Problem z prądem - RC46 2001r.
-
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 22:53
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Woj. Śląskie
Problem z prądem - RC46 2001r.
Zmierzone na zaciskach aku przy załączonych światłach na wolnych obrotach 14,7V, na 5000obr 8,8V - to dziś rano, chwilę później taki sam pomiar przy 5000 obrotach >14V. Wczoraj pomiary po tym gdy motor po zgaszeniu nie odpalił (pompa pompuje, zegary przy zapłonie gasną i nie potrafił zakręcić) niezależnie od obrotów 11,8-12,2V.
Sądziłem, że to regulator napięcia - jest opisany MM SH579C-12 (1.4) z gniazdem 5pin a motor ma ledwie 20 tys. mil przejechane licznikowo. Czy te regulatory padały tak prędko ? Może problemu szukać w AKU - ten ma dopiero 2 lata, doładowywał się prostownikiem automatycznym może jakąś godzinę prądem 2A do pełnego naładowania, może problem jeszcze gdzie indziej, np prądnica ?
pzdr
Sądziłem, że to regulator napięcia - jest opisany MM SH579C-12 (1.4) z gniazdem 5pin a motor ma ledwie 20 tys. mil przejechane licznikowo. Czy te regulatory padały tak prędko ? Może problemu szukać w AKU - ten ma dopiero 2 lata, doładowywał się prostownikiem automatycznym może jakąś godzinę prądem 2A do pełnego naładowania, może problem jeszcze gdzie indziej, np prądnica ?
pzdr
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 91
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: Problem z prądem - RC46 2001r.
Pierweze co to sprawdz instalacje elektryczną, koski przy regulatorze itd. Masy posprawdzaj.
Alternator i regulator trzeba sprawdzić miernikiem. Akumulator to sprawdz w punkcie gdzie sprzedają akumulatory,
Moj regiel też padł i były podobne objawy jak Twoje. Mój regiel tracił moc ładowania jak się nagrzał, a na zimnym pokazywał wzorowe wartości. Niepotrzebnie kupiłem nowy akumulator. Dopiero potem się połapałem że to padł regiel.
Alternator i regulator trzeba sprawdzić miernikiem. Akumulator to sprawdz w punkcie gdzie sprzedają akumulatory,
Moj regiel też padł i były podobne objawy jak Twoje. Mój regiel tracił moc ładowania jak się nagrzał, a na zimnym pokazywał wzorowe wartości. Niepotrzebnie kupiłem nowy akumulator. Dopiero potem się połapałem że to padł regiel.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Problem z prądem - RC46 2001r.
Skąd ta wiara w przebieg? 14.7 to trochę wysoko się robi, pomierz alternator i regulator, a nawet jak to niby ogarniesz, załóż sobie woltomierz, będziesz na żywo widział co się dzieje, żeby czegoś nie upalić.
-
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 22:53
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Woj. Śląskie
Re: Problem z prądem - RC46 2001r.
Napięcia na prądnicy 3 x 19,5V mniej więcej na jałowych obrotach, oporności ok 0,3 OHM więc chyba wszystko ok. Z odpiętym regulatorem na pracy z samego aku trzyma napięcia na wolnych i na 5000 obr. z załączonymi światłami ok 11,9V, na wyłączonym aku daje 12,6V z zapiętymi klemami i żadne cuda się nie dzieją, pomierzę jeszcze wypięty aku jakie daje napięcie ale wydaje sie też być ok. Zamówiłem regulator bo wygląda to jakby w nim się jakieś zwarcie robiło, jeżeli się okaże że dzieje sie to samo to przynajmniej będzie rezerwa i będę szukał dalej.
Regulator staje się dosyć ciepły od razu po odpaleniu.
Kostki wyglądają ok., motor sprowadzony w bodajże 2008 z UK i od tego czasu sporadycznie użytkowany więc przebieg raczej wiarygodny i już niespotykany w tych rocznikach.
Regulator staje się dosyć ciepły od razu po odpaleniu.
Kostki wyglądają ok., motor sprowadzony w bodajże 2008 z UK i od tego czasu sporadycznie użytkowany więc przebieg raczej wiarygodny i już niespotykany w tych rocznikach.
-
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 22:53
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Woj. Śląskie
Re: Problem z prądem - RC46 2001r.
Producent części: DZE
Numer katalogowy części: 2473-01
Napięcie: 12V
Natężenie: 35A
Typ wejścia: Trójfazowy
Technologia: SCR
Typ wyjścia: CC
Takie cóś kupiłem, na foto wygląda, że ma 3 dodatkowe żeberka tj ok 30% więcej powierzchni oddawania ciepła, 379pln na alledrogo, mam nadzieję, że się sprawdzi.
Numer katalogowy części: 2473-01
Napięcie: 12V
Natężenie: 35A
Typ wejścia: Trójfazowy
Technologia: SCR
Typ wyjścia: CC
Takie cóś kupiłem, na foto wygląda, że ma 3 dodatkowe żeberka tj ok 30% więcej powierzchni oddawania ciepła, 379pln na alledrogo, mam nadzieję, że się sprawdzi.
-
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: wt 31 maja 2022, 21:19
- Imię: Dawid
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z prądem - RC46 2001r.
Pospieszył się kolega z zakupem nowego regulatora, ja zainwestowałem w regulator od vfr 1200 i od tamtej pory spokój (3lata) temp. regulatora to max 25 stopni ładowanie 14.2 książkowe, proponuje zwrócić ten który zakupiłeś i kupić od vfr1200 kable od alternatora z lutuj na stałe, problem ładowania przestaje istnieć.
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 91
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: Problem z prądem - RC46 2001r.
W tamtym roku wymieniłem DZE na Tourmax za 450zł. Zrób tak jak Modelarz pisze.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
-
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: wt 31 maja 2022, 21:19
- Imię: Dawid
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z prądem - RC46 2001r.
U mnie był właśnie tourmax w motorku, jeżdżę głównie po mieście i dojeżdżam do pracy, zauważyłem że regulator strasznie się nagrzewał przez co ładowanie słabło i w czasie dnia gdy często odpalałem i gasiłem motorek coraz ciężej zapalał ( wina w nie doładowanym akumulatorze) nie wspomnę o kostce (alternator-regulator).
Po przekopaniu wzdłuż i w szerz forum zainwestowałem w coś takiego-
https://allegro.pl/oferta/honda-vfr-120 ... 2441173817
I od tej pory święty spokój
Po przekopaniu wzdłuż i w szerz forum zainwestowałem w coś takiego-
https://allegro.pl/oferta/honda-vfr-120 ... 2441173817
I od tej pory święty spokój
-
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 22:53
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Woj. Śląskie
Re: Problem z prądem - RC46 2001r.
Zastanawiałem się nad tym z VFR1200 ale znalazłem opinię, że komuś popaliło coś w motorze na takim module więc dałem sobie spokój. Ten, który mam w tej chwili wygląda jak Tourmax chociaż nie ma na nim żadnej naklejki i też zbyt długo nie pochodził, DZE jest tani, w sklepach internetowych 350.
Moto także użytkowany głównie w mieście, swoją drogą jak doładowujecie aku w razie potrzeby, wypinacie klemy, jedną +, obie czy podłączacie do ładowarki wpięty w instalację moto ?
Moto także użytkowany głównie w mieście, swoją drogą jak doładowujecie aku w razie potrzeby, wypinacie klemy, jedną +, obie czy podłączacie do ładowarki wpięty w instalację moto ?
-
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: wt 31 maja 2022, 21:19
- Imię: Dawid
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z prądem - RC46 2001r.
Jedna opinia o niczym nie świadczy, może kwestia leżała w źle podpiętych kabelkach i tyle, nie ma się co bać ja u siebie dałem radę, a elektryk że mnie żaden 
Od czasu do czasu doładowuje Aku ale raczej wiosną i jesienią bo niestety staruszek ma już 7 lat i troszkę wymaga uwagi w zimne poranki, wtedy wypinam z Moto i cyk na ładowanie do mieszkania.
Od czasu do czasu doładowuje Aku ale raczej wiosną i jesienią bo niestety staruszek ma już 7 lat i troszkę wymaga uwagi w zimne poranki, wtedy wypinam z Moto i cyk na ładowanie do mieszkania.
-
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 22:53
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Woj. Śląskie
Re: Problem z prądem - RC46 2001r.
Z VFR 1200 rozumiem, że oba plusy z 800ki na +, oba minusy na minus, uzwojenia to wiadomo a gdzie kabelek kontrolny - ten piąty pin się podłącza ?
Aku 10 godzin po naładowaniu wypięty z moto 12,8V więc chyba ok.
Aku 10 godzin po naładowaniu wypięty z moto 12,8V więc chyba ok.
-
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: wt 31 maja 2022, 21:19
- Imię: Dawid
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z prądem - RC46 2001r.
http://www.vfr-oc.pl/forum/viewtopic.ph ... &start=180
Tu kolega poczyta wszystko napisane, jutro zajrzę u siebie bo już nie pamiętam ale piąty kabelek raczej zbędny w vfr800fi.
Tu kolega poczyta wszystko napisane, jutro zajrzę u siebie bo już nie pamiętam ale piąty kabelek raczej zbędny w vfr800fi.
-
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 22:53
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Woj. Śląskie
Re: Problem z prądem - RC46 2001r.
Napięcie ładowania na zimnym - jałowe obroty - 14,56, 5000obr - 14,61, na ciepłym na jałowych 13,7, minimalne podniesienie obrotów i jest ~14,5.
DZE ma więcej żeber o 3 szt i wyraźnie większą grubość, na oko o 100% większa powierzchnia oddawania ciepła, oryginalne śruby mocujące trzeba jednak zastąpić dłuższymi.
DZE ma więcej żeber o 3 szt i wyraźnie większą grubość, na oko o 100% większa powierzchnia oddawania ciepła, oryginalne śruby mocujące trzeba jednak zastąpić dłuższymi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: wt 31 maja 2022, 21:19
- Imię: Dawid
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z prądem - RC46 2001r.
Oki
czyli jeździć obserwować
co do ilości żeber i 100 procentowej większej powierzchni oddawania ciepła to ja jestem troszku sceptyczny, ale to tylko moje skromne zdanie.
Stalowa konstrukcja ramy która przykręcona jest do głównej, a na której mamy kanapę i sobie tam siedzimy, niestety ale też się nagrzewa razem z główną.
Regulator mamy przykręcony do ramy gdzie ma oddawac ciepło i poprzez żeberka ale jak mają działać te żeberka skoro w miejscu mocowania regla pod plastikiem jest znikomy przepływ powietrza plus nagrzewajaca się rama w miarę upływu czasu, no i nasz regulator gdzie ma oddawać ciepło ? Dla tego mamy różnego rodzaju patenty wiatraczki, silniczki ,radiatory przenoszenie regulatora pod czachę itp.
Starsze regulatory mamy na trystorach a nowsze na mosfetach, dzięki temu regiel grzeje się do 25 stopni po montażu do ramy na jakimś małym dystansie.
Stalowa konstrukcja ramy która przykręcona jest do głównej, a na której mamy kanapę i sobie tam siedzimy, niestety ale też się nagrzewa razem z główną.
Regulator mamy przykręcony do ramy gdzie ma oddawac ciepło i poprzez żeberka ale jak mają działać te żeberka skoro w miejscu mocowania regla pod plastikiem jest znikomy przepływ powietrza plus nagrzewajaca się rama w miarę upływu czasu, no i nasz regulator gdzie ma oddawać ciepło ? Dla tego mamy różnego rodzaju patenty wiatraczki, silniczki ,radiatory przenoszenie regulatora pod czachę itp.
Starsze regulatory mamy na trystorach a nowsze na mosfetach, dzięki temu regiel grzeje się do 25 stopni po montażu do ramy na jakimś małym dystansie.
-
- bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: sob 14 mar 2020, 22:44
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z prądem - RC46 2001r.
Panowie gdybyście dobrze forum przeczytali zaoszczędzilibyście parę stówek. Wystarczy kupić cokolwiek na mosfetach z czego wystaje 5 kabli i jest ok. Ja latam już 3 rok prawie 40 kkm na używce z GTR1400 za 100 z wysyłką na alle...Musiałem zdystansować bo się od ramy nagrzewał.
"Nic nie jest stracone, skończone też nie
Gdy droga przed tobą, a sam jesteś w tle"
Gdy droga przed tobą, a sam jesteś w tle"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości