ladowanie po raz kolejny

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
radomki
teksciarz
teksciarz
Posty: 144
Rejestracja: pt 25 sty 2013, 06:33
Imię: Krystian
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: radomki » pn 11 sie 2014, 07:54

To kolego alternator do wymiany, napięcie z tego co mi wiadomo powinbo być ponad 70V ,ale niech inni to potwierdzą

Awatar użytkownika
trol88
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: ndz 13 paź 2013, 17:51
Imię: Pawel
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piotrkow tryb

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: trol88 » pn 11 sie 2014, 15:28

no to pieknie ;/ zeby sie nie okazało ze regulator jest wporzadku ...... a KUPIŁEM JUZ NOWY ;/;/

Awatar użytkownika
trol88
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: ndz 13 paź 2013, 17:51
Imię: Pawel
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piotrkow tryb

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: trol88 » pn 11 sie 2014, 23:09

panowie pomocy ;/; jest gorzej niz myslałem :( dzis zwraz z znajomym elektrykiem porobilismy wszelkiego rodzaju pomiary odnosnie łdowania , sprzawdził opornosc pomiedzy cewkami na alternatorze czy zimny czy ciepły na kazdzej "fazie " 1,4 ohma ,prad zmienny na wolnych 23,1 przy 5 tys obrotów 70_68 v . Sory za wprowadzenie w bład TEKSCIARZA , zle przeprowadziłem pomiar , jeszcze raz sorki za moja pomyłke , montarz nowego regulatora bez zmian brak ładowania jaj i nowy tak i stary ;/ zauwarzylismy mega durzy pobór produ a moze jakas zwora w instalacij ??? po odpaleniu " czy na nowym czy na starym regulatorze " bardzo mocno nagrzewa sie wiazka elektrycza ;/ . przeprowadzilismy mały eksperyment " podłanczajac jak i nowy tak i stary reg " pod zewnetrzny akumulator wyprowadzilismy przewody prosto do aku i odpałka i o dziwo ladowanie jest 14,9 przy 5 tys obrotó a 14,6 na wolnych , czarny cienki przwód n ie był brany pog uwagę , nie podłaczalismy go do wiazki w moto . nasuwa sie pytanie czy oze jednak w wiazce jest problem a może w kasecie pojazdu ????? z lewej strony tuz przy pompie ABS-U jest kaseta na 3 wtyczki wiektos od czego ona jest ?????? Ogulnie syt nie jest za ciekawa prosze o pomoc , podpowiedzi :(

Awatar użytkownika
radomki
teksciarz
teksciarz
Posty: 144
Rejestracja: pt 25 sty 2013, 06:33
Imię: Krystian
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: radomki » wt 12 sie 2014, 07:08

Przeczyść wszystkie styki, może masz zaśniedziałe i popraw masę

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: PETER » wt 12 sie 2014, 08:48

pisząc post, właściwie sam sobie odpowiedziałeś -szukaj złych połączeń, jak możesz to zamień się na chwile z kimś akumulatorem i sprawdź co sie dzieje ,miałem i taki przypadek ze problemem był aku
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
trol88
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: ndz 13 paź 2013, 17:51
Imię: Pawel
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piotrkow tryb

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: trol88 » wt 12 sie 2014, 09:10

aku podmieniałem na inny 100% dobry . nie chciałbym rozcinac całej wiazki elektrycznej ;/ ma ktos z was dojscie do schematu elektrycznego ?? :(

Awatar użytkownika
trol88
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: ndz 13 paź 2013, 17:51
Imię: Pawel
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piotrkow tryb

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: trol88 » czw 14 sie 2014, 07:37

przyczyna braku ładowania znaleziona ... uszkodzony alternator ;/ zdemontowany i oddany do przewinięcia . dziekuje za podpowiedzi ;) dam znac po montażu
pozdrawiam

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: brylek22 » pn 04 maja 2015, 10:13

i ja się tu podepnę z pytaniem, Chodzi mi ładowanie gorącego silnika w korku. Zauważyłem że w trasie jak utknę w korku to ginie mi ładowanie temp. płynu ponad 100 st., wystarczy ruszyć i przejechać kawałek żeby temp płynu spadłą do ok 95st i ładowanie wraca. Czy to normalne czy szukać problemu. Wcześniej nie miałem miernika ładowania to nawet nie wiedziałem o tym, teraz zjarał mi się regler w korku i szukam przyczyny, ładowanie na ciepłym silniku po rozgrzaniu w garażu przy 5 tyś. obr. 14.5V czyli ok,

Awatar użytkownika
UncleKlaus
Posty: 9
Rejestracja: ndz 01 mar 2015, 16:31
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: UncleKlaus » ndz 24 maja 2015, 12:45

No to i ja wrzucę moje pytanie o ładowanie.

Mam problem z ładowaniem, raczej popularny. Ładuje mi koło 13V a wraz ze wzrostem obrotów ładowanie spada do około 12,5V. Kable z z alternatora do reglera są tak gorące, że wtyczki się stopiły. Miałem regulator z shadowa, więc wymieniłem go na Tourmaxa - problemu to nie rozwiązało - wtyczki zjarały się po raz kolejny, a ładowanie nadal jest do dupy.

Na forum znalazłem informację, że problem powinno rozwiązać połączenie reglera bezpośrednio z aku. Tak zrobiłem i chciałem potwierdzić, że zrobiłem to dobrze:)

Z czarnej wtyczki w regulatorze mam cztery kable - dwa zielone i dwa czerwone - z czerwonych wyprowadziłem dwa kable i przykręciłem je razem z klemą do plusa w aku. Dwa zielone połączyłem z klemą na minusie. Stara wtyczka do której wpina się regulator została sobie niepodłączona do niczego.

Ładowanie się nieco poprawiło - jest teraz 13.8V, ale pozostaje tak stabilnie wraz ze wzrostem obrotów. Kable od alternatora są ciepłe, ale już nie gorące.

Jak rozumiem, powinienem jeszcze dodać bezpiecznik 30A na plusowym kablu - czy mogę to zrobić tak, że z wtyczki od regulatora wyjdą dwa kable, połączą się przy bezpieczniku, a za nim wyjdzie jeden do plusa na aku?

Czy "zielone" kable z wtyczki powinny być podłączone do minusa na aku, czy raczej do masy na ramie?

Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałem moje wątpliwości.

Awatar użytkownika
UncleKlaus
Posty: 9
Rejestracja: ndz 01 mar 2015, 16:31
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: UncleKlaus » ndz 24 maja 2015, 16:14

Dobra, problem rozwiazany dzieki radzie kolegi szatana.

Dzieki:)

W dodatku okazalo sie, ze stary regler jest sprawny.

W zwiazku z tym mam do sprzedania nowiutki regulator Tourmaxa:)

Awatar użytkownika
Tomek Grudziądz
klepacz
klepacz
Posty: 1150
Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
Imię: Tomek
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grudziądz

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: Tomek Grudziądz » ndz 24 maja 2015, 16:59

UncleKlaus pisze:Dobra, problem rozwiazany dzieki radzie kolegi szatana.
To jeszcze jak byś napisał co było przyczyną tak dla potomnych to byłoby fajnie.
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"

Awatar użytkownika
UncleKlaus
Posty: 9
Rejestracja: ndz 01 mar 2015, 16:31
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: UncleKlaus » ndz 24 maja 2015, 17:49

A przyczyna byla taka jak u wielu osob. A i rozwiazanie podobne - dodatkowe kable od reglera na aku.

Problem, ktory mialem, to podlaczenie tego - widocznie nei bylem dosc sprytny, zeby to wywnioskowac z opisow innych i musialem troche pomeczyc szatana.

Dla osob, ktore mialyby podobne watpliwosci, ja zrobione mam tak:

Wszystkie stare podlaczenia zostawiamy tak jak sa - tzn, trzy kable z alternatora podlaczamy do trezch zoltych kabli z reglera. Cztery przewody (dwa czerwone i dwa zielone) z regulatora podlaczamy z czterema odpowiednimi w motocyklu. I teraz co trzeba zrobic dodatkowego - rozbieramy wtyczke wychodzaca z regulatora i dorabiamy dwa kable - jeden do jednego z czerwonych i jeden podlaczony do jednego z zielonych. Na czerwonym dajemy bezpiecznik jak najblizej aku (szatan powiedzial, ze wystarczy 10A) i podlaczamy do plusa na aku; zielony dajemy bezposrednio do minusa na aku lub do ramy.

Jak doloze bezpiecznik (dzis nie bylo gdzie kupic), to zrobie foty i wrzuce.

Awatar użytkownika
SoH
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 64
Rejestracja: wt 30 wrz 2014, 16:22
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Świdnik

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: SoH » czw 28 maja 2015, 19:41

Poprawcie mnie proszę jeżeli się mylę, ale patrząc na schemat, to czerwone kable od reglera i tak idą bezośrednio do plusa na aku, a zielone bezośrednio do masy na ramie. Tak więc dając dodatkowe kable nic nie rozwiązujemy, a jedynie obchodzimy problem. To tak jakby zdrutować na stałe bezpieczniki w mieszkaniu.
VFR800 V-TEC ABS, rok 2006
FJR1300, rok 2006

Awatar użytkownika
Hanczak
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: pn 31 mar 2014, 16:02
Imię: Kuba
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: Hanczak » pt 29 maja 2015, 09:51

Najlepiej byłoby wypruć stare kable i pociągnąć nowe o większym przekroju. Wtedy wiemy, że wszystko będzie OK.

Awatar użytkownika
UncleKlaus
Posty: 9
Rejestracja: ndz 01 mar 2015, 16:31
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: UncleKlaus » ndz 31 maja 2015, 20:02

Schemat schematem, a kable kablami:) Zerknijcie sobie pod kanapę, to zobaczycie, ze wcale nie idą bezpośrednio.
Zgadzam się, że dodatkowe kable to rozwiązanie mało eleganckie, ale po pierwsze jest tańsze i łatwiejsze niż wyprucie instalacji i zrobienie nowej, a po drugie działa.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości