Regulator napięcia - regeneracja
- antek
- pisarz
- Posty: 323
- Rejestracja: pt 15 sie 2014, 23:18
- Imię: Andrzej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Jakie dałeś przewody ? , Sprawdź na przewodach od altka czy nie masz przejścia na masę .
Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu…
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4212
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Haja widac na komorce, obadaj stan izolacji - tego lakieru, ktory kiedys byl kawowy, jak jest popekany, wybrakowany, do .j.b.n., tzn. do wymiany/regeneracji. Wyglada slabo, bo czarny mat raczej oznacza koniec izolacji, zobacz w miejscu splotu kabli z cewek, tam dobrze widac czybsie to do czegos nada. Wg mnie jw.
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Jutro podjade do gościa od regeneracji altków i zapytam jego opinni. Jest w tym dobry, więc zobaczymy jak na żywo oceni stan.
Jesli będzie dobrze, to połączy mi przewody w altku.
Przewody dałem 1,5 w żyłce, powinno być ok.
Jesli będzie dobrze, to połączy mi przewody w altku.
Przewody dałem 1,5 w żyłce, powinno być ok.
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
- antek
- pisarz
- Posty: 323
- Rejestracja: pt 15 sie 2014, 23:18
- Imię: Andrzej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Ok tylko tam przewody muszą być odporne na olej i temperaturę , podejrzewam że przewody lutowaleś do starych zacisków i mogło się tam zrobić za grubo dla opaski ,spotkałem się z tym że pod tą opaską przetarło izolacje i dotykało do masy .
Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu…
- Klarkson
- pisarz
- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Nie przebrnę przez cały ten wątek.
Przerabiał ktoś, można kupić gdzieś w PL poniższe złącza ?
QLW 250
Może ktoś się podzieli po 1 sztuce?
Przerabiał ktoś, można kupić gdzieś w PL poniższe złącza ?
QLW 250
Może ktoś się podzieli po 1 sztuce?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Klarkson
- Klarkson
- pisarz
- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Taki update ze strony Shindengena.Klarkson pisze: ↑pn 14 sie 2017, 12:51Zasada działania nowych regulatorów jest taka, że regulują na wejściu prąd generowany przez alternator. W zależności od zapotrzebowania otwierają lub odcinają uzwojenie alternatora. Przez co nie pracuje on non stop na 100% swoich mocy jak jest to teraz, czy jest zapotrzebowanie, czy go nie ma.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Klarkson
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Jak najlepiej sprawdzić, czy światła mijania nie pobierają za dużo prądu?
Na postoju ładowanie 14.3 a po właczeniu świateł spada do 13.3
Alternator dobry, ale powstaje pytanie czy aku do dupy, czy może światła biorą za dużo?!
Na postoju ładowanie 14.3 a po właczeniu świateł spada do 13.3
Alternator dobry, ale powstaje pytanie czy aku do dupy, czy może światła biorą za dużo?!
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
- kaamien
- teksciarz
- Posty: 113
- Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
- Imię: Mateusz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Przeleciałem cały wątek (uuf). Mnie też czeka wymiana na regulator z VFR1200.
Na początku trochę się pożalę, bo jak zaczęliście hurtowo wymieniać regualtory to cena za używany regler z VFR1200 podskoczyła z 200zł (początek tego wątku) do nawet 600zł. W dobrej monecie ciężko kupić Zrobiliście zamieszanie na naszym rynku Na ebay troche taniej, ok. 80 euro. Będę szukał.
A teraz do rzeczy:
1. Palą się żarówki.
Kiedyś w trasie spaliły mi się obydwie żarówki do świateł mijania. Nawet nie wiem kiedy, czy podczas rozruchu czy w drodze. Wymieniłem i latałem dalej z 4 miesiące, wszystko ok. W między czasie założyłem voltomierz i ładowanie prawie cały czas stabilne 14,7V. Po włączeniu świateł drogowych, włączeniu wentylatora czy światła stop napięcie lekko spada, ale nigdy poniżej 13V. Zazwyczaj oscyluje w okolicy 14.
2. Wakacje w Rumunii - znowu żarówki. Przegrzanie.
Mega upał, 30-35 stopni cały czas. Znowu padły żarówki, w jednej chwili. Ładowanie ok, jak wyżej. Wszystko wydaje się w porządku. Żarówki zmieniłem i lecieliśmy dalej. Utknęliśmy w Bukareszcie, 35 stopni, korki, a my z kuframi, stoimy jak barany za samochodami. Temp. cały czas 110 stopni, wentylator chodzi non stop. Od tego czasu przez 2 dni (nawet już na chłodnym moto) ładowanie dawało czadu:
- skoki do 15,1V lub spadki do 13,5V
- jak się ustabilizowało do równych 14,7V to naciśnięcie stopu zwiększało napięcie do 15,3V (przed tą usterką napięcie malało w takiej sytuacji). Identycznie wentylator, jak się uruchomił to napięcie wzrastało do ok. 15,3V.
- 2 dni później wszystko minęło, znowu stabilne 14,7V jak przed wyjazdem.
Jeżdżę już któryś tydzień w takim stanie i żadnych usterek. Ładowanie wciąż 14,7V i stoi stabilnie. Waszym zdaniem lepiej nie czekać i wymienić regler? Alternator był wymieniany na nowy rok temu przez poprzedniego właściciela.
Na początku trochę się pożalę, bo jak zaczęliście hurtowo wymieniać regualtory to cena za używany regler z VFR1200 podskoczyła z 200zł (początek tego wątku) do nawet 600zł. W dobrej monecie ciężko kupić Zrobiliście zamieszanie na naszym rynku Na ebay troche taniej, ok. 80 euro. Będę szukał.
A teraz do rzeczy:
1. Palą się żarówki.
Kiedyś w trasie spaliły mi się obydwie żarówki do świateł mijania. Nawet nie wiem kiedy, czy podczas rozruchu czy w drodze. Wymieniłem i latałem dalej z 4 miesiące, wszystko ok. W między czasie założyłem voltomierz i ładowanie prawie cały czas stabilne 14,7V. Po włączeniu świateł drogowych, włączeniu wentylatora czy światła stop napięcie lekko spada, ale nigdy poniżej 13V. Zazwyczaj oscyluje w okolicy 14.
2. Wakacje w Rumunii - znowu żarówki. Przegrzanie.
Mega upał, 30-35 stopni cały czas. Znowu padły żarówki, w jednej chwili. Ładowanie ok, jak wyżej. Wszystko wydaje się w porządku. Żarówki zmieniłem i lecieliśmy dalej. Utknęliśmy w Bukareszcie, 35 stopni, korki, a my z kuframi, stoimy jak barany za samochodami. Temp. cały czas 110 stopni, wentylator chodzi non stop. Od tego czasu przez 2 dni (nawet już na chłodnym moto) ładowanie dawało czadu:
- skoki do 15,1V lub spadki do 13,5V
- jak się ustabilizowało do równych 14,7V to naciśnięcie stopu zwiększało napięcie do 15,3V (przed tą usterką napięcie malało w takiej sytuacji). Identycznie wentylator, jak się uruchomił to napięcie wzrastało do ok. 15,3V.
- 2 dni później wszystko minęło, znowu stabilne 14,7V jak przed wyjazdem.
Jeżdżę już któryś tydzień w takim stanie i żadnych usterek. Ładowanie wciąż 14,7V i stoi stabilnie. Waszym zdaniem lepiej nie czekać i wymienić regler? Alternator był wymieniany na nowy rok temu przez poprzedniego właściciela.
- kaamien
- teksciarz
- Posty: 113
- Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
- Imię: Mateusz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Niebawem podpinam regulator z VFR1200 (FH017AA) do Vitka. Aby zbytnio się nie rozpisywać, czy dobrze to rozrysowałem?
1. Wystarczy kabel 1,5 jak ten https://allegro.pl/przewod-lgy-1x1-5mm2 ... 33274.html oraz konektory https://allegro.pl/konektor-izolowany-o ... 48798.html ?
2. Czy wycinać obydwie wtyczki i lutować kable na stałe, czy może lepiej zrobić na wtyczki jak stary regulator?
3. Kabel czarny zostawiam, kolejność żółtych nie ma znaczenia, czerwone łączę, zielone łączę. Czy tak?
Ponadto czy:1. Wystarczy kabel 1,5 jak ten https://allegro.pl/przewod-lgy-1x1-5mm2 ... 33274.html oraz konektory https://allegro.pl/konektor-izolowany-o ... 48798.html ?
2. Czy wycinać obydwie wtyczki i lutować kable na stałe, czy może lepiej zrobić na wtyczki jak stary regulator?
3. Kabel czarny zostawiam, kolejność żółtych nie ma znaczenia, czerwone łączę, zielone łączę. Czy tak?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Mbwene
- pisarz
- Posty: 225
- Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
- Imię: Przemek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piła
Re: Regulator napięcia - regeneracja
1. Wystarczy
2. Lutować
3. Tak
2. Lutować
3. Tak
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
- kaamien
- teksciarz
- Posty: 113
- Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
- Imię: Mateusz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Regulator napięcia - regeneracja
ad.1. Kable od alternatora okazały się grubsze niż 1,5mm2 dlatego żeby nie pogorszyć instalacji zastosuję 2,5mm2. Do konektorów kupiłem tanią prostą zaciskarkę (ok.15zł) i ostrzegam, badziewie jakich mało, wykrzywia się przy zaciskaniu. Musiałem kupić trochę lepszą np. marki Yato.
ad.2. Drugi problem, moja lutownica (oporowa) nie potrafi wystarczająco nagrzać przewodu, i znowu czeka mnie zakup (ok.100zł) lepszej transformatorowej (macie coś godnego polecenia?). Wtyczki nie stosuję bo zaobserwowałem, że przy obecnym złączu od alternatora przewody przy pinach były lekko brązowe. Musiały się chyba mocno grzać.
Myślałem, że machę to w godzinę a tymczasem same problemy Tyle dobrego, że wymyśliłem już mały stelaż do montażu reglera z VFR1200 w fabryczne miejsce reglera w VFR800. Pasuje i mieści się. Na razie to mi się nie chce podchodzić do VFR'ki, dobrze że zima idzie
ad.2. Drugi problem, moja lutownica (oporowa) nie potrafi wystarczająco nagrzać przewodu, i znowu czeka mnie zakup (ok.100zł) lepszej transformatorowej (macie coś godnego polecenia?). Wtyczki nie stosuję bo zaobserwowałem, że przy obecnym złączu od alternatora przewody przy pinach były lekko brązowe. Musiały się chyba mocno grzać.
Myślałem, że machę to w godzinę a tymczasem same problemy Tyle dobrego, że wymyśliłem już mały stelaż do montażu reglera z VFR1200 w fabryczne miejsce reglera w VFR800. Pasuje i mieści się. Na razie to mi się nie chce podchodzić do VFR'ki, dobrze że zima idzie
- brat_be
- teksciarz
- Posty: 139
- Rejestracja: pn 14 kwie 2014, 08:55
- Imię: Sławek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa / Przasnysz
Re: Regulator napięcia - regeneracja
A propos połączeń, w temacie "Wtyczka lub konektory do połaczenia alternatora i regulatora" pokazywałem konektory śrubowe i opisywałem co-nieco... O, a w temacie "Wtyk złącze żeńskie do reglera - wymiana" też jest mowa o takim połączeniu.
Od tamtego czasu nic nie zmieniałem i nic się nie działo, ale tej zimy planuję ponownie przegląd i konserwację całej elektryki.
Chętnie zobaczył bym, jaki wymyśliłeś ten stelaż do montażu reglera z VFR1200 w fabryczne miejsce reglera w VFR800. Jak będziesz miał możliwość, to wrzuć jakieś zdjęcia.
Od tamtego czasu nic nie zmieniałem i nic się nie działo, ale tej zimy planuję ponownie przegląd i konserwację całej elektryki.
Chętnie zobaczył bym, jaki wymyśliłeś ten stelaż do montażu reglera z VFR1200 w fabryczne miejsce reglera w VFR800. Jak będziesz miał możliwość, to wrzuć jakieś zdjęcia.
V-TEC '03 od St@rego
- kaamien
- teksciarz
- Posty: 113
- Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
- Imię: Mateusz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Ja jednak polutuję i zarobię końcówki zaciskarką, mam już wszystko kupione więc żal nie skorzystać
Co do montażu reglera z 1200 do 800 to wystarczy kawałek blaszki, dosłownie. Akurat nie mam jak zrobić zdjęcia, ale przy najbliższej okazji cyknę fotę. W skrócie, idzie kolejno: rama -> oryginalne mocowanie -> szersza blaszka -> regler. Z tym że jedną śrubę musimy wkręcić pierwsze do ramy, a następnie zrobić "dystans" na wysokość jej główki. W ten sposób regler też nie przylega do ramy całkowicie, tylko odstaje 0,5cm, więc nie będzie łapał tak temperatury. Jako dystans posłużą mi tulejki lub ew. większe nakrętki. Nie wygląda to estetycznie, ale będzie wystarczająco mocne i powinno zdać egzamin. I zmniejszy temperaturę reglera Może w ten weekend dokończę robotę.
Co do montażu reglera z 1200 do 800 to wystarczy kawałek blaszki, dosłownie. Akurat nie mam jak zrobić zdjęcia, ale przy najbliższej okazji cyknę fotę. W skrócie, idzie kolejno: rama -> oryginalne mocowanie -> szersza blaszka -> regler. Z tym że jedną śrubę musimy wkręcić pierwsze do ramy, a następnie zrobić "dystans" na wysokość jej główki. W ten sposób regler też nie przylega do ramy całkowicie, tylko odstaje 0,5cm, więc nie będzie łapał tak temperatury. Jako dystans posłużą mi tulejki lub ew. większe nakrętki. Nie wygląda to estetycznie, ale będzie wystarczająco mocne i powinno zdać egzamin. I zmniejszy temperaturę reglera Może w ten weekend dokończę robotę.
- kaamien
- teksciarz
- Posty: 113
- Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
- Imię: Mateusz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Proszę bardzo. Na razie foty na szybko. Muszę lekko przyciąć to mocowanie i wyszlifować bok. Tak więc nie sugeruj się estetyką Zaletą jest na pewno to, że regler nie przylega do ramy, a jest delikatna przestrzeń między nim a ramą - więc nie będzie się tak mocno grzał. Ciężko go tam włożyć, ale trochę zabawy i wchodzi. Śruby musiałem dać o 1cm dłuższe niż oryginalne. No i blaszkę należy trochę wygiąć przy lewej śrubie. Śruba po prawej stronie robi za dystans, nie miałem pod ręką żadnej tulejki. Ogólnie działa, co tu dużo mówić. Koszt to jakieś 1zł w OBI, mocowanie znalazłem na półce gdzieś między panelami a płytami gipsowymi
Całość odpaliłem i... ładowanie na jałowych obrotach 13,4V (na światłach oczywiście). Przy dotknięciu manetki wzrasta. Przy ok 5000obr. ładowanie 14V. Nie miałem czasu dokładnie sprawdzić, jutro przetestuję. Ale czy ładowanie wygląda ok? Nie powinno być wyższe o jakieś 0,4V?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości