ladowanie po raz kolejny
- radomki
- teksciarz
- Posty: 144
- Rejestracja: pt 25 sty 2013, 06:33
- Imię: Krystian
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: ladowanie po raz kolejny
To kolego alternator do wymiany, napięcie z tego co mi wiadomo powinbo być ponad 70V ,ale niech inni to potwierdzą
- trol88
- bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: ndz 13 paź 2013, 17:51
- Imię: Pawel
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piotrkow tryb
Re: ladowanie po raz kolejny
no to pieknie ;/ zeby sie nie okazało ze regulator jest wporzadku ...... a KUPIŁEM JUZ NOWY ;/;/
- trol88
- bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: ndz 13 paź 2013, 17:51
- Imię: Pawel
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piotrkow tryb
Re: ladowanie po raz kolejny
panowie pomocy ;/; jest gorzej niz myslałem
dzis zwraz z znajomym elektrykiem porobilismy wszelkiego rodzaju pomiary odnosnie łdowania , sprzawdził opornosc pomiedzy cewkami na alternatorze czy zimny czy ciepły na kazdzej "fazie " 1,4 ohma ,prad zmienny na wolnych 23,1 przy 5 tys obrotów 70_68 v . Sory za wprowadzenie w bład TEKSCIARZA , zle przeprowadziłem pomiar , jeszcze raz sorki za moja pomyłke , montarz nowego regulatora bez zmian brak ładowania jaj i nowy tak i stary ;/ zauwarzylismy mega durzy pobór produ a moze jakas zwora w instalacij ??? po odpaleniu " czy na nowym czy na starym regulatorze " bardzo mocno nagrzewa sie wiazka elektrycza ;/ . przeprowadzilismy mały eksperyment " podłanczajac jak i nowy tak i stary reg " pod zewnetrzny akumulator wyprowadzilismy przewody prosto do aku i odpałka i o dziwo ladowanie jest 14,9 przy 5 tys obrotó a 14,6 na wolnych , czarny cienki przwód n ie był brany pog uwagę , nie podłaczalismy go do wiazki w moto . nasuwa sie pytanie czy oze jednak w wiazce jest problem a może w kasecie pojazdu ????? z lewej strony tuz przy pompie ABS-U jest kaseta na 3 wtyczki wiektos od czego ona jest ?????? Ogulnie syt nie jest za ciekawa prosze o pomoc , podpowiedzi 


- radomki
- teksciarz
- Posty: 144
- Rejestracja: pt 25 sty 2013, 06:33
- Imię: Krystian
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: ladowanie po raz kolejny
Przeczyść wszystkie styki, może masz zaśniedziałe i popraw masę
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: ladowanie po raz kolejny
pisząc post, właściwie sam sobie odpowiedziałeś -szukaj złych połączeń, jak możesz to zamień się na chwile z kimś akumulatorem i sprawdź co sie dzieje ,miałem i taki przypadek ze problemem był aku
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- trol88
- bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: ndz 13 paź 2013, 17:51
- Imię: Pawel
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piotrkow tryb
Re: ladowanie po raz kolejny
aku podmieniałem na inny 100% dobry . nie chciałbym rozcinac całej wiazki elektrycznej ;/ ma ktos z was dojscie do schematu elektrycznego ?? 

- trol88
- bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: ndz 13 paź 2013, 17:51
- Imię: Pawel
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piotrkow tryb
Re: ladowanie po raz kolejny
przyczyna braku ładowania znaleziona ... uszkodzony alternator ;/ zdemontowany i oddany do przewinięcia . dziekuje za podpowiedzi
dam znac po montażu
pozdrawiam

pozdrawiam
- brylek22
- klepacz
- Posty: 551
- Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU
Re: ladowanie po raz kolejny
i ja się tu podepnę z pytaniem, Chodzi mi ładowanie gorącego silnika w korku. Zauważyłem że w trasie jak utknę w korku to ginie mi ładowanie temp. płynu ponad 100 st., wystarczy ruszyć i przejechać kawałek żeby temp płynu spadłą do ok 95st i ładowanie wraca. Czy to normalne czy szukać problemu. Wcześniej nie miałem miernika ładowania to nawet nie wiedziałem o tym, teraz zjarał mi się regler w korku i szukam przyczyny, ładowanie na ciepłym silniku po rozgrzaniu w garażu przy 5 tyś. obr. 14.5V czyli ok,
- UncleKlaus
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz 01 mar 2015, 16:31
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: ladowanie po raz kolejny
No to i ja wrzucę moje pytanie o ładowanie.
Mam problem z ładowaniem, raczej popularny. Ładuje mi koło 13V a wraz ze wzrostem obrotów ładowanie spada do około 12,5V. Kable z z alternatora do reglera są tak gorące, że wtyczki się stopiły. Miałem regulator z shadowa, więc wymieniłem go na Tourmaxa - problemu to nie rozwiązało - wtyczki zjarały się po raz kolejny, a ładowanie nadal jest do dupy.
Na forum znalazłem informację, że problem powinno rozwiązać połączenie reglera bezpośrednio z aku. Tak zrobiłem i chciałem potwierdzić, że zrobiłem to dobrze:)
Z czarnej wtyczki w regulatorze mam cztery kable - dwa zielone i dwa czerwone - z czerwonych wyprowadziłem dwa kable i przykręciłem je razem z klemą do plusa w aku. Dwa zielone połączyłem z klemą na minusie. Stara wtyczka do której wpina się regulator została sobie niepodłączona do niczego.
Ładowanie się nieco poprawiło - jest teraz 13.8V, ale pozostaje tak stabilnie wraz ze wzrostem obrotów. Kable od alternatora są ciepłe, ale już nie gorące.
Jak rozumiem, powinienem jeszcze dodać bezpiecznik 30A na plusowym kablu - czy mogę to zrobić tak, że z wtyczki od regulatora wyjdą dwa kable, połączą się przy bezpieczniku, a za nim wyjdzie jeden do plusa na aku?
Czy "zielone" kable z wtyczki powinny być podłączone do minusa na aku, czy raczej do masy na ramie?
Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałem moje wątpliwości.
Mam problem z ładowaniem, raczej popularny. Ładuje mi koło 13V a wraz ze wzrostem obrotów ładowanie spada do około 12,5V. Kable z z alternatora do reglera są tak gorące, że wtyczki się stopiły. Miałem regulator z shadowa, więc wymieniłem go na Tourmaxa - problemu to nie rozwiązało - wtyczki zjarały się po raz kolejny, a ładowanie nadal jest do dupy.
Na forum znalazłem informację, że problem powinno rozwiązać połączenie reglera bezpośrednio z aku. Tak zrobiłem i chciałem potwierdzić, że zrobiłem to dobrze:)
Z czarnej wtyczki w regulatorze mam cztery kable - dwa zielone i dwa czerwone - z czerwonych wyprowadziłem dwa kable i przykręciłem je razem z klemą do plusa w aku. Dwa zielone połączyłem z klemą na minusie. Stara wtyczka do której wpina się regulator została sobie niepodłączona do niczego.
Ładowanie się nieco poprawiło - jest teraz 13.8V, ale pozostaje tak stabilnie wraz ze wzrostem obrotów. Kable od alternatora są ciepłe, ale już nie gorące.
Jak rozumiem, powinienem jeszcze dodać bezpiecznik 30A na plusowym kablu - czy mogę to zrobić tak, że z wtyczki od regulatora wyjdą dwa kable, połączą się przy bezpieczniku, a za nim wyjdzie jeden do plusa na aku?
Czy "zielone" kable z wtyczki powinny być podłączone do minusa na aku, czy raczej do masy na ramie?
Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałem moje wątpliwości.
- UncleKlaus
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz 01 mar 2015, 16:31
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: ladowanie po raz kolejny
Dobra, problem rozwiazany dzieki radzie kolegi szatana.
Dzieki:)
W dodatku okazalo sie, ze stary regler jest sprawny.
W zwiazku z tym mam do sprzedania nowiutki regulator Tourmaxa:)
Dzieki:)
W dodatku okazalo sie, ze stary regler jest sprawny.
W zwiazku z tym mam do sprzedania nowiutki regulator Tourmaxa:)
- Tomek Grudziądz
- klepacz
- Posty: 1155
- Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
- Imię: Tomek
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: ladowanie po raz kolejny
To jeszcze jak byś napisał co było przyczyną tak dla potomnych to byłoby fajnie.UncleKlaus pisze:Dobra, problem rozwiazany dzieki radzie kolegi szatana.
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
- UncleKlaus
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz 01 mar 2015, 16:31
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: ladowanie po raz kolejny
A przyczyna byla taka jak u wielu osob. A i rozwiazanie podobne - dodatkowe kable od reglera na aku.
Problem, ktory mialem, to podlaczenie tego - widocznie nei bylem dosc sprytny, zeby to wywnioskowac z opisow innych i musialem troche pomeczyc szatana.
Dla osob, ktore mialyby podobne watpliwosci, ja zrobione mam tak:
Wszystkie stare podlaczenia zostawiamy tak jak sa - tzn, trzy kable z alternatora podlaczamy do trezch zoltych kabli z reglera. Cztery przewody (dwa czerwone i dwa zielone) z regulatora podlaczamy z czterema odpowiednimi w motocyklu. I teraz co trzeba zrobic dodatkowego - rozbieramy wtyczke wychodzaca z regulatora i dorabiamy dwa kable - jeden do jednego z czerwonych i jeden podlaczony do jednego z zielonych. Na czerwonym dajemy bezpiecznik jak najblizej aku (szatan powiedzial, ze wystarczy 10A) i podlaczamy do plusa na aku; zielony dajemy bezposrednio do minusa na aku lub do ramy.
Jak doloze bezpiecznik (dzis nie bylo gdzie kupic), to zrobie foty i wrzuce.
Problem, ktory mialem, to podlaczenie tego - widocznie nei bylem dosc sprytny, zeby to wywnioskowac z opisow innych i musialem troche pomeczyc szatana.
Dla osob, ktore mialyby podobne watpliwosci, ja zrobione mam tak:
Wszystkie stare podlaczenia zostawiamy tak jak sa - tzn, trzy kable z alternatora podlaczamy do trezch zoltych kabli z reglera. Cztery przewody (dwa czerwone i dwa zielone) z regulatora podlaczamy z czterema odpowiednimi w motocyklu. I teraz co trzeba zrobic dodatkowego - rozbieramy wtyczke wychodzaca z regulatora i dorabiamy dwa kable - jeden do jednego z czerwonych i jeden podlaczony do jednego z zielonych. Na czerwonym dajemy bezpiecznik jak najblizej aku (szatan powiedzial, ze wystarczy 10A) i podlaczamy do plusa na aku; zielony dajemy bezposrednio do minusa na aku lub do ramy.
Jak doloze bezpiecznik (dzis nie bylo gdzie kupic), to zrobie foty i wrzuce.
- SoH
- zadomowiony
- Posty: 64
- Rejestracja: wt 30 wrz 2014, 16:22
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Świdnik
Re: ladowanie po raz kolejny
Poprawcie mnie proszę jeżeli się mylę, ale patrząc na schemat, to czerwone kable od reglera i tak idą bezośrednio do plusa na aku, a zielone bezośrednio do masy na ramie. Tak więc dając dodatkowe kable nic nie rozwiązujemy, a jedynie obchodzimy problem. To tak jakby zdrutować na stałe bezpieczniki w mieszkaniu.
VFR800 V-TEC ABS, rok 2006
FJR1300, rok 2006
FJR1300, rok 2006
- Hanczak
- zadomowiony
- Posty: 90
- Rejestracja: pn 31 mar 2014, 16:02
- Imię: Kuba
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: ladowanie po raz kolejny
Najlepiej byłoby wypruć stare kable i pociągnąć nowe o większym przekroju. Wtedy wiemy, że wszystko będzie OK.
- UncleKlaus
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz 01 mar 2015, 16:31
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: ladowanie po raz kolejny
Schemat schematem, a kable kablami:) Zerknijcie sobie pod kanapę, to zobaczycie, ze wcale nie idą bezpośrednio.
Zgadzam się, że dodatkowe kable to rozwiązanie mało eleganckie, ale po pierwsze jest tańsze i łatwiejsze niż wyprucie instalacji i zrobienie nowej, a po drugie działa.
Zgadzam się, że dodatkowe kable to rozwiązanie mało eleganckie, ale po pierwsze jest tańsze i łatwiejsze niż wyprucie instalacji i zrobienie nowej, a po drugie działa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości