Nieszczęsny regulator napiecia

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
goryl
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 86
Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
Imię: Rafał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Nieszczęsny regulator napiecia

Post autor: goryl » ndz 29 cze 2014, 15:01

Witam,
Znowu padł mi regulator napięcia w moim vitku? W zeszłym roku wymieniałem i w tym roku znowu padło ładowanie? Posiadam VFR800A z 2004 roku. W zeszlym roku wymienialem uzwojenie alternatora wraz z regulatorem napięcia, a teraz znowu padlo ładowanie??? Co jest kurcze przyczyną tego? Dodam, że dość mocno grzeje się moto, a przynajmniej tak mi się wydaję? Przy intensywnych jazdach w mieście lub po górach na wysokich obrotach, potrafi temperatura cieczy dojść do 107-109 st. wentylator się załącza, ale nie jest w stanie wychłodzić tego. Dodam, że wentylator potrafi się wylączyć znacznie wcześniej niż powinien, a powinien chyba gdzieś przy 98 st. Natomiast jak jest mocno nagrzane moto, to przy temp. 104 się załączy i 102 wyłączy, potem znowu włączy i tak sobie dziwnie działa? Miał ktoś coś takiego? Czujnik temp. cieczy również wymieniałem w zeszlym roku...

Z góry dzięki a pomoc...

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Nieszczęsny regulator napiecia

Post autor: Fakir » ndz 29 cze 2014, 16:56

Jaki założyłeś regulator?
płyn wymieniony i układ odpowietrzony? Nie masz zasyfionych kanałów w obiegu cieczy?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
goryl
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 86
Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
Imię: Rafał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Nieszczęsny regulator napiecia

Post autor: goryl » pn 30 cze 2014, 22:36

Turmaxa za ponad 500 pln, układ jest drożny....
A co może być przyczyną popsucia stojana alternatora?

Awatar użytkownika
ZioLek-82-
klepacz
klepacz
Posty: 581
Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łochów

Re: Nieszczęsny regulator napiecia

Post autor: ZioLek-82- » pn 30 cze 2014, 22:54

W mojej RC46 temperatury zał i wył wentylatora są bardzo zbliżone do tych w twoim moto. Wydaje mi sie że tak po prostu jest.
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..

Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Nieszczęsny regulator napiecia

Post autor: emil » pn 30 cze 2014, 23:29

w serwisówce do xx podają że ma się włączać przy max 100 stopniach a wyłączać przy min 94.
Poszukaj sobie upalonych styków mas, sprawdź główną masę od aku do silnika/ramy (ja dokładałem z aku do ramy, gdzieś zakładałem temat w tym dziale), bo też się wiatrak nie włączał, ale xx 2001 nie ma czujnika na chłodnicy tylko w bloku. Przed poprawą kabli wiatrak się włączał przy 96-98, potem trochę wyżej. Musisz doczytać, kiedy to ma być. Zagadaj też do Koobsky'ego, on jakąś kostkę masy znalazł w instalacji, która się rozsypała, też miał z tym problemy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości