Aletrnator lub regulator

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Czarny32
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: pn 07 lis 2011, 19:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa ale sercem Kraków

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: Czarny32 » wt 29 maja 2012, 13:59

Regulator kosztował niemało bo 300 zł. Sklep, gdzie go kupiłem to :
AS Moto-cross
Sławomir Adamczyk
30-394 Kraków
Skotnicka 254
tel 12 364 14 35

Poniżej link do innego sklepu, który ma ten sam regulator zamontowany przeze mnie.


http://www.lantis.pl/regulator-napiecia ... th=316_454

Awatar użytkownika
kubaboss
bywalec
bywalec
Posty: 36
Rejestracja: wt 02 mar 2010, 11:23
Imię: Kuba
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: kubaboss » śr 30 maja 2012, 21:44

Dzięki za info, dziś podjechałem do kumpla i zakupiłem za 50zł z Vfr-ki po dzwonie.
Zamontowałem wiatrak dla spokoju, i szczerze mówiąc wydaje się sporo chłodniejszy.

Sfeterek
Posty: 5
Rejestracja: pn 25 mar 2024, 22:07
Imię: Karol
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: Sfeterek » pn 25 mar 2024, 22:42

Witam dawno chyba tu nikogo nie było ale spróbuje.
VFR 800 2004 rok mam dziwne objawy dotyczące ładowania.
Do rzeczy:
akumulator przed uruchomieniem wskazuje 12.6 v w momencie rozruchu spada do około 11 v.
Podczas pracy silnika ładowanie 14.8 v włączenie światła stopu lub/i kierunki praktycznie nie zmienia wskazania 14.8 v.
(w momencie włączenia zapłonu jak i pracy silnika z automatu działają światła mijania 2xh7 dwie żarówki postojowe i tylne światło)
W momencie włączenia świateł drogowym (wtedy żarówki 4xh7 plus tylne) ładowanie 13.6-13.8 v.
W momencie załączenia wentylatora chłodnicy po rozgrzaniu silnika (światła mijania 2xh7) ładowanie 12.5 włączenie świateł drogowych powoduje spadek ładowania nawet poniżej 12.
Podnoszenie obrotów silnika nie zmienia wskazań (wahania są znikome).
Podmieniany regulator Tourmaxa daje takie same prądy.
Ładowanie 14.8 wraca w momencie wyłączenia wentylatora chłodnicy lub świateł drogowych.
Mierzone wskazania na żółtych kablach regulatora to 30v na wolnych obrotach i około 90v przy 5 tys. obrotów.
Przejrzałem kostki (wszystkie przeczyszczone) przekaźnik na krótko kręci rozrusznikiem, rozrusznik sprawdzony wyczyszczony nasmarowany.
Masy sprawdziłem.
Czy ktoś znający temat podpowie czy to normalne czy coś do wymiany np. akumulator? Ewentualnie co jeszcze sprawdzić?
Czytając ten wątek widzę, że miałem początki problemów w poprzednim sezonie kiedy motocykl po kilkudziesięciu km miał problem z odpaleniem jakby akumulator był rozładowany.

Awatar użytkownika
diimon
pisarz
pisarz
Posty: 493
Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
Imię: Adrian
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SZA

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: diimon » wt 26 mar 2024, 05:07

Akumulator masz dobry, spadek do 11 V przy rozruchu to nic złego. Podane wartości na żółtych kablach też są wporzo. Zastanawia mnie wartość 14.8V - trochę dużo. Jeżeli masz ładowanie na światłach mijania plus jakieś kierunki czyli normalna exploatacja to ja bym tematem się nie przejmował.

Awatar użytkownika
diimon
pisarz
pisarz
Posty: 493
Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
Imię: Adrian
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SZA

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: diimon » wt 26 mar 2024, 05:10

Jeżeli chcesz fachową poradę gościa który żyje z naprawiania alternatorów to jest firma gywer. Zagadaj do nich:

https://gywer.pl/

Sfeterek
Posty: 5
Rejestracja: pn 25 mar 2024, 22:07
Imię: Karol
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: Sfeterek » wt 26 mar 2024, 07:11

diimon kontaktowałem się z Panem z tej firmy. Mam sprawdzić napięcie jeszcze na czerwonym kablu regulatora. Jutro to pewnie zrobię i dam znać.

Awatar użytkownika
diimon
pisarz
pisarz
Posty: 493
Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
Imię: Adrian
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SZA

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: diimon » wt 26 mar 2024, 08:10

Ok czekamy z niecierpliwością :)

Sfeterek
Posty: 5
Rejestracja: pn 25 mar 2024, 22:07
Imię: Karol
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: Sfeterek » śr 27 mar 2024, 17:18

Zakupiony nowy akumulator exide YTZ14-BS 11,2 Ah 205 A.
Ładowanie 14.7 v na wolnych obrotach jak również przy 5 tys. obr. Po załączeniu wentylatora spada do 13.6 v.
Po rozmowie z panem od alternatorów (gywer) wskazania są prawidłowe. Regulator gorący ale moto palone w garażu więc zero chłodzenia.
Jeśli chodzi o regulator zastanawiam się nad podmianą na chiński dla sprawdzenia.
Zanim wszyscy powiedzą, że to słaby pomysł to w CBR 600 mam chiński regulator za marne grosze, który montowałem ponad 12 lat temu i co więcej nie grzeje się.
Możliwe, że prostszy temat jest jak ładowanie jest niskie lub brak. U mnie wszystko pomierzone posprawdzane poczyszczone.
Regulator w tym motocyklu jest w tak słabym miejscu, że dziwie się konstruktorom. (z jednej strony rama i silnik z drugiej przewód wodny).
Póki co szukam miejsca do przeniesienia regla. Najlepiej jakby był z przodu pod czaszą dla konkretnego powiewu powietrza.

Awatar użytkownika
diimon
pisarz
pisarz
Posty: 493
Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
Imię: Adrian
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SZA

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: diimon » śr 27 mar 2024, 18:48

Z chinolami jest loteria, możesz kupić super sztukę jak piszesz, ale może się trafić bubel. Dobrze byłoby podmienić na konkretny, sprawdzony egzemplarz, wtedy miałbyś pewność.

Sfeterek
Posty: 5
Rejestracja: pn 25 mar 2024, 22:07
Imię: Karol
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: Sfeterek » śr 27 mar 2024, 20:02

Siema. Już wyczytałem że kilka tourmaxow trafiło się trefnych nawet z larssona powiem Ci ze rece opadają. Mój działa i to oryginał ale dla samego sprawdzenia chętnie bym podmienił.
Ogólnie w stajni jest Cbr to pocieszenie. Kupując vfr nie zdawałem sobie sprawy że takie problemy mogą być aczkolwiek motocykl piękny i w trasy o niebo wygodniejszy od cbr.

Awatar użytkownika
diimon
pisarz
pisarz
Posty: 493
Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
Imię: Adrian
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SZA

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: diimon » śr 27 mar 2024, 20:27

Czy problemy? Honda z tych lat słynęła z regulatora (nie tylko VFR). Sprzęty mają swoje lata, coś ma prawo niedomagać dlatego: Gywer i uzwojenie jak nowe, regulator na mosfetach i problem znika na dobre. Zostaje radość z jazdy :)

Sfeterek
Posty: 5
Rejestracja: pn 25 mar 2024, 22:07
Imię: Karol
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: Sfeterek » czw 28 mar 2024, 08:48

Właśnie z gywer rozmawiałem wczoraj. Pogadaliśmy o vfr i cbr. Ogólnie po wskazaniach i pomiarach w mojej vfr uznaliśmy że jest dobrze i nie trzeba nic wymieniać. Jeśli natomiast ładowanie spadnie na ciepłym silniku z wentylatorem poniżej 13.5 v zastanowię się nad wymianą regulatora.
Z uwagi na pogodę w piątek zrobię niewielka trasę z podłączonym wyświetlaczem ładowania i zobaczymy jakie będą wskazania.

Awatar użytkownika
diimon
pisarz
pisarz
Posty: 493
Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
Imię: Adrian
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SZA

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: diimon » czw 28 mar 2024, 10:09

Warto taki wyświetlacz kupić i założyć na stałe. Zawsze jest wgląd na bieżąco.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości