
Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46
czyli wszystko w normie
ja uciąłem po prostu kable i zalutowałem wszystko na stałe

Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
-
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: pn 15 lip 2013, 15:33
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46
Że niby alternator jest ok? Nie trzeba go dać do jakiegoś sprawdzenia? Na moje oko te dwa zwoje są już trochę ciemnawe, ale nie jestem pewien, dlatego wrzuciłem zdjęcie do oględzin. Poza tym i tak muszę nową uszczelkę zakupić, więc będzie czas żeby altka zawieść chociaż do sprawdzenia.
W tym temacie jest zdjęcie, na którym widać, że zwoje są niewiele ciemniejsze od tych u mnie:
viewtopic.php?f=75&t=20377
W tym temacie jest zdjęcie, na którym widać, że zwoje są niewiele ciemniejsze od tych u mnie:
viewtopic.php?f=75&t=20377
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46
altek wygląda ok i napięcia daje dobre, na wysokich obrotach powinny wszystkie dojść do ok 90V ac.
W takim razie regler musi mieć jakieś zwarcie, skoro wychodzą takie jaja przy pomiarze.
co do wsuwek - mały cienki śrubokręt i od tyłu (od strony kabla) wtyczki wsuwasz, doginając język. Albo z przodu, jeśli jest miejsce.
W takim razie regler musi mieć jakieś zwarcie, skoro wychodzą takie jaja przy pomiarze.
co do wsuwek - mały cienki śrubokręt i od tyłu (od strony kabla) wtyczki wsuwasz, doginając język. Albo z przodu, jeśli jest miejsce.
-
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: pn 15 lip 2013, 15:33
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46
Co do alternatora - z drugiej strony, gdzie uzwojenia przechodzą w przewody do regulatora, na dwóch drutach miedzianych z dwóch różnych faz, jest zdarta ta izolacja, która też osłania same uzwojenia i widać wyraźnie kolor miedzi. Co do pomiarów - na starym jak i na nowym regulatorze, gdy wszystko jest podłączone, pomiary były takie same, czyli 8, 8, 11V. Dopiero gdy rozłączyłem kostkę białą i mierzyłem czyste napięcie z altka, z którego nie była pobierana moc, napięcia były na każdej kombinacji praktycznie takie same, czyli po około 25V na jałowych obrotach. Nie sprawdzałem jakie napięcia są na wyższych obrotach, tylko lekko dodałem gazu i skoczyły w górę. Z samymi wsuwkami już też sobie poradziłem, ale dzięki za info.
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46
kto ci kazał mierzyć napiecie na wtyczce altka gdy masz wszystko spięte? To oczywiste że będzie przekłamanie. Napięcie na altku mierzy się w momencie wypiecia go z instalacji motocykla.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46
one najczęściej właśnie się topią w miejscu, gdzie wszystkie przewody wychodzące są zaplecione w warkocz, izolacja znika i robi się zwarcie, ale z tego co piszesz to jeszce go nie ma, skoro masz 25v na niskich, pomierz na wysokich obrotach, powinno byc 80-90V ok.tomciog14 pisze:jest zdarta ta izolacja, która też osłania same uzwojenia i widać wyraźnie kolor miedzi.
-
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: pn 15 lip 2013, 15:33
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46
Alternator już wyjęty i czekam na uszczelkę, więc na razie nie pomierzę. Poza tym olej był z małym przebiegiem, ale po dwóch sezonach, więc mogło być w nim trochę wilgoci, która powodowała jakieś zwarcie w losowych momentach, więc taki pomiar na szybko mógł być prawidłowy. W sumie w poniedziałek dzwonię do sklepu i najprawdopodobniej kupię to: http://allegro.pl/uzwojenie-alternatora ... 67925.html Moto chce potrzymać dłużej, więc może i stracę ale będę pewien co mam. A jak to nie pomoże to pożegnam vfr, ale mam nadzieję, że nie jednoślady... Sam altek może być, czy firma niepewna? Niby angielska, ale to jest tylko napis.
-
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: pn 15 lip 2013, 15:33
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46
Ja już teraz kompletnie nic nie wiem. Dzwoniłem do sklepu i zapytałem się o izolację uzwojenia tego stojana i okazało się, że nie jest to niczym izolowane. Oryginalny z hondy stojan, który wyciągnąłem, ma zwoje pokryte jakimś izolatorem, który odpadł w jednym miejscu a tutaj się dowiaduje, że taka izolacja nie jest potrzebna. O co tutaj chodzi? To ta izolacja w końcu musi być czy nie? I czy ten stojan jest godny zaufania i można go brać, czy jest to wersja do jakiś sportów i tuningu? (choć po cenie nie sądzę, żeby tak było)
-
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: pn 15 lip 2013, 15:33
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46
Niestety wymiary stojana, jaki jest wystawiony na aukcji nie zgadzają się. Średnica zewnętrzna jest niby w porządku, średnica wewnętrzna też, ale grubość tego wewnętrznego pierścienia niestety jest nieodpowiednia. U mnie wynosi ona 26mm a w tym z aukcji jest to 23mm. Widocznie muszę jeszcze do warsztatu zajrzeć, który ma podobno do tego dostęp i zapytać o cenę. Chyba, że ktoś z was ma jakieś namiary na sklep z tą częścią w cenie tak do 500zł i mógł się podzielić?
-
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: pn 15 lip 2013, 15:33
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z rozruchem-VFR 800 FI RC46
Po dłuższym czasie testowania, wszystko wygląda w porządku. Uzwojenie przesłałem do przewinięcia, ale na miejscu okazało się, że jest ono całkowicie sprawne. Nie kazałem więc przewijać, tylko odesłać. Założyłem wszystko, zamontowałem nowy regulator tourmax i nałożyłem na niego wentylatorek PC. Jeździłem dość długo na trasie czy to w mieście, dość często włączał się wentylator chłodnicy i wszystko pozostaje w normie. Wygląda zatem na to, że wszystkiemu winien był uszkodzony regulator napięcia. Jak na razie wszystko śmiga i powoli znów zaczynam nabierać zaufania do moto, że nie zgaśnie mi gdzieś daleko w trasie
Dzięki za pomoc i do zobaczenia na trasie. LwG

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości