Regulator napięcia - regeneracja

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Arkady
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: wt 10 lut 2015, 15:07
Imię: Arek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Arkady » pt 14 sie 2015, 22:26

No a co z tymi zamiennikami tanimi bo są takie na popularnym serwisie aukcyjnym. Ma ktoś założony taki zamiennik

Arkady
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: wt 10 lut 2015, 15:07
Imię: Arek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Arkady » sob 15 sie 2015, 11:06

Jakie oznaczenie ma oryginalny regulator Hondy. Ten mój ma dwa oznaczenia 673438 a pod spodem BN110401 i zastanawiam się czy to zamiennik czy ori

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: bintom » sob 15 sie 2015, 11:16

Z tego co czytałem to najlepsze są te z 9 kablami ( dodatkowy czarny na + ) . Sam takiego mam też i jak się okazało przeżył poważne zwarcie wszystkich trzech żółtych kabli w których izolacja się ulotniła. Na aukcji znalazłem taki
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5596010220
Chociaż ja kupiłem od naszego forumowicza Gregory innej firmy

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: kubatron2 » ndz 16 sie 2015, 15:35

zaper używka tourmax to ok 250 300 pln arkady tani zamiennik raczej odradzam szczerze nadzieja zostaje tylko w turmaxie lub w tym od 1200 takowy bede testował to juz bedzie mój 4 albo 5 regulator tak ze jestem expert i lepszy niz ci od macierewicza hihihi

Arkady
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: wt 10 lut 2015, 15:07
Imię: Arek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Arkady » ndz 16 sie 2015, 20:14

A co powiecie na regulator od Yamahy R1 RN12. czytałem gdzieś na zagranicznym forum że koleś zrobił taki patent i hulało. Nie wiem czy on jest już na tych mosfetach.

Arkady
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: wt 10 lut 2015, 15:07
Imię: Arek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Arkady » pt 21 sie 2015, 22:59

Mam regulator z R1 RN12 podłączyłem go pod swojego Vitka. Efekty są takie ładowanie na wolnych dochodzi czasem do 13.0 V przy 5k obrotów i więcej łapie 13.4 V także ładowanie dosyć słabe. Martwi mnie jeszcze fakt że bardzo grzeją się żółte kable, bardzo to znaczy że parzą regulator zimny. Mierzyłem alternator wszędzie te same wyniki.Kostka na żółtych kablach wywalona.

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Samson1983 » pn 24 sie 2015, 18:59

No to rzeczywiście, dość niskawe to ładowanie. Żółte kable może się tak bardzo grzeją - bo już się wiele razy przegrzały, stąd wzrasta opór na nich i dlatego łapią taką temperaturę. Wtedy jedyne wyjście wymienić je. A mierzyłeś wyjście alternatora ile masz volta? bo może tu jest problem??
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Arkady
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: wt 10 lut 2015, 15:07
Imię: Arek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Arkady » pn 24 sie 2015, 20:35

Dzisiaj robiłem pomiary jeszcze raz. Na każdej fazie altka na wolnych obrotach 25 V zmierzyłem także opór na kablach żółtych wynosi 0.4 ohm .Przebicia nie ma. ładowanie bezpośrednio na wyjściu z regulatora 13,4 V na wolnych i 14,2 przy wyższych czyli spoko. Dodam jeszcze że Aku jest nóweczka także być może teraz nie potrzebuje takiego prądu ładowania . Regulator zimniutki i w sumie wszystko było by spoko tylko te kable się grzeją

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: bintom » pn 24 sie 2015, 20:52

A nie masz przegrzanych tych kabli? Jaki kolor miały żyły miedziany czy czarny jak podłączałeś kostki ?

Arkady
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: wt 10 lut 2015, 15:07
Imię: Arek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Arkady » wt 25 sie 2015, 07:54

Po rozłożeniu tej kostki kable przy wsówkach były lekko przypalone a izolacja sztywna od strony regulatora bo od altka wyglądały spoko. Kostkę wywaliłem, kable skróciłem gdzieś po 4 cm bo dalej wyglądają w porządku i zarobiłem to wszystko na nowe konektory. grzeją się najbardziej w miejscu tego połączenia czyli połączenie kable od altka z kablami od regla. Zastanawiam się czy całkiem wymienić te stare kable od regulatora czy coś to pomoże.

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: bintom » wt 25 sie 2015, 09:57

Nie jestem żadnym znawcą, wydaje mi się jednak, że zrobiłeś dobrze odcinając końcówki i powinno to wystarczyć. Sam sobie odpowiedziałeś gdzie się grzeje i tam szukał bym problemu. Zmień te konektory na kostkę do łączenia albo lut może być jeszcze lepszy.
Odtłuść przewody przed nowym łączeniem, może w tym problem
Ostatnio zmieniony wt 25 sie 2015, 09:59 przez bintom, łącznie zmieniany 1 raz.

Arkady
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: wt 10 lut 2015, 15:07
Imię: Arek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Arkady » wt 25 sie 2015, 23:38

Kurcze dziwi mnie trochę to że takie cuda się dzieją zwłaszcza że jest to Honda. Wcześniej miałem Hondę CB 750 z 93r przejechane jak do tej pory 90 tys km. i nie miałem żadnych problemów nawet nie wiem gdzie jest tam regulator napięcia. Wniosek z tego że dało się zrobić dobrze żeby się nie psuło. Ale cóż podobno po 2000 roku samochody i motocykle zaczęli konstruować księgowi i teraz jest passe robić coś porządnie.
.

Arkady
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: wt 10 lut 2015, 15:07
Imię: Arek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Arkady » czw 27 sie 2015, 11:39

Regulator założony. Żółte kable zlutowałem na stałe. Robiłem kilka prób i wszystko śmiga jak należy. Regulator zimny. Cała operacja kosztowała mnie jakieś 180 zł

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: bintom » pt 16 paź 2015, 10:59

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5658146885

Co o tym sądzicie? Do VFR RC46 podejdzie? To ten model ? Wypowiedźcie się proszę Ci co są już po montażu regulatora z VFR 1200

Awatar użytkownika
Fankas
pisarz
pisarz
Posty: 329
Rejestracja: sob 31 lip 2010, 21:26
Imię: Fankas
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Fankas » pt 16 paź 2015, 15:10

z cena to ladnie poszaleli... mam dokladnie taki zalozony.... gdzies pisalem na forum odnosnie montazu
Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die

Born to be wild

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości