Problem z prądem - RC46 2001r.

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Pawelb
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 22:53
Model VFR: 800FI-1 / 2001r.
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Woj. Śląskie

Problem z prądem - RC46 2001r.

Post autor: Pawelb » śr 03 sie 2022, 13:13

Zmierzone na zaciskach aku przy załączonych światłach na wolnych obrotach 14,7V, na 5000obr 8,8V - to dziś rano, chwilę później taki sam pomiar przy 5000 obrotach >14V. Wczoraj pomiary po tym gdy motor po zgaszeniu nie odpalił (pompa pompuje, zegary przy zapłonie gasną i nie potrafił zakręcić) niezależnie od obrotów 11,8-12,2V.
Sądziłem, że to regulator napięcia - jest opisany MM SH579C-12 (1.4) z gniazdem 5pin a motor ma ledwie 20 tys. mil przejechane licznikowo. Czy te regulatory padały tak prędko ? Może problemu szukać w AKU - ten ma dopiero 2 lata, doładowywał się prostownikiem automatycznym może jakąś godzinę prądem 2A do pełnego naładowania, może problem jeszcze gdzie indziej, np prądnica ?
pzdr

Awatar użytkownika
Bodzio72
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 52
Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
Model VFR: Fi 2000 r
Imię: Bogusław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lutynia

Re: Problem z prądem - RC46 2001r.

Post autor: Bodzio72 » śr 03 sie 2022, 17:07

Pierweze co to sprawdz instalacje elektryczną, koski przy regulatorze itd. Masy posprawdzaj.
Alternator i regulator trzeba sprawdzić miernikiem. Akumulator to sprawdz w punkcie gdzie sprzedają akumulatory,
Moj regiel też padł i były podobne objawy jak Twoje. Mój regiel tracił moc ładowania jak się nagrzał, a na zimnym pokazywał wzorowe wartości. Niepotrzebnie kupiłem nowy akumulator. Dopiero potem się połapałem że to padł regiel.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4108
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Problem z prądem - RC46 2001r.

Post autor: emil » śr 03 sie 2022, 17:52

Skąd ta wiara w przebieg? 14.7 to trochę wysoko się robi, pomierz alternator i regulator, a nawet jak to niby ogarniesz, załóż sobie woltomierz, będziesz na żywo widział co się dzieje, żeby czegoś nie upalić.

Pawelb
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 22:53
Model VFR: 800FI-1 / 2001r.
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Woj. Śląskie

Re: Problem z prądem - RC46 2001r.

Post autor: Pawelb » śr 03 sie 2022, 19:54

Napięcia na prądnicy 3 x 19,5V mniej więcej na jałowych obrotach, oporności ok 0,3 OHM więc chyba wszystko ok. Z odpiętym regulatorem na pracy z samego aku trzyma napięcia na wolnych i na 5000 obr. z załączonymi światłami ok 11,9V, na wyłączonym aku daje 12,6V z zapiętymi klemami i żadne cuda się nie dzieją, pomierzę jeszcze wypięty aku jakie daje napięcie ale wydaje sie też być ok. Zamówiłem regulator bo wygląda to jakby w nim się jakieś zwarcie robiło, jeżeli się okaże że dzieje sie to samo to przynajmniej będzie rezerwa i będę szukał dalej.
Regulator staje się dosyć ciepły od razu po odpaleniu.
Kostki wyglądają ok., motor sprowadzony w bodajże 2008 z UK i od tego czasu sporadycznie użytkowany więc przebieg raczej wiarygodny i już niespotykany w tych rocznikach.

Pawelb
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 22:53
Model VFR: 800FI-1 / 2001r.
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Woj. Śląskie

Re: Problem z prądem - RC46 2001r.

Post autor: Pawelb » czw 04 sie 2022, 21:25

Producent części: DZE
Numer katalogowy części: 2473-01
Napięcie: 12V
Natężenie: 35A
Typ wejścia: Trójfazowy
Technologia: SCR
Typ wyjścia: CC

Takie cóś kupiłem, na foto wygląda, że ma 3 dodatkowe żeberka tj ok 30% więcej powierzchni oddawania ciepła, 379pln na alledrogo, mam nadzieję, że się sprawdzi.

Modelarz
bywalec
bywalec
Posty: 23
Rejestracja: wt 31 maja 2022, 21:19
Model VFR: 800Fi
Imię: Dawid
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z prądem - RC46 2001r.

Post autor: Modelarz » czw 04 sie 2022, 22:01

Pospieszył się kolega z zakupem nowego regulatora, ja zainwestowałem w regulator od vfr 1200 i od tamtej pory spokój (3lata) temp. regulatora to max 25 stopni ładowanie 14.2 książkowe, proponuje zwrócić ten który zakupiłeś i kupić od vfr1200 kable od alternatora z lutuj na stałe, problem ładowania przestaje istnieć.

Awatar użytkownika
Bodzio72
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 52
Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
Model VFR: Fi 2000 r
Imię: Bogusław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lutynia

Re: Problem z prądem - RC46 2001r.

Post autor: Bodzio72 » pt 05 sie 2022, 06:23

W tamtym roku wymieniłem DZE na Tourmax za 450zł. Zrób tak jak Modelarz pisze.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.

Modelarz
bywalec
bywalec
Posty: 23
Rejestracja: wt 31 maja 2022, 21:19
Model VFR: 800Fi
Imię: Dawid
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z prądem - RC46 2001r.

Post autor: Modelarz » pt 05 sie 2022, 07:25

U mnie był właśnie tourmax w motorku, jeżdżę głównie po mieście i dojeżdżam do pracy, zauważyłem że regulator strasznie się nagrzewał przez co ładowanie słabło i w czasie dnia gdy często odpalałem i gasiłem motorek coraz ciężej zapalał ( wina w nie doładowanym akumulatorze) nie wspomnę o kostce (alternator-regulator).
Po przekopaniu wzdłuż i w szerz forum zainwestowałem w coś takiego-
https://allegro.pl/oferta/honda-vfr-120 ... 2441173817
I od tej pory święty spokój 🙂

Pawelb
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 22:53
Model VFR: 800FI-1 / 2001r.
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Woj. Śląskie

Re: Problem z prądem - RC46 2001r.

Post autor: Pawelb » pt 05 sie 2022, 09:10

Zastanawiałem się nad tym z VFR1200 ale znalazłem opinię, że komuś popaliło coś w motorze na takim module więc dałem sobie spokój. Ten, który mam w tej chwili wygląda jak Tourmax chociaż nie ma na nim żadnej naklejki i też zbyt długo nie pochodził, DZE jest tani, w sklepach internetowych 350.
Moto także użytkowany głównie w mieście, swoją drogą jak doładowujecie aku w razie potrzeby, wypinacie klemy, jedną +, obie czy podłączacie do ładowarki wpięty w instalację moto ?

Modelarz
bywalec
bywalec
Posty: 23
Rejestracja: wt 31 maja 2022, 21:19
Model VFR: 800Fi
Imię: Dawid
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z prądem - RC46 2001r.

Post autor: Modelarz » pt 05 sie 2022, 11:36

Jedna opinia o niczym nie świadczy, może kwestia leżała w źle podpiętych kabelkach i tyle, nie ma się co bać ja u siebie dałem radę, a elektryk że mnie żaden 😜
Od czasu do czasu doładowuje Aku ale raczej wiosną i jesienią bo niestety staruszek ma już 7 lat i troszkę wymaga uwagi w zimne poranki, wtedy wypinam z Moto i cyk na ładowanie do mieszkania.

Pawelb
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 22:53
Model VFR: 800FI-1 / 2001r.
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Woj. Śląskie

Re: Problem z prądem - RC46 2001r.

Post autor: Pawelb » pt 05 sie 2022, 20:51

Z VFR 1200 rozumiem, że oba plusy z 800ki na +, oba minusy na minus, uzwojenia to wiadomo a gdzie kabelek kontrolny - ten piąty pin się podłącza ?
Aku 10 godzin po naładowaniu wypięty z moto 12,8V więc chyba ok.

Modelarz
bywalec
bywalec
Posty: 23
Rejestracja: wt 31 maja 2022, 21:19
Model VFR: 800Fi
Imię: Dawid
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z prądem - RC46 2001r.

Post autor: Modelarz » pt 05 sie 2022, 22:53

http://www.vfr-oc.pl/forum/viewtopic.ph ... &start=180
Tu kolega poczyta wszystko napisane, jutro zajrzę u siebie bo już nie pamiętam ale piąty kabelek raczej zbędny w vfr800fi.

Pawelb
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 22:53
Model VFR: 800FI-1 / 2001r.
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Woj. Śląskie

Re: Problem z prądem - RC46 2001r.

Post autor: Pawelb » sob 06 sie 2022, 17:37

Napięcie ładowania na zimnym - jałowe obroty - 14,56, 5000obr - 14,61, na ciepłym na jałowych 13,7, minimalne podniesienie obrotów i jest ~14,5.
DZE ma więcej żeber o 3 szt i wyraźnie większą grubość, na oko o 100% większa powierzchnia oddawania ciepła, oryginalne śruby mocujące trzeba jednak zastąpić dłuższymi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Modelarz
bywalec
bywalec
Posty: 23
Rejestracja: wt 31 maja 2022, 21:19
Model VFR: 800Fi
Imię: Dawid
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z prądem - RC46 2001r.

Post autor: Modelarz » ndz 07 sie 2022, 10:29

Oki 👍 czyli jeździć obserwować 🙂 co do ilości żeber i 100 procentowej większej powierzchni oddawania ciepła to ja jestem troszku sceptyczny, ale to tylko moje skromne zdanie.
Stalowa konstrukcja ramy która przykręcona jest do głównej, a na której mamy kanapę i sobie tam siedzimy, niestety ale też się nagrzewa razem z główną.
Regulator mamy przykręcony do ramy gdzie ma oddawac ciepło i poprzez żeberka ale jak mają działać te żeberka skoro w miejscu mocowania regla pod plastikiem jest znikomy przepływ powietrza plus nagrzewajaca się rama w miarę upływu czasu, no i nasz regulator gdzie ma oddawać ciepło ? Dla tego mamy różnego rodzaju patenty wiatraczki, silniczki ,radiatory przenoszenie regulatora pod czachę itp.
Starsze regulatory mamy na trystorach a nowsze na mosfetach, dzięki temu regiel grzeje się do 25 stopni po montażu do ramy na jakimś małym dystansie.

Arcuslufa
bywalec
bywalec
Posty: 31
Rejestracja: sob 14 mar 2020, 22:44
Model VFR: 800fi
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z prądem - RC46 2001r.

Post autor: Arcuslufa » ndz 07 sie 2022, 22:51

Panowie gdybyście dobrze forum przeczytali zaoszczędzilibyście parę stówek. Wystarczy kupić cokolwiek na mosfetach z czego wystaje 5 kabli i jest ok. Ja latam już 3 rok prawie 40 kkm na używce z GTR1400 za 100 z wysyłką na alle...Musiałem zdystansować bo się od ramy nagrzewał.
"Nic nie jest stracone, skończone też nie
Gdy droga przed tobą, a sam jesteś w tle"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości