Pompa paliwa

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Pompa paliwa

Post autor: orzeł » sob 11 lip 2015, 18:43

Witam wszystkich.
Pozwolę sobie na podłączenie się do tematu. Problem mojej fajferki to pompa. Za nim dojdę do niej może pytanie z serii cewek zaplonowych. Czy przewody do nich są prawidłowo podłączone?? Fota załącznik 1 i 2
Czy przewody mają być podłączone w ten sposób że czarny pin przewody czarno/białe (Bl/W) i niebieski pin - przewody kolorowe. Pytam o ten szczegół ponieważ może mieć to związek z brakiem podawania bajury. ??? To że angielskiego nie znam to raz, dwa ze na podstawie diagramu elektryki ciężko jest trafić w sedno.
Idąc dalej mam przekaźnik pompy i tutaj też potrzebuje pomocy z kolorem przewodów względem obrócenia przekaźnika. Schemat też nie rozwiązuje pytania. Jest tam tylko kwadrat i kolory kabli. Bankowo żółto/czerwony w środku, ponieważ i tak nie zmienia on miejsca względem podlaczenia przewodu zasilania-kolor czarny(Bl) i przewodu niebiesko/czarnego który podaje prąd podczas wytwarzania go przez cewkę. Chyba że przekaźnik działa w dwie strony. Problem z bani. Zał3.
Po zwarciu trzech przewodów zaplonu(przekręcenie kluczyka) prąd jest na przewodzie zasilania pompy i przewodzie żółto/czerwonym (Y/R) Wciskam Starter i przewód zasil pompę ledwo pierdzi, próbówka slabo świeci. Kiedy kończę to całe chechlanie, na kablu tym występuje niewielka oznaka prądu.
Pompę sprawdzałem i pyka. No Za Nic w Świecie nie mogę odpalić. Iskra jest, za to powinienem poczuć benzynę a nie czuję. Z przwodu paliwowego leje się jak z Wisly. Może się tak zapowietrzyć???
Czy komuś nasuwa się co jest nie tak?? Pomóżcie proszę :cry:
Aha zapomniałem dodać ze przewód czarny odlaczony byl od małego zegara. Podłączyłem go do tego obwodu co w książce. Może mieć to związek??? Chyba nie. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Pompa paliwa

Post autor: figaro » sob 11 lip 2015, 22:19

Pompa zasila gaźniki w paliwo. Gaźnik paliwo pobiera z komory pływakowej.
Pompa pracuje wyłącznie na uruchomionym silniku, wprost proporcjonalnie do obrotów.
Jeżeli jest iskra, pompa podaje paliwo, a nie chce zapalić przyczyna mogą być gaźniki.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Pompa paliwa

Post autor: orzeł » sob 11 lip 2015, 23:41

Nie zapytałem o prąd na tych przewodach idących do przekaźnika. Na bank powinien być na czarnym bo on leci ze skrzynki. Jest też prąd na przewodzie żółto/czerwonym który leci na cewkę i do modułu sterowania. Sprawdzam teraz prąd na cewce, jest na obydwu kablach, czy to normalne?? Gaźniki wykluczam 100% Moto latał nie tak dawno. Musialem kable uporządkować i od tamtej pory dno na dnie. Na bank coś ma przebicie albo źle podłączyłem. Chciałbym poszukać przyczyny nie rozbierając kolejny raz taśmy i żmudnej roboty. Pewnie i tak będzie trzeba. Dodam jeszcze jedną małą pierdę która mnie zdziwila. Kiedy dmuchnąłem przez przewód doprowadzający paliwo z rurki łączącej dwa gaźniki, powietrze zaczęło się wydostawać. To normalka? Nie przypominam sobie żebym coś tam widział. Po prostu fragment rurki, może to odpowietrznik. To bynajmniej nie jest powodem braku gadania maszyny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Pompa paliwa

Post autor: PETER » ndz 12 lip 2015, 12:45

piszesz że porządkowałeś elektrykę- przewody- to zastanów sie co tam uporządkowałeś i nie szukaj problemów tam gdzie ich nie było=gazniki układ paliwowy{tam się nic ne zapowietrza jak jest paliwo to się samo odpowietrza}
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Pompa paliwa

Post autor: orzeł » ndz 12 lip 2015, 15:25

Tam nie szukam. Nie chce odpalać i efekt jest taki jak kręcenie przy wylaczonym przycisku awar.prawej manetki. Zacznę od tych kabli. Ale najbardziej interesuje mnie czy prąd powinien być na przewodzie czerwono/żółtym - przy wlaczonej stacyjce? Muszę jeszcze raz przetrawić ten fragment diagramu. Idę grzebać :idea:
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Pompa paliwa

Post autor: orzeł » wt 14 lip 2015, 12:49

Problem odnalazlem. Przewód Lg a bardziej jego odcinek. Przewód tak się uszkodził że nie mogłem go zlokalizować. Opiszę później dla przypadków takiego pecha jak u mnie.
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Pompa paliwa

Post autor: orzeł » pn 07 wrz 2015, 02:03

Brak uchwytu oryginalnego powodował nieprawidłowe nachylenie pompy. Jak wcześniej ktoś wspominał paliwo podawane jest grawitacyjnie. Stycznik pod pokrywą stukał jak wściekły z braku paliwa. Później moto gasl. Moja pompa była przekręcona osiowo i kąt pochylenia też do bani. Zrobilem uchwyt który zaizolowany jest gumą i lata. Teraz stycznik chodzi cicho i odzywa się co okolo 2sek przy 2000.
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Pompa paliwa

Post autor: orzeł » śr 11 sty 2017, 23:55

Czy ktoś słyszał o firmie PACORSED? pompa 240pln TOURMAX prawie 400,
Chyba czeka mnie wymiana i to przez własną głupotę. Motor srał trochę bez elementów, jednym z nich byl bak. Co za tym idzie w pompie nie było paliwa ponieważ została przy moto.
Wczoraj założyłem bak, wacha i do krecenia, 3razy booster byl w użyciu bo niechciala zaciągnąć. W końcu zdjąłem wężyk i postanowilem dmuchnąć w ta pompę. Niestety nie mialem tyle siły. Do akcji wkroczył kompresor i poszło. Wężyka dalem jak był, filtr się zapełnił i zagadała. Pompa cykała co jakiś czas czyli tak jak powinno być.
Dziś się znowu na mnie pogniewala i to samo. Chyba chce już odejść z tego świata, chyba że musi trochę poganiac??? Co mi strzeliło żeby ja bez paliwa zostawić☹
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: kubatron2 » wt 17 sty 2017, 09:02

od tego uzytkownika kupowałem pomp do cbr 600 mija rok czestej jazdy itd uzytkownik nadal zadowolony.polecam http://sprzedajemy.pl/pompa-paliwa-pali ... nr16056907

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Pompa paliwa

Post autor: Fakir » śr 18 sty 2017, 05:01

kubatron2 pisze:od tego uzytkownika kupowałem pomp do cbr 600 mija rok czestej jazdy itd uzytkownik nadal zadowolony.polecam http://sprzedajemy.pl/pompa-paliwa-pali ... nr16056907
czy to jakaś chińszczyzna ?
zastanawiam się czy nie zaopatrzyć się w taką pompę w razie "W"
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Pompa paliwa

Post autor: orzeł » czw 19 sty 2017, 00:48

Kubatron, dzięki bardzo też dokonam zakupu. :)
Jeżeli chodzi o zakup na zapas to lepiej kupic regulator napięcia. Jedyną rzeczą którą warto miec jak jestes w polu to kolanko żeby obejść pompę i pamiętać o odkrecaniu manetki gazu. Nie ma odcinki wówczas.
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 657
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: Pompa paliwa

Post autor: Niron » wt 02 maja 2017, 09:46

A ja mam inny problem, wczoraj po miesiącu stania moto, odpaliłem i pojechałem, po ok 40km moto przestało jechać i brak redakcji na gaz, zgasł, okazało się że paliwo przestało iść, prąd w moto był jednakże po przekręceniu kulczyka pompa się nie odzywała, zaskoczyła dopiero za którymś razem Vfr odpaliła i pojechałem, po 5km to samo, jednak ale nim się zatrzymałem zaskoczyła i dojechałem do domu, nie wiem co robić z tym fantem, gdzie szukać usterki? Pompa czy może aku był gdzieś nie naładowany po staniu miesiąc w garażu nie ocieplanym, ale to problem chyba by był odrazu?
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Pompa paliwa

Post autor: orzeł » wt 02 maja 2017, 10:05

Ja miałem to samo. Ściągnąłem wezyki i dmuchnąłem przez wezyk zgodnie z kierunkiem obiegu. Pompka tak jakby odetkała się. Nastepny trik to wywalić pompkę i jazda bez. Minusy: Brak odcinki paliwa przygasa na wolnych obrotach. Jeśli nie dostaje paliwa będzie tykac szybko po jakimś czasie powinno ustabilizować się tykanie. To tak na początek. Oczywiście vfr750
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 657
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: Pompa paliwa

Post autor: Niron » wt 02 maja 2017, 11:22

no ja mam 800, więc nie wiem czy bez pompki pójdzie, bo jest na wtrysku.
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Pompa paliwa

Post autor: figaro » wt 02 maja 2017, 12:51

Posprawdzaj, czy styki elektryczne nie pośniedziały i mają przewodzenie.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości