Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46

Post autor: wydra » sob 21 lut 2015, 13:43

czyli wszystko w normie :D ja uciąłem po prostu kable i zalutowałem wszystko na stałe
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

tomciog14
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: pn 15 lip 2013, 15:33
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46

Post autor: tomciog14 » sob 21 lut 2015, 13:52

Że niby alternator jest ok? Nie trzeba go dać do jakiegoś sprawdzenia? Na moje oko te dwa zwoje są już trochę ciemnawe, ale nie jestem pewien, dlatego wrzuciłem zdjęcie do oględzin. Poza tym i tak muszę nową uszczelkę zakupić, więc będzie czas żeby altka zawieść chociaż do sprawdzenia.

W tym temacie jest zdjęcie, na którym widać, że zwoje są niewiele ciemniejsze od tych u mnie:
viewtopic.php?f=75&t=20377

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46

Post autor: emil » sob 21 lut 2015, 14:26

altek wygląda ok i napięcia daje dobre, na wysokich obrotach powinny wszystkie dojść do ok 90V ac.

W takim razie regler musi mieć jakieś zwarcie, skoro wychodzą takie jaja przy pomiarze.

co do wsuwek - mały cienki śrubokręt i od tyłu (od strony kabla) wtyczki wsuwasz, doginając język. Albo z przodu, jeśli jest miejsce.

tomciog14
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: pn 15 lip 2013, 15:33
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46

Post autor: tomciog14 » sob 21 lut 2015, 14:59

Co do alternatora - z drugiej strony, gdzie uzwojenia przechodzą w przewody do regulatora, na dwóch drutach miedzianych z dwóch różnych faz, jest zdarta ta izolacja, która też osłania same uzwojenia i widać wyraźnie kolor miedzi. Co do pomiarów - na starym jak i na nowym regulatorze, gdy wszystko jest podłączone, pomiary były takie same, czyli 8, 8, 11V. Dopiero gdy rozłączyłem kostkę białą i mierzyłem czyste napięcie z altka, z którego nie była pobierana moc, napięcia były na każdej kombinacji praktycznie takie same, czyli po około 25V na jałowych obrotach. Nie sprawdzałem jakie napięcia są na wyższych obrotach, tylko lekko dodałem gazu i skoczyły w górę. Z samymi wsuwkami już też sobie poradziłem, ale dzięki za info.

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46

Post autor: wydra » sob 21 lut 2015, 15:17

kto ci kazał mierzyć napiecie na wtyczce altka gdy masz wszystko spięte? To oczywiste że będzie przekłamanie. Napięcie na altku mierzy się w momencie wypiecia go z instalacji motocykla.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46

Post autor: emil » sob 21 lut 2015, 22:02

tomciog14 pisze:jest zdarta ta izolacja, która też osłania same uzwojenia i widać wyraźnie kolor miedzi.
one najczęściej właśnie się topią w miejscu, gdzie wszystkie przewody wychodzące są zaplecione w warkocz, izolacja znika i robi się zwarcie, ale z tego co piszesz to jeszce go nie ma, skoro masz 25v na niskich, pomierz na wysokich obrotach, powinno byc 80-90V ok.

tomciog14
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: pn 15 lip 2013, 15:33
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46

Post autor: tomciog14 » sob 21 lut 2015, 23:05

Alternator już wyjęty i czekam na uszczelkę, więc na razie nie pomierzę. Poza tym olej był z małym przebiegiem, ale po dwóch sezonach, więc mogło być w nim trochę wilgoci, która powodowała jakieś zwarcie w losowych momentach, więc taki pomiar na szybko mógł być prawidłowy. W sumie w poniedziałek dzwonię do sklepu i najprawdopodobniej kupię to: http://allegro.pl/uzwojenie-alternatora ... 67925.html Moto chce potrzymać dłużej, więc może i stracę ale będę pewien co mam. A jak to nie pomoże to pożegnam vfr, ale mam nadzieję, że nie jednoślady... Sam altek może być, czy firma niepewna? Niby angielska, ale to jest tylko napis.

tomciog14
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: pn 15 lip 2013, 15:33
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46

Post autor: tomciog14 » pn 23 lut 2015, 13:52

Ja już teraz kompletnie nic nie wiem. Dzwoniłem do sklepu i zapytałem się o izolację uzwojenia tego stojana i okazało się, że nie jest to niczym izolowane. Oryginalny z hondy stojan, który wyciągnąłem, ma zwoje pokryte jakimś izolatorem, który odpadł w jednym miejscu a tutaj się dowiaduje, że taka izolacja nie jest potrzebna. O co tutaj chodzi? To ta izolacja w końcu musi być czy nie? I czy ten stojan jest godny zaufania i można go brać, czy jest to wersja do jakiś sportów i tuningu? (choć po cenie nie sądzę, żeby tak było)

tomciog14
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: pn 15 lip 2013, 15:33
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46

Post autor: tomciog14 » czw 26 lut 2015, 17:35

Niestety wymiary stojana, jaki jest wystawiony na aukcji nie zgadzają się. Średnica zewnętrzna jest niby w porządku, średnica wewnętrzna też, ale grubość tego wewnętrznego pierścienia niestety jest nieodpowiednia. U mnie wynosi ona 26mm a w tym z aukcji jest to 23mm. Widocznie muszę jeszcze do warsztatu zajrzeć, który ma podobno do tego dostęp i zapytać o cenę. Chyba, że ktoś z was ma jakieś namiary na sklep z tą częścią w cenie tak do 500zł i mógł się podzielić?

tomciog14
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: pn 15 lip 2013, 15:33
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46

Post autor: tomciog14 » sob 06 cze 2015, 11:41

Po dłuższym czasie testowania, wszystko wygląda w porządku. Uzwojenie przesłałem do przewinięcia, ale na miejscu okazało się, że jest ono całkowicie sprawne. Nie kazałem więc przewijać, tylko odesłać. Założyłem wszystko, zamontowałem nowy regulator tourmax i nałożyłem na niego wentylatorek PC. Jeździłem dość długo na trasie czy to w mieście, dość często włączał się wentylator chłodnicy i wszystko pozostaje w normie. Wygląda zatem na to, że wszystkiemu winien był uszkodzony regulator napięcia. Jak na razie wszystko śmiga i powoli znów zaczynam nabierać zaufania do moto, że nie zgaśnie mi gdzieś daleko w trasie :) Dzięki za pomoc i do zobaczenia na trasie. LwG

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości