Regulator napięcia - regeneracja

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
konrad1f
pisarz
pisarz
Posty: 288
Rejestracja: śr 29 lut 2012, 00:45
Model VFR: rc46
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: konrad1f » pt 16 paź 2015, 15:25

Arkady pisze:Kurcze dziwi mnie trochę to że takie cuda się dzieją zwłaszcza że jest to Honda. Wcześniej miałem Hondę CB 750 z 93r przejechane jak do tej pory 90 tys km. i nie miałem żadnych problemów nawet nie wiem gdzie jest tam regulator napięcia. Wniosek z tego że dało się zrobić dobrze żeby się nie psuło. Ale cóż podobno po 2000 roku samochody i motocykle zaczęli konstruować księgowi i teraz jest passe robić coś porządnie.
.
seven fifty ma zupełnie inny alternator i regulator - tam napięcie ładowania jest sterowane na wzbudzeniu alternatora a nie stratnie
regulator jest gdzieś pod zbiornikiem ;)

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Model VFR: 800FI 1998r
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: bintom » pt 16 paź 2015, 15:27

Jeśli się pojawiają to tylko w takich cenach. Koszt podobny do nowego od RC46, a za to ten mówicie, że powinien pociągnąć znacznie dłużej bo się nie grzeje jak opętany.

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Model VFR: nima
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: wydra » pt 16 paź 2015, 16:21

szybko poszły do góry, ja płaciłem chyba 120 zł :D
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Model VFR: 800FI 1998r
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: bintom » pn 19 paź 2015, 23:05

Mówisz, że tamten drogi? Zobacz tu http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5719147762
:shock: :disagree

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Model VFR: 800FI 1998r
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: bintom » sob 30 sty 2016, 13:47

Morał tej bajki jest co niektórym znany,
Regulator od VFR 1200 i problem zapomniany ;-)
Potwierdzam, że robi robotę i problem z głowy. Kto ma zmienić na turmaxa lepiej założyć od 1200. Ten się w tej pogodzie nic nie grzeje, zobaczę jak będzie latem. Zero grzania to zero problemu.

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Samson1983 » wt 15 mar 2016, 22:02

Witam,
Może nie w tym temacie - ale nie wiem gdzie pisać.
Z racji że będę miał trochę luźnego czasu, poprawie newralgiczne miejsce FIstaszka, czyli wywalę kostkę "alternator-regulator" i "regulator - wyjście na instalacje " polutuję wszystko na zicher.
Tylko moje pytanie jakich przewodów tzn jakiego "przekroju" użyć ?? 1,5mm 2mm 2,5mm?? na ewentualny brak długości kabli .
Pozdrawiam
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emil » wt 15 mar 2016, 22:46

Taki, jak fabryka dała, 2,5 tam raczej nie ma.
A jak to chcesz lutować? Jeśli nie masz potopionych wtyków, to ja bym rozebrał kostkę, wsuwki żeńskie poczyścił i pozaciskał tak, żeby po wsunięciu wsuwki męskiej, nie miała ona luzu. Przez luz się to grzeje, pali i cuda wianki. Wsuwki męskie też trzeba poczyścić, całość potem wazeliną zalać i składać, będzie służyć następne 18 lat ;).

Takie moje zdanie. Chyba, że masz już potopione kostki, wtedy można lutować, ale trzeba to zrobić dobrze, na zakładkę najlepiej, lutując najmniej po 5mm przewodów ze sobą, no ale lut musi być solidny, żeby nie był zimny, bo się zacznie grzać, a wtedy lepiej było by zostać przy kostce ;)

Pozdro :)

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Samson1983 » pn 21 mar 2016, 17:14

No i git jak będę lutował instalacje, wiem na co uważać ;)
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Samson1983 » ndz 01 maja 2016, 09:12

Witam,
No i temat regulatora ogarnięty - na pokładzie zainstalowano regler od VFR 1200 (ale mega bydle :twisted: )
Kostki wywalone, wszystko po lutowane na stałe, obejście / obwód dodatkowy na akumulator wywalony, bo nie ma takiej potrzeby:P
Regler zamontowany na płycie aluminiowej (dodatkowo między płytę a regler dałem pastę termo przewodzącą) całość odstawiona od ramy na dystansach.
Ładowanie miodzio :
- na wolnych bez świateł 14,5 V
- na wolnych ze światłami 14,1 V
- w trakcie jazdy utrzymuje się stałe 14,3 V
A i co ważne - regler cały czas letni :mrgreen:
Pozdrawiam
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Model VFR: RC46 '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: szatan » pt 03 cze 2016, 19:29

Dobre lutowanie nie jest złe, mam polutowane juz od kilku lat i nie poprawiałem , regler działa nadal , tyle ze ja go mam własnej produkcji :wink:
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Samson1983 » pn 01 sie 2016, 20:19

Chwile to trwało... ale dla potomnych wrzucam fotki z przeróbki instalacji na regulator VFR 1200:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jeżeli ktoś ma problemy z regulatorem to - bydle od VFR 1200 załatwia sprawę :P
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

banzik
Posty: 13
Rejestracja: wt 08 mar 2016, 09:26
Model VFR: 800 Fi
Imię: Dominik
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: banzik » śr 17 sie 2016, 10:48

Witam, czy regler od każdego modelu vfr 1200 podejdzie? czy warto kupić używkę? Np. taką:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 85665.html
Czy szukać zamiennika od innego moto - horneta, cbr 900 (jakie roczniki ewentualnie)
czy podejdzie od sv650/sv1000:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 89819.html
czy lepiej kupić tourmax czy ori do vfr 1200.

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Samson1983 » czw 18 sie 2016, 22:39

banzik pisze:Witam, czy regler od każdego modelu vfr 1200 podejdzie? czy warto kupić używkę? Np. taką:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 85665.html
Czy szukać zamiennika od innego moto - horneta, cbr 900 (jakie roczniki ewentualnie)
czy podejdzie od sv650/sv1000:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 89819.html
czy lepiej kupić tourmax czy ori do vfr 1200.
Ten regler z aukcji VFR 1200 Crosstourer spasi Ci na 100% - ja mam założony identyczny :P
Poza tym wszystkie regulatory od VFR 1200 pasują by zaadoptować.
Uwierz warto - ja zapomniałem o czymś takim jak problem z ładowaniem i grzaniem się regulatora :twisted:
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
baliosia
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: sob 20 sie 2016, 11:09
Model VFR: 800fi
Imię: Michał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gniezno

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: baliosia » sob 20 sie 2016, 15:13

Witam! No i mnie to spotkało... wczoraj maszyna zgasła (dobrze że koło komina). Próbuje zapalić a tu nie ma czym... Regulator gorący jak.. choroba. Podjechałem do domu naładowałem aku - wróciłem, zapaliłem dojechałem do chaty. Chwyciłem za miernik mierze - nie ma ładowania... Zdjąłem plastik, patrzę a tu drutologia: trzy żółte przewody z altka do reglera skręcone ze sobą i zaizolowane taśmą która już się topić zaczęła... Się wystraszyłem że alernator poszedł, ale sprawdziłem i przebicia z masą nie ma, a napięcie na trzech fazach równo po 22-23V przy obrotach 2000. Dzisiaj dla świętego spokoju żeby sprawdzić podłączyłem na chwilę regulator i się zdziwiłem na kostce na wyjściu miał ok.19V na aku po podpięciu wtyczki ok.14V. Jednak po chwili na aku 12V, regulatora nie idzie dotknąć a przewody (żółte) przy wtyczce gorące jak diabli...

Podejrzewam że padł regulator ale wolę się upewnić... wszystkie połączenia w kostkach przeczyszczone i popsikane, alternator sprawny (tak przynajmniej z pomiarów wynika).

Przeryłem to forum i wiem że najlepszym rozwiązaniem będzie regulator od vfr 1200. Zastanawiam się jeszcze nad jedną opcją:
http://www.ebay.pl/itm/MOSFET-motorcycl ... SwstxVB5pn
Niby na Mosfetach, cena dobra tylko kurde czas oczekiwania...
Ktoś to może przerabiał? Czy nie ma co kombinować i brać od 1200?

Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Pozdrawiam Michał.

Awatar użytkownika
baliosia
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: sob 20 sie 2016, 11:09
Model VFR: 800fi
Imię: Michał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gniezno

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: baliosia » pn 22 sie 2016, 22:16

Witam! Kupiłem reglera od VFR 1200 crosstourera...

Mam jedno pytanko: jak to w końcu jest z tym czarnym kabelkiem? W regulatorze od VFR1200 nie ma gdzie go dać. Czy w ogóle go nie podłączać ? Gdzieś na forum pisali że do stacyjki gdzieś do pompy paliwowej, gdzie indziej że w ogóle...
Dzięki za info i pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości