Sprawdzone miernikiem. Alternator ma napięcia ok. Natomiast za regulatorem brak ładowania.
Regulator napięcia - regeneracja
Re: Regulator napięcia - regeneracja
-
- Posty: 11
- Rejestracja: wt 14 sie 2012, 22:31
- Imię: Tomek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Pytanie z innej beczki... Panowie czy do wyciągnięcia altka trzeba spuszczać olej w v-tecu 2005r??
A kolejne... pomiar napięcia na trzech żółtych na wyjściu z altka daje max. ok 50V przy 5000 obr/min. Na wolnych ok 10-15V. Przebicia między żółtymi nie ma i nie ma też przebicia na masę motocykla... czy szykować się do przewijania altka???
Ładowania praktycznie nie ma. Podpowiedzcie coś... Do tej pory nic nie grzebane. Moto u mnie od 7lat bezproblemowo.
A kolejne... pomiar napięcia na trzech żółtych na wyjściu z altka daje max. ok 50V przy 5000 obr/min. Na wolnych ok 10-15V. Przebicia między żółtymi nie ma i nie ma też przebicia na masę motocykla... czy szykować się do przewijania altka???
Ładowania praktycznie nie ma. Podpowiedzcie coś... Do tej pory nic nie grzebane. Moto u mnie od 7lat bezproblemowo.
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Czy pomiar robiles z odlaczonym regulatorem?
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Tak. Dzięki za info. Wątek cały właśnie przeczytałem. Kupię ten od vfr1200. Jest kilka używek na necie.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Regulator napięcia - regeneracja
50V na wysokich to za mało. Nie musisz oleju spuszczać, postaw na centralnej i możesz grzebać.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: wt 14 sie 2012, 22:31
- Imię: Tomek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
A powiedzcie czy jeśli do altka w tym stanie podłączyłem nowy regulator to uwaliłem go? Czy nie?
Przestudiowałem cały wątek, obejrzałem trochę filmików:
https://youtu.be/X9I1BYEMFNA
między innymi tego gościa, który sporo spraw rozjaśnia na podstawie VFR V-TEC bodajże 2003r.
Na podstawie tego filmiku dokonałem pomiarów regulatorów dwóch, które posiadam i na moich wynik oporności wychodzi na poziomie 2,3 a na filmiku w okolicach 4 omów.
O czym świadczą moje wyniki?
Przestudiowałem cały wątek, obejrzałem trochę filmików:
https://youtu.be/X9I1BYEMFNA
między innymi tego gościa, który sporo spraw rozjaśnia na podstawie VFR V-TEC bodajże 2003r.
Na podstawie tego filmiku dokonałem pomiarów regulatorów dwóch, które posiadam i na moich wynik oporności wychodzi na poziomie 2,3 a na filmiku w okolicach 4 omów.
O czym świadczą moje wyniki?
-
- Posty: 11
- Rejestracja: wt 14 sie 2012, 22:31
- Imię: Tomek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Altek wymontowany... trochę przypalony. Jutro idzie do Gyvera. Jak złożę dam znać co do wyników.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: wt 14 sie 2012, 22:31
- Imię: Tomek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Tymczasem problemy z ładowaniem zniknęły. Altek przewinięty od Gywera (gywer24 - jakby ktoś szukał na allegro). Wszystko poskładane na starym oryginalnym regulatorze i działa jak należy. Ładowanie na wolnych obrotach 14,2V z włączonymi światłami. Najbardziej spada z drogowymi - w okolice 13V. Grzane manetki nieznacznie obciążają - spadek rzędu 0,2-0,3V.
Oczywiście na początku problemów z ładowaniem zakupiłem nowy regulator, wymieniłem i nic się nie zmieniło. Dopiero lektura wątku, pomiary - diagnoza - altek, rozwiązało problem braku ładowania.
Pozdrawiam.
Oczywiście na początku problemów z ładowaniem zakupiłem nowy regulator, wymieniłem i nic się nie zmieniło. Dopiero lektura wątku, pomiary - diagnoza - altek, rozwiązało problem braku ładowania.
Pozdrawiam.
- ZioLek-82-
- klepacz
- Posty: 581
- Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łochów
Re: Regulator napięcia - regeneracja
super że się udało rozwiązać problem
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
Re: Regulator napięcia - regeneracja
A czy kable od altka do regulatora ciężko wymienić? Jak to wygląda, może ktoś ma fotki.
Jak sprawdzić alternator miernikiem. Czy pomiędzy kablami z faz ma być przejście na masę, czy pomiędzy fazami ma być przejście "przebicie"
Jak sprawdzić alternator miernikiem. Czy pomiędzy kablami z faz ma być przejście na masę, czy pomiędzy fazami ma być przejście "przebicie"
-
- Posty: 11
- Rejestracja: wt 14 sie 2012, 22:31
- Imię: Tomek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Między altkiem a regulatorem masz oczywiście kostki. Problemem może być wymiana bezpośrednio przy alternatorze bo będzie oczywiście konieczność wyciągnięcia go ale tam chyba bezpośrednio z uzwojeń przechodzi w przewody wychodzące z altka.
Podstawowy pomiar altka to sprawdzenie miernikiem prądu na wyjściu z niego czyli na kostce. Ustawiasz prąd zmienny i mierzysz między fazami na wolnych i przy 5000rpm. Powinieneś mieć wartości od bodajże 10V do 80-90V. Ja na uszkodzonym na obrotach uzyskiwałem do 30V. Chwilowo pojawiło się 50V. Altek był upalony. Nie miałem ładowania.
Lektura wątku się kłania... wszystko jest.
Podstawowy pomiar altka to sprawdzenie miernikiem prądu na wyjściu z niego czyli na kostce. Ustawiasz prąd zmienny i mierzysz między fazami na wolnych i przy 5000rpm. Powinieneś mieć wartości od bodajże 10V do 80-90V. Ja na uszkodzonym na obrotach uzyskiwałem do 30V. Chwilowo pojawiło się 50V. Altek był upalony. Nie miałem ładowania.
Lektura wątku się kłania... wszystko jest.
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Witajcie, kierujac sie opiniami na forum na temat przejscia na MOSFET kupiłem taki regulator od FJR. Jest to model FH001 natomiast ilość pinów w szarym gnieździe się zgadza (są 3 do alternatora) to w czarnym gnieździe też są 3 zamiast 2 jak najczęściej na forum widziałem.
Czy spotkaliście się z tym regulatorem i możecie podpowiedzieć jak wyprowadzić kable? Dzięki!

Czy spotkaliście się z tym regulatorem i możecie podpowiedzieć jak wyprowadzić kable? Dzięki!

Re: Regulator napięcia - regeneracja
Udało się uzyskać odpowiedz w innej grupie ale tutaj zostawie też - dla potomnych
Rozwiazanie jest na zdjeciu
Śrdokowy pin zostaje pusty.




-
- zadomowiony
- Posty: 73
- Rejestracja: pn 25 lis 2019, 20:29
- Imię: Daniel
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Oświęcim
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Czyli zakładałeś nowa kostkę czy jak
Ile kosztował cię ten regulator
Ile kosztował cię ten regulator
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości