Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia
- marcincurly
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: pn 03 lis 2014, 09:44
- Imię: Marcino
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia
Podczas uruchamiania silnika-po naciśnięciu startera na kierownicy, tykają bezpieczniki. Nie reaguję rozrusznik.
Nie włączają się światła- brzęczy wtedy akumulator ( chyba masa kabla)
Włączając Kierunkowskazy- brzęczy coś pod licznikami.
liczniki zapalają się i po chwili gasną i tak na zmianę....
działa tylko klakson.
Dodam, że kilka razy od czasu jak kupiłem VFR miałem problem z rozruchem jakby był słaby akumulator.Za pierwszym razem ciężko a za drugim razem bez problemu.
Bezpieczniki-OK
Akumulator -OK
Pyt.
1.Jeśli pompa paliwa się nie załącza- a prąd jest w wiązce to przekaźnik kwalifikuje się do wymiany?
2.Czy ten przekaźnik daje również objawy na uruchamianie silnika i światła z kierunkowskazami?
Nie włączają się światła- brzęczy wtedy akumulator ( chyba masa kabla)
Włączając Kierunkowskazy- brzęczy coś pod licznikami.
liczniki zapalają się i po chwili gasną i tak na zmianę....
działa tylko klakson.
Dodam, że kilka razy od czasu jak kupiłem VFR miałem problem z rozruchem jakby był słaby akumulator.Za pierwszym razem ciężko a za drugim razem bez problemu.
Bezpieczniki-OK
Akumulator -OK
Pyt.
1.Jeśli pompa paliwa się nie załącza- a prąd jest w wiązce to przekaźnik kwalifikuje się do wymiany?
2.Czy ten przekaźnik daje również objawy na uruchamianie silnika i światła z kierunkowskazami?
Ostatnio zmieniony ndz 05 cze 2016, 11:57 przez marcincurly, łącznie zmieniany 1 raz.
- TomTox
- teksciarz
- Posty: 164
- Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia
Gdzieś masz zwarcie w motocyklu, ewentualnie luźne klemy, słaby aku(naładuj go), potem sprawdź całą elektrykę, kostki łączące regulator napięcia z alternatorem, tam też znajdziesz prostokątne zgrubienie w taśmie izolacyjnej - to tzw. zbiorcza kostka masy, do wyczyszczenia to co wymienione wyżej i koniecznie podociskać wszystkie złącza i najlepiej zakonserwować wazeliną. Regulator napięcia i te kostki znajdziesz po lewej stronie pod owiewką zadupka.
Ps. I skąd wiesz że akumulator ok? Testowałes go? Może już wyzionął ducha? Jeśli masz opcje przełóż choćby na chwile inny aku(najlepiej z działającego sprzęta) i zobacz czy dzieje się to samo.
Ps. I skąd wiesz że akumulator ok? Testowałes go? Może już wyzionął ducha? Jeśli masz opcje przełóż choćby na chwile inny aku(najlepiej z działającego sprzęta) i zobacz czy dzieje się to samo.
- marcincurly
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: pn 03 lis 2014, 09:44
- Imię: Marcino
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia
A zamiast podmiany aku można podłączyć prostownik i testować?
- marcincurly
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: pn 03 lis 2014, 09:44
- Imię: Marcino
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia
Rozebrałem obudowę startera przy manetce aby sprawdzić czy prąd tam jest.
Przy włączonym zapłonie i wyłączonym "starterze" ( ten czerwony przełącznik) gdy przykładam żarówkę jest cykanie na akumulatorze( może być coś z masą?
gdy starter jest załączony cykania nie ma, wciskam przycisk od rozrusznika cykanie pojawia się na akumulatorze.
Złączki/kostki przy regulatorze wydają się ok.
Przy włączonym zapłonie i wyłączonym "starterze" ( ten czerwony przełącznik) gdy przykładam żarówkę jest cykanie na akumulatorze( może być coś z masą?
gdy starter jest załączony cykania nie ma, wciskam przycisk od rozrusznika cykanie pojawia się na akumulatorze.
Złączki/kostki przy regulatorze wydają się ok.
- marcincurly
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: pn 03 lis 2014, 09:44
- Imię: Marcino
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia
Przekaźniki są 2.
1. przy akumulatorze ( chyba rozrusznik)- w wtyczce jest prąd na dwóch "obwodach" (na tych 4 pinach)
2. na za dupku z prawej strony ( ten od pompy paliwowej)- w wtyczce nie ma wcale a był na jednym 1 obwodzie prąd
1. przy akumulatorze ( chyba rozrusznik)- w wtyczce jest prąd na dwóch "obwodach" (na tych 4 pinach)
2. na za dupku z prawej strony ( ten od pompy paliwowej)- w wtyczce nie ma wcale a był na jednym 1 obwodzie prąd
- TomTox
- teksciarz
- Posty: 164
- Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia
Cykanie jest gdy masz za słaby aku lub problem z masą, wykonaj kroki które opisałem w poście powyżej, zamiast aku motocyklowego możesz podłączyć aku samochodowe i sprawdzić jak wtedy się zachowuje. Przeszukaj dokładnie całą elektryke motocykla, tego nie zrobisz w 10 czy 15 minut, musisz odnaleźć gdzie leży problem. Jeśli po podłączeniu innego aku problem zniknie to masz odpowiedź
próbuj, testuj i używaj opcji EDYTUJ!

- marcincurly
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: pn 03 lis 2014, 09:44
- Imię: Marcino
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia
Nie mam tej opcji jestem za mało aktywny:)TomTox pisze:Cykan używaj opcji EDYTUJ!
Na aku samochodowym działa tak samo....
coś rzeczywiście jakby nie łączyło. Tylko gdzie....
Kostki, styki eleganckie czyste
- klosiewi
- klepacz
- Posty: 1369
- Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
- Imię: Grzegorz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grójec
Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia
Masz rozładowany aktu!
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia
I to jedyna poprawna odpowiedź.
Cyka przekaźnik główny - od plusa aku idzie gruby kabel, znajdź jego końcówkę. Tam masz rozgałęzienie na rozrusznik i instalację moto, w tym bezpiecznik 30A.
Skoro na stacyjce zasilanie jest, to pomacaj obudowę przekaźnika przy wciśnięciu startera.
I naładuj aku, a potem zawieź go na pomiar pojemności, bo na 90% jej nie posiada.
Cyka przekaźnik główny - od plusa aku idzie gruby kabel, znajdź jego końcówkę. Tam masz rozgałęzienie na rozrusznik i instalację moto, w tym bezpiecznik 30A.
Skoro na stacyjce zasilanie jest, to pomacaj obudowę przekaźnika przy wciśnięciu startera.
I naładuj aku, a potem zawieź go na pomiar pojemności, bo na 90% jej nie posiada.
- marcincurly
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: pn 03 lis 2014, 09:44
- Imię: Marcino
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia
Aku ma 12,4 mierzone miernikiem na wyłączonym zapłonie
Na innym akumulatorze jest to samo próba uruchomienia tykanie w bezpieczniki.
Bezpiecznik 30 A-OK
A czemu pompa paliwa się nie załącza?
Poprawka.
Cyka/tyka to coś co jest pomiędzy bezpiecznikami a zbiornikiem niżej położone...
Co to jest?....hmmm
Na innym akumulatorze jest to samo próba uruchomienia tykanie w bezpieczniki.
Bezpiecznik 30 A-OK
A czemu pompa paliwa się nie załącza?
Poprawka.
Cyka/tyka to coś co jest pomiędzy bezpiecznikami a zbiornikiem niżej położone...
Co to jest?....hmmm
- marcincurly
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: pn 03 lis 2014, 09:44
- Imię: Marcino
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia
Przychodzą do tego dwa grubsze kable przykręcane na klucz imbus.
bezpiecznik który tam jest 30A- jest OK. razem z zapasowym.
bezpiecznik który tam jest 30A- jest OK. razem z zapasowym.
- marcincurly
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: pn 03 lis 2014, 09:44
- Imię: Marcino
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia
Na podmienionym aku jest tak samo....emil pisze: Cyka przekaźnik główny - od plusa aku idzie gruby kabel, znajdź jego końcówkę. Tam masz rozgałęzienie na rozrusznik i instalację moto, w tym bezpiecznik 30A.
Skoro na stacyjce zasilanie jest, to pomacaj obudowę przekaźnika przy wciśnięciu startera.
I naładuj aku, a potem zawieź go na pomiar pojemności, bo na 90% jej nie posiada.
Masz rację Emil, to cyka ten właśnie przekaźnik- Bezpiecznik 30A który tam jest- jest ok.
Światła ( pozycyjne, mijania, długie) działają.
prawy kierunek nie działa a lewy działa ale brzęczy coś pod licznikiem.
Klakson jest
pompa paliwa się nie załącza po włączeniu zapłonu.
To wszystko wina tego właśnie przekaźnika?
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia
To przekaznik rozrusznika. Sprobuj puknac czyms w rozrusznik, trzonmiem mlotka, moze sie powiesil. Jak nie to podmien ten przekaznik, bo zdarza sie, ze sie nadpala i zwyczajnie nie trzyma.
12,7-12,8 aku powinno miec naladowane. Pomierz w trakcie proby rozruchu do ilu spada napiecie na klemach.
A do kierunkow musisz osobno zajrzec, pod zegarem moze jest przerywacz, musisz obadac serwisowke, ja fi nie mialem.
12,7-12,8 aku powinno miec naladowane. Pomierz w trakcie proby rozruchu do ilu spada napiecie na klemach.
A do kierunkow musisz osobno zajrzec, pod zegarem moze jest przerywacz, musisz obadac serwisowke, ja fi nie mialem.
- TomTox
- teksciarz
- Posty: 164
- Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia
Z tego przekaźnika idzie też zasilanie na pompę wtryskową, może faktycznie coś jest źle z nim jeśli pompa nawet się nie załącza. Sprawdź wizualnie kable i wszystkie styki które tam idą. Najlepiej byłoby zrobić tak że bierzesz miernik i robisz pomiary połączeń punkt - punkt czy jest łączenie, ale wtedy jest sporo zabawy z rozbieraniem motocykla by dostać się do wiązki - ale niestety tylko tak sprawdzisz poszczególne kable.
Jeśli po przekręceniu zapłonu i po przełączeniu włącznika na zapłon pompa nie działa to albo gdzieś nie ma styku albo ten przekaźnik jest uwalony. A 12,4V to słabo naładowany akumulator lub jego żywot się kończy, zazwyczaj powinien być w granicach 12,7 - 12,8 jak napisał emil. Skontroluj też połączenie kabla rozrusznika na samym rozruszniku (zdejmij ten kapturek), ja tam miałem niezły ambaras i to było powodem problemów z elektryką.
Jeśli po przekręceniu zapłonu i po przełączeniu włącznika na zapłon pompa nie działa to albo gdzieś nie ma styku albo ten przekaźnik jest uwalony. A 12,4V to słabo naładowany akumulator lub jego żywot się kończy, zazwyczaj powinien być w granicach 12,7 - 12,8 jak napisał emil. Skontroluj też połączenie kabla rozrusznika na samym rozruszniku (zdejmij ten kapturek), ja tam miałem niezły ambaras i to było powodem problemów z elektryką.
- marcincurly
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: pn 03 lis 2014, 09:44
- Imię: Marcino
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia
Rozrusznik wyciągałem- dziłą na któtko
Przekaźnik podmieniony nic to nie zmieniło.
Jutro zmienię akumulator na nowy.
Spróbuję odpalić na pych i sprawdzić miernikiem ładowane.
Przekaźnik podmieniony nic to nie zmieniło.
Jutro zmienię akumulator na nowy.
Spróbuję odpalić na pych i sprawdzić miernikiem ładowane.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości