Vfr 800fi pytanie o światła pozycyjne nie typ??

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Vfr 800fi pytanie o światła pozycyjne nie typ??

Post autor: PETER » pt 27 lut 2015, 16:31

no i miałem racje, taką cechą dodatkową są żarówki h4 w innych wersjach były i do mijania i do drogowych h 7
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

szela87
Posty: 12
Rejestracja: wt 24 lut 2015, 12:30
Imię: Rafal
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: Vfr 800fi pytanie o światła pozycyjne nie typ??

Post autor: szela87 » pt 27 lut 2015, 18:51

To nic nie tłumaczy reflektor jest z homologacja na Luksemburg jak i kierunkowskazy w ty checku pisze tylko kraj producenta a nie na jaki kraj moto został wyprodukowany i jeszcze licznik w km to nie jest na 100 wersja usa ale się dowiem i napisze najprawdopodobniej pochodzi z eu z Luksemburga i ja mam dwie h4 które obydwie świecą nie h4 i h7

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Vfr 800fi pytanie o światła pozycyjne nie typ??

Post autor: figaro » pt 27 lut 2015, 20:11

Nie sądzę, że motocykl wyprodukowany w USA był targany od producenta do dilera przez cały ocean w celu sprzedaży. Rachunek ekonomiczny byłby za wysoki. :dobani
Prędzej uwierzę w wersję, że ktoś sobie sprowadził lub dostał w prezencie i aby ją zarejestrować musiał dokonać stosownych /wymaganych lokalnym prawem/ zmian /np: lampa i prędkościomierz/ :wink:

P.S.
/znalezione w sieci/
W 1948 roku w Japonii została założona firma Honda Motor. Około 1961 roku Honda stała się już największym producentem motocykli na świecie. Obecnie Honda produkuje motocykle w 28 fabrykach znajdujących się w 21 krajach na całym świecie. Z 4 głównymi dywizjami – w Japonii, Ameryce, Azji oraz Europie. Produkcja motocykli przekroczyła niedawno niewiarygodną ilość, 150 milionów sztuk.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Vfr 800fi pytanie o światła pozycyjne nie typ??

Post autor: PETER » pt 27 lut 2015, 22:15

sory pisząc o żarówkach miałem na myśli v-teka
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Vfr 800fi pytanie o światła pozycyjne nie typ??

Post autor: emil » pt 27 lut 2015, 23:00

wobec tego jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że ktoś miał stłuczony reflektor i wklejał szkło (może z odblaskiem) do innej obudowy.

jeśli homologacja jest na europę, to powinno być miejsce na pozycyjne. Do tego powinna być dociągnięta wiązka przewodów, albo miejsce pod zegarem na kostkach na tą wiązkę właśnie.
Zobacz w kierunkach przednich czy masz po 3 kable czy po 2 (do pozycyjnych są niebieski w paski i pomarańcz w paski) - ale to mają tylko amerykańce.

to jest taka lampa:
http://www.cmsnl.com/honda-vfr800fi-int ... F++01.html

a to lampa europejska:
http://www.cmsnl.com/honda-vfr800fi-199 ... _0100.html

czyli masz hybrydę ;) skoro na kloszu jest E13. W USA nie ma tego znaku, będzie opis DOT tylko i strzałki lewo prawo jako klosz symetryczny (<-->).

szela87
Posty: 12
Rejestracja: wt 24 lut 2015, 12:30
Imię: Rafal
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: Vfr 800fi pytanie o światła pozycyjne nie typ??

Post autor: szela87 » sob 28 lut 2015, 05:22

No i wszystko się wyjaśniło moto sprowadzone do uk eu dokładnie nie wiem z jakiego kraju ale wychodzi ze z Luksemburga dzwoniłem do poprzedniego właściciela. On był 2 właścicielem ja jestem 3 kupił moto od kolegi wojskowego bo sam jest
pilotem w raf kolo Harmston Lincolnshire w latach 90 wojska angielskie stacjonowaly w eu a tu dla żołnierza raz do roku przysługuje prawo do sprowadzenia auta motocyklu łodzi itp... bez opłaty celnej dlatego ten jego kumpel sprowadził vfr rocznik 99 a rejestracja w uk 2000 .

Może to brzmi dziwnie ale tego się dowiedziałem od tego całego Żołnierza

A w sumie to nie ważne skąd ważne ze moje...☺☺☺ Narazie moto dopieszczam jak skończę wrzucę fotki oceńcie a tak poza tym już kupiłem na eBay Uniwersalna postojowe czyli oprawę plus 5w5 diodę jak zrobię wrzucę fotkę i będę miał postojowe Hehe za £4.5

szela87
Posty: 12
Rejestracja: wt 24 lut 2015, 12:30
Imię: Rafal
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: Vfr 800fi pytanie o światła pozycyjne nie typ??

Post autor: szela87 » sob 28 lut 2015, 05:28

A i Emil słuchaj po to są te całe e 1 2 3 4 5 6 itd.. bo co kraj to obyczaj to ze w pl ma być postój przód to nie znaczy ze w Belgii tez dlatego reflektory mają homologację na dany kraj☺ ale się debata zrobiła ale na szczęście już po temacie dzięki wszystkim za udział

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Vfr 800fi pytanie o światła pozycyjne nie typ??

Post autor: figaro » sob 28 lut 2015, 18:52

szela87 pisze:A i Emil słuchaj po to są te całe e 1 2 3 4 5 6 itd.. bo co kraj to obyczaj to ze w pl ma być postój przód to nie znaczy ze w Belgii tez dlatego reflektory mają homologację na dany kraj☺ ale się debata zrobiła ale na szczęście już po temacie dzięki wszystkim za udział
Nie debata, tylko próba rozwiązania problemu. Jesteśmy tylko ludźmi, którzy całej wiedzy jeszcze nie posiedli. :wink:
Co do homologacji, to wiedza pobrana z Forum mercedes 201-124

Na kloszu lampy, na mocowaniach lub plastikowych elementach wybijane są cechy homologacji.
Dla nas najistotniejsze to, czy lampa posiada homologację "E", czyli dopuszczenie do ruchu w Europie.
Może występować jako samodzielna litera "E" w kółku, lub może występować przy niej numer, który oznacza kraj wydający homologację:

E1 - Niemcy
E2 - Francja
E3 - Włochy
E4 - Holandia
E5 - Szwecja
E6 - Belgia
E7 - Węgry
E8 - Czechy
E9 - Hiszpania
E10 - Jugosławia
E11 - Wielka Brytania
E12 - Austria
E13 - Luksemburg
E14 - Szwajcaria
E20 - Polska

Oczywiście nie oznacza to, że w Polsce możemy używać tylko lamp z homologacją E20 - każda jest akceptowana, gdyż kraje UE zobowiązane są do akceptowania swoich homologacji.

Następnie na kloszu znaleźć możemy informację jakie źródło światła może być używane w lampie:

A - Pozycyjne
B - Przeciwmgłowe
C - Mijania
R - Drogowe
CR - Drogowe i mijania
C/R - Drogowe albo mijania
HC - Halogenowe mijania
HR - Halogenowe drogowe
HCR - Halogenowe drogowe i mijania
HC/R - Halogenowe drogowe albo mijania
DC - Ksenonowe mijania
DR - Ksenonowe drogowe
DC/R - Bi-xenon

Znak ukośnika "/" oznacza, że dane lampy nie mogą świecić się jednocześnie.

Zagadnienie dlaczego te literki mają takie wielkie znaczenie opiszę później, bo to bardzo ważna rzecz.

Dodatkowo, na kloszu najczęściej naniesiony jest typ żarówki, który może być użyty:
H1, H3, H4, H7 dla żarówek halogenowych, oraz D2S lub D2R dla lamp wyładowczych ( xenon ).

Należy pamiętać, co jeszcze raz powtórzę, że lampa posiada homologację jedynie gdy używa się jej z typem żarówki, dla jakiej została zaprojektowana!

Dla przykładu: jak odczytać homologację lampy, która posiada oznaczenie na kloszu: "HC/R 25 E3 03A 32507" ?
Już wyjaśniam:
"HC/R" oznacza lampę halogenową ( "H" ), "C" światło mijania, a "R" światło drogowe. Ukośnik mówi, że światła te nie mogą świecić jednocześnie;
"25" dostarcza nam informacji o intensywności światła reflektora;
"E3" oznacza, że reflektor został zatwierdzony zgodnie z obowiązującymi przepisami UE we Włoszech;
"03A" oznacza, że w reflektorze zawarte jest światło postojowe ( "A" ), a przepisy go dotyczące zmieniano trzy razy;
"32507" to pięciocyfrowy numer homologacyjny.

Dodatkowo na lampie mogą znajdować się wybite strzałki, które informują czy reflektor jest dopuszczony do ruchu prawostronnego ( "<--" lub brak strzałek ), lewostronnego ( "-->" ) lub lampy są symetryczne i można używać ich w USA ( "<-->" ).
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Vfr 800fi pytanie o światła pozycyjne nie typ??

Post autor: emil » sob 28 lut 2015, 19:50

no z E11 to tak właśnie średnio u nas, choć skoro już można angole bez przeróbki rejestrować, to i może do lamp się nie czepiają, ale lepiej dla nas, żeby się czepiali ;)

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Vfr 800fi pytanie o światła pozycyjne nie typ??

Post autor: magik » wt 14 kwie 2015, 14:01

trochę do bani masz te DNA bo pokazuje że mój jest z USA :P a lampy mam homologowane "E" z resztą inny wyszukiwawcz pokazuje, że to rocznik 99 ale kolor nie pasi i brak ssania

Dopiero jak ręcznie odczytasz każdą pozycję to się zgadza że honda że model na rynek europejski że 2000 i złożony w Hamamatsu

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość