojawił się problemik z kontrolkami i wskaźnikami w mojej vfr! Gdy jade sobie moto świecą się kontrolki kierunków, jak juz włączam któryś, właściwa kontrolka przygasa tak jak powinna a druga nadal sie świeci; jak jade na mijania świeci mi sie kontrolka od drogowych jak właczam drogo kontrolka gaśnie sobie. hhhhmmm co to to i gdzi tego szukać dwie kostki wchodzace do kokpitu przeczyszczone, ukladzik z tyłu także miedzy scieżkami jakichs zakluceń raczej nie ma. Aha jak jeszcze było to w fazie wchodzenia w usterkę

podczas mgły szadzi obfitych opadów lubiły sobie zawariować i wykazać podobne objawy. Co toto i jak to wyleczyć

miał ktoś coś w podobie ????? A może przyczyn szukać gdzieś poza zegarami bo z elektryka to u mnie średniawo. pozdro!
VFR wszystko przetrzyma.
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » pn 29 wrz 2008, 18:05
poszukaj jakiegos przewodu od masy -podłaczonego do {najcześciej }ramy moto i tam oczysc styk
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
ppamula
- stary wyjadacz

- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: ppamula » pn 29 wrz 2008, 18:10
No dokładnie, nieprawidłowa masa z zegarów.
A może ściezka z zegarów stykająca się z kostką przewodów podłączoną pod zegary jest draśnięta albo utlaniona?
Jak masz miernik to sprawdź czy masz i jakie napięcie pomiędzy stykiem masy kostki zegarów a klemą "-" akumulatora przy włączonym silniku, światłach, kierunkach itp.
To da ci jasność że coś po drodze "nie styka".
-
mucha
- pisarz

- Posty: 201
- Rejestracja: czw 14 wrz 2006, 10:01
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: tpb
Post
autor: mucha » pn 29 wrz 2008, 19:08
Dzięki za info i czekam na kolejne podpowiedzi, a jutro ide powalczyć z tym nieco!
VFR wszystko przetrzyma.
-
Kornik
- ostry klepacz

- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kornik » pn 29 wrz 2008, 19:39
nie będzie innych, chłopaki dobrze ci prawią więc tylko trzeba zakasać rękawy i do roboty
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » pn 29 wrz 2008, 19:51
Można to sprawdzic jeszcze inaczej majac multimetr omomierz znajdz przewód masowy ten który doprowadza {-} czy to na desce czy na innym odbiorniku np.: kierunkowskaz i sprawdz jaka jest oporność między tym przewodem a akumulatorem i tak z kazdą masa dla porównania powinno być tak jak między aku a ramą moto, a moze błąd tkwi w przełaczniku swiateł ten z lewej tam wchodzi sporo przewodów może sie cos przetarło rozkrec zdejmij z kiery i sprawdz czy z kontrolkami się zmienia jak ruszasz przewodami {nie trzeba nic rozpinać powinien po rozkręceniu dać się zdjac z kiery}
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
Kornik
- ostry klepacz

- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kornik » pn 29 wrz 2008, 19:56
Peter ale i tak kluczyk musi być w stacyjce wsadzony i przekręcony w pozycję ON bo inaczej kupa z mierzenia

Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » pn 29 wrz 2008, 20:58
Nie zgodze sie z toba sterowanie odbywa się + wiec - jest na stałe bez wzgledu czu zapłon jest właczony czy nie {jak sprawdzic -- podłacz jakiś przewód do + i doprowadz do jakiejkolwiek zarówki kierunek, stop ,pzycja , przy wyłaczonym zapłonie podłacz do styku nie masowego żebys nie zrobił zwarcia masowe sa koloru najczesciej czarny i zobaczysz że zarówka sie zaswieci }
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
Kornik
- ostry klepacz

- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kornik » pn 29 wrz 2008, 22:48
Robiąc obejście obwodu się zgodzę z tobą z jedną różnicą jeśli chodzi o VFR 800 FI (bo nie znam diagramów innych modeli) masowe przewody są zielone lub z zielone z innym kolorem, zazwyczaj.
Sterowanie jest + i - owszem ale jak wyłączysz zapłon z kluczyka to obwód zostaje przerwany jedyne co zegar jest ciągle zasilany.
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości