IAT sensor- problem??
- juhass
- pisarz
- Posty: 332
- Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
IAT sensor- problem??
Witam,
postanowiłem dzisiaj z ciekawości sprawdzić, czy moto wyrzuci mi jakieś błędy (chodzi ok, lampka FI nie zapala się podczas jazdy), no i powtarza się sekwencja: jedno zapalenie (przerwa) 9 mrugnięć.
Mam to interpretować jako 9 czy 10 mrugnięć?
9 to IAT sensor, natomiast 10- BARO.
Czy wogóle jest się czym przejmować w sytuacji gdy moto podczas jazdy nie zapala lampki FI, a błąd wykazuje dopiero tryb serwisowy?
Czy awaria IAT- sensora sprawia że zapala się FI? (w przypadku awarii komputer symuluje wartość dla 20 stopni C)
Proszę o odpowiedź, jestem świeży w vfr-ce i trochę mnie przeraża mnogość czujników, kabelków i innych takich w tym moto...
postanowiłem dzisiaj z ciekawości sprawdzić, czy moto wyrzuci mi jakieś błędy (chodzi ok, lampka FI nie zapala się podczas jazdy), no i powtarza się sekwencja: jedno zapalenie (przerwa) 9 mrugnięć.
Mam to interpretować jako 9 czy 10 mrugnięć?
9 to IAT sensor, natomiast 10- BARO.
Czy wogóle jest się czym przejmować w sytuacji gdy moto podczas jazdy nie zapala lampki FI, a błąd wykazuje dopiero tryb serwisowy?
Czy awaria IAT- sensora sprawia że zapala się FI? (w przypadku awarii komputer symuluje wartość dla 20 stopni C)
Proszę o odpowiedź, jestem świeży w vfr-ce i trochę mnie przeraża mnogość czujników, kabelków i innych takich w tym moto...
- whitespirit
- pisarz
- Posty: 282
- Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
- Imię: Bartosz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol UK
Moto na stopke boczna odpalic i pozostawic na obrotach.
W manualu jest napisane ze jezeli FI -( multi function indicator ) sie nie zapala w pamieci nie ma zadnych zapisanych bledow...
Zapraszam przestudiowania od poczatku rozdzialu piatego Honda Manual.
Jest tam opisana funkcja - self-diagnosis reset procedure.
Z amnuala jezeli ma byc numer 19 bedzie to 19 mrugniec..
Pozdrawiam
W manualu jest napisane ze jezeli FI -( multi function indicator ) sie nie zapala w pamieci nie ma zadnych zapisanych bledow...
Zapraszam przestudiowania od poczatku rozdzialu piatego Honda Manual.
Jest tam opisana funkcja - self-diagnosis reset procedure.
Z amnuala jezeli ma byc numer 19 bedzie to 19 mrugniec..
Pozdrawiam
- whitespirit
- pisarz
- Posty: 282
- Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
- Imię: Bartosz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol UK
Fazer72,
1.3 s mrugniecie oznacza 10
0.5 s mrugniecie oznacza 1
Pisza zeby odpalic jeseli mozna moto odpalic...
Jezeli nie mozna to zrobic bez otpalania...
Sczytanie bledow.
Stopka otwarta.
zamykamy obwod i kluczyk ON
Jezeli mryga znaczy ze w pamieci sa zapisane bledy. Liczymy...
Jezeli nie ma bledow swieci bez mrugania.
Kluczyk OFF
Reset pamieci
Zworka zamknieta i Kluczyk ON
zworka otwieramy i zamykamy od razu. Mamy na ponowne zamkniecie zworki 5sekund
FI ze swiatla stalego powinno przejsc w tryb mrugania.
Pamiec wyczyszczona.
Kluczyk OFF
GO!!!!!!!
1.3 s mrugniecie oznacza 10
0.5 s mrugniecie oznacza 1
Pisza zeby odpalic jeseli mozna moto odpalic...
Jezeli nie mozna to zrobic bez otpalania...
Sczytanie bledow.
Stopka otwarta.
zamykamy obwod i kluczyk ON
Jezeli mryga znaczy ze w pamieci sa zapisane bledy. Liczymy...
Jezeli nie ma bledow swieci bez mrugania.
Kluczyk OFF
Reset pamieci
Zworka zamknieta i Kluczyk ON
zworka otwieramy i zamykamy od razu. Mamy na ponowne zamkniecie zworki 5sekund
FI ze swiatla stalego powinno przejsc w tryb mrugania.
Pamiec wyczyszczona.
Kluczyk OFF
GO!!!!!!!
Ostatnio zmieniony śr 21 maja 2008, 15:44 przez whitespirit, łącznie zmieniany 2 razy.
- juhass
- pisarz
- Posty: 332
- Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
Ok, mój błąd- to są 2 osobne błędy raczej- 1 i 9.
Teraz pytanie- czy one fizycznie "są" czy to tylko stara zawartość kompa z "kiedyś tam"? Normalnie lampka FI się nie zapala, przy odpalaniu moto gaśnie zaraz po tym jak pompka przestanie pompować paliwo...
Mam się czego obawiać? jak to sprawdzić, ew. gdzie??
Teraz pytanie- czy one fizycznie "są" czy to tylko stara zawartość kompa z "kiedyś tam"? Normalnie lampka FI się nie zapala, przy odpalaniu moto gaśnie zaraz po tym jak pompka przestanie pompować paliwo...
Mam się czego obawiać? jak to sprawdzić, ew. gdzie??
- juhass
- pisarz
- Posty: 332
- Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
Jestem już na 100% pewien że chodzi o 2 osobne błędy, źle to zinterpretowałem i jak widać nie wyraziłem się jasno porzednio. Po lekturze serwisówki wiem że chodzi o błędy 1 i 9.
Teraz pytanie, jak w poprzednim poście- czy fizyczne występowanie problemów z podzespołami, którym odpowiada 1 i 9 błyśnięć powoduje zapalenie FI podczas _normalnej_ eksploatacji, tzn nie w trybie serwis?
Teraz pytanie, jak w poprzednim poście- czy fizyczne występowanie problemów z podzespołami, którym odpowiada 1 i 9 błyśnięć powoduje zapalenie FI podczas _normalnej_ eksploatacji, tzn nie w trybie serwis?
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli podczas normalnej jazdy FI daje ci znać o sobie to znaczy że kupa i coś jest dupa, znaczy sie moto pragnie by go popieścić i naprawić co sie popsuło
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- whitespirit
- pisarz
- Posty: 282
- Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
- Imię: Bartosz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol UK
Zworka, kawalek kabla i tyleFazer72 pisze:NIE . Kasuje sie zworką serwisową , tylko nie moge sobie przypomnieć jak .....

Wyzej napisalem co i jak. Mam nadzieje ze tym informacje sa zgodne...
[ Dodano: 2008-05-21, 21:34 ]
TAKjuhass pisze:Jestem już na 100% pewien że chodzi o 2 osobne błędy, źle to zinterpretowałem i jak widać nie wyraziłem się jasno porzednio. Po lekturze serwisówki wiem że chodzi o błędy 1 i 9.
Teraz pytanie, jak w poprzednim poście- czy fizyczne występowanie problemów z podzespołami, którym odpowiada 1 i 9 błyśnięć powoduje zapalenie FI podczas _normalnej_ eksploatacji, tzn nie w trybie serwis?
- Klepak23
- pisarz
- Posty: 312
- Rejestracja: czw 09 kwie 2009, 22:24
- Imię: Jacek
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: IAT sensor- problem??
Podepnę się pod temat bo mam podobny problem tyle że w Vitku.
Wczoraj pogoda była typowo garażowa w związku z tym zabrałem się za zaległości serwisowe w moto.'
Poszukiwałem zgubionych świateł "długich" i tak lecąc od bezpiecznika prze kostki do manetki z włącznikami świateł znalazłem sprawcę zamieszania.
Zaśniedziałe piny w kostce, które przeczyściłem i światełka dają po oczach aż miło.
Zadowolony z roboty wybrałem się na mały locik testowy i zonk....
OBJAWY:
- na każdym biegu przy około 4-5 tys obrotów odcina lub coś podobnego w każdym bądź razie dalej nie idzie
- znajomy rzucił hasło że może przy majstrowaniu z elektryką, zrobiły się błędy i przeszła w tryb awaryjny. Może piszę bzdury ale elektryka to dla mnie czarna magia więc z góry prosze o zrozumienie
PYTANIA:
- czy ta wersja z trybem awaryjnym jest możliwa i czy takie są objawy?
- czy reset błędów w V-tecu odbywa się tak samo ja w zębatej VFR?
- gdzie w V-tecu jest złączka serwisowa?
- czy są jakieś inne pomysły co się mogło stać? Dodam że przy okazji zdjęcia owiewek sprawdzałem ładowanie, regler i akumulator. Wszystko w normie.
Z góry dzięki za pomoc. Za tydzień mam zaplanowany wyjazd a tutaj takie kwiatki
Wczoraj pogoda była typowo garażowa w związku z tym zabrałem się za zaległości serwisowe w moto.'
Poszukiwałem zgubionych świateł "długich" i tak lecąc od bezpiecznika prze kostki do manetki z włącznikami świateł znalazłem sprawcę zamieszania.
Zaśniedziałe piny w kostce, które przeczyściłem i światełka dają po oczach aż miło.
Zadowolony z roboty wybrałem się na mały locik testowy i zonk....
OBJAWY:
- na każdym biegu przy około 4-5 tys obrotów odcina lub coś podobnego w każdym bądź razie dalej nie idzie

- znajomy rzucił hasło że może przy majstrowaniu z elektryką, zrobiły się błędy i przeszła w tryb awaryjny. Może piszę bzdury ale elektryka to dla mnie czarna magia więc z góry prosze o zrozumienie

PYTANIA:
- czy ta wersja z trybem awaryjnym jest możliwa i czy takie są objawy?
- czy reset błędów w V-tecu odbywa się tak samo ja w zębatej VFR?
- gdzie w V-tecu jest złączka serwisowa?
- czy są jakieś inne pomysły co się mogło stać? Dodam że przy okazji zdjęcia owiewek sprawdzałem ładowanie, regler i akumulator. Wszystko w normie.
Z góry dzięki za pomoc. Za tydzień mam zaplanowany wyjazd a tutaj takie kwiatki

Głupota na stałe zawładnęła częścią mojego umysłu...
Re: IAT sensor- problem??
Witam, podłącze się do tematu.
A wiec moja vfr 800 boli IAT sensor tzn mruga do mnie na biegu jałowym 9 razy a podczas jazdy świeci się cały czas i bardzo razi w oko. Po wielkim trudzie wykręcenia czujnika sprawdziłem jego rezystancje w temperaturze pokojowej wynosiła ona 1.5 a po podgrzaniu troszkę atmosfery rezystancja spadała. Manual pisze ze powinno się mieścić miedzy 1 a 4. Czy mój wynik równy jest nowemu czujnikowi? czy diabeł tkwi w zawiłej poupychanej gdzie się tylko da przez Japończyka z małymi rączkami instalacji. Jak myślicie czujnik czy może coś więcej?
Pozdrawiam
A wiec moja vfr 800 boli IAT sensor tzn mruga do mnie na biegu jałowym 9 razy a podczas jazdy świeci się cały czas i bardzo razi w oko. Po wielkim trudzie wykręcenia czujnika sprawdziłem jego rezystancje w temperaturze pokojowej wynosiła ona 1.5 a po podgrzaniu troszkę atmosfery rezystancja spadała. Manual pisze ze powinno się mieścić miedzy 1 a 4. Czy mój wynik równy jest nowemu czujnikowi? czy diabeł tkwi w zawiłej poupychanej gdzie się tylko da przez Japończyka z małymi rączkami instalacji. Jak myślicie czujnik czy może coś więcej?
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości