Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
- jan-xr
- zadomowiony
- Posty: 55
- Rejestracja: sob 11 paź 2014, 00:41
- Imię: jan
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mirsk
Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
Witam jak w tytule przeróbki ciąg dalszy otóż moto już działa na kompie od fi .A temat zaworów rozwiąże w następujący sposób. Zamiast obudowy z popychaczem w szklance który załącza vtec-a zostanie założona płytka o odpowiedniej grubości i wadze i to w zasadzie powinno wystarczyć . Jak zrobię te płytki to wrzucę jakieś fotki .Natomiast potrzebuję jeszcze uszkodzonego kompa z vtec-a do zrobienia przejściówki bo nie chcę przerabiać oryginalnej instalacji wiec prozba do forumowiczów może ktoś coś takiego posiada.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
Chcesz z kazdym elementem zakladac nowy temat??
- jan-xr
- zadomowiony
- Posty: 55
- Rejestracja: sob 11 paź 2014, 00:41
- Imię: jan
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mirsk
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
Witam na dzień dzisiejszy wygląda to tak moto zrobione
przejechałem dzisiaj jakieś 130 km i wszystko wygląda ok o wiele płynniej oddaje moc a w zakresie obrotów około 5 czuć że jest wyraznie mocniejszy. Zamienione elementy na foto poniżej.

- jan-xr
- zadomowiony
- Posty: 55
- Rejestracja: sob 11 paź 2014, 00:41
- Imię: jan
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mirsk
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
Niestety trzeba było zastąpić cewkofajki zwykłymi cewkami bo komp od fi z nimi nie współpracował .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- MarcinD
- pisarz
- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
Mógłbyś opisać całą modyfikację krok po kroku, wykaz części, orientacyjne koszta itp?
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f 

- jan-xr
- zadomowiony
- Posty: 55
- Rejestracja: sob 11 paź 2014, 00:41
- Imię: jan
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mirsk
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
Niema problemu wygląda to tak ; komp z fi , wtyczki (ja kupiłem całą instalacje) i problem był jak go podłączyć do oryginalnych wtyczek więc tymczasowo polutowałem pojedyncze piny do kabli z wtyczką od fi przykleiłem folię na wtyczkę od vtec-a żeby klej nie wszedł do środka powkładałem w odpowiednie miejsca w wtyczce od vtec-a i zalałem klejem (poxipol bezbarwny) i wyszła taka wtyczka .baro sensor (wtyczka) bo vtec takiego nie posiada, cewki zapłonowe. Elementy mechaniczne zrobił mi znajomy na tokarce numerycznej wiec koszt zależy kto za ile ci to zrobi ja zapłaciłem 60zł za wszystko czyli 16 elementów jak będziesz chciał to podam ci wymiary .Kompa podpinasz kolorami bo pasują prawie wszystkie poza dwoma jeden różowy w fi musisz podłączyć do żółto czerwonego w vtec-u a drugi różowy do różowego w vtec-u tyle że są tam dwa i trzeba znależć który on jest połączony z czujnikiem prędkościomierza , dalej w wtyczce od vtec-a są dwa kable biało żółte a w fi jeden trzeba znależć który jest podłączony do czujnika połozenia wału i tam go podłączyć ,potem cewki od fi mają 2 kable wiec podłączasz czarno biały (wspólny na wszystkie cewki) i kolorowy (jak kupisz całą instalację to też kolory są takie same) a zielony zostawiasz tylko cewki muszą mieć masę na obudowie i działa
.
A co to wydatków to za kompa dałem 80zł,cewki 60 zł instalacja 65zł, baro sensor 25zł, koszty przesyłek i 60 zł tokarz . A co do części mechanicznej to tak jak na foto vfr2 w tej kolejności są zamienione zaworek vtec-a na te dwa elementy z tym że ten przed szklanką został doszlifowany tak aby zachować odpowiedni luz zaworowy z tego co pamiętam to IN-8.90mm a EX-8.70mm to taki było ciekawe że na wszystkich był taki sam luz mimo ze moto ma już 84000km.

A co to wydatków to za kompa dałem 80zł,cewki 60 zł instalacja 65zł, baro sensor 25zł, koszty przesyłek i 60 zł tokarz . A co do części mechanicznej to tak jak na foto vfr2 w tej kolejności są zamienione zaworek vtec-a na te dwa elementy z tym że ten przed szklanką został doszlifowany tak aby zachować odpowiedni luz zaworowy z tego co pamiętam to IN-8.90mm a EX-8.70mm to taki było ciekawe że na wszystkich był taki sam luz mimo ze moto ma już 84000km.
-
- teksciarz
- Posty: 189
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
po takim modzie to tylko zostało wjechać motkiem na hamownie aby porównać wykresy mocy i momentu z oryginałem.
Poza tym mam pytanie odnośnie tych części które toczyłeś, czy były koniecznie ? Czy nie wystarczyłoby zablokować na stałe zaworów vtec'a tak jak to się robi podczas regulacji ?

- jan-xr
- zadomowiony
- Posty: 55
- Rejestracja: sob 11 paź 2014, 00:41
- Imię: jan
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mirsk
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
Z hamownią to by było fajnie ale tutaj tylko jeden znajomy ma hamownie tyle że nigdy czasu nie ma
a co do zablokowania zaworków to trzeba by włożyć tam jakiś dodatkowy bolec bardzo możliwe że było by ok ale to dodatkowa waga ruchomej części i pytanie czy sprężyna by nadążyła z odbiciem a element który teraz jest w łożony jest 6gram lżejszy.

- Hefajstos
- klepacz
- Posty: 623
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
Ale silnik zostął z Vteca' czy z rocznika 98-01 dałes i odłaczyłaes dołączane zawory?
-
- teksciarz
- Posty: 189
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy
A to były w modelach przed vitkiem silniki w vfr z dołączanymi zaworami? bo wydawało mi się że to właśnie tylko vtec taki patent jako pierwszy posiada:)
Przecież kolega napisał że przerabiał zawory vtecowe


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości