Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
-
dominik
- bywalec

- Posty: 40
- Rejestracja: śr 11 sty 2012, 14:34
- Imię: dominik
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Leszno
Post
autor: dominik » pt 16 maja 2014, 01:08
poscig pisze:Jeśli nie wiedzialeś o alarmie i nie chcesz go to wywalaj bo pewnie prąd zjada podczas dluzszych postojów.
Zabrałem sie do tego ale nie widzę końca, ten alarm jest spięty chyba ze wszystkim

-
dominik
- bywalec

- Posty: 40
- Rejestracja: śr 11 sty 2012, 14:34
- Imię: dominik
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Leszno
Post
autor: dominik » pt 16 maja 2014, 14:40
Alarm wymontowany, moto na postoju przy ok 70-80C regulatora juz nie da sie dotknac, ladowanie 13,6... Co o tym myslicie?
-
Rychu
- pisarz

- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Post
autor: Rychu » pt 16 maja 2014, 22:38
a kostki regulatora ? i kable regulatora i alternatora ? w ten sposob zjarasz regulator ...i oby tylko go.
-
bubupn
- Posty: 14
- Rejestracja: sob 08 mar 2014, 23:20
- Imię: Wojtek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: bubupn » pn 19 maja 2014, 14:51
Odebrałem motocykl w zeszłym tygodniu i póki co wszystko jest ok. Prawdopodobnie poprzedni regulator załatwiło to, że po wybuchu pierwszego zostawiliśmy stary akumulator. Obecnie zamontowany jest regulator z Yamahy z dosyć pokaźnym radiatorem i klasyczny akumulator. Regulator został wyprowadzony przed tylne koło i zamocowany na aluminiowej płytce. Przy silniku rozgrzanym do 105 stopni, pracującym wiatraku i 4 tysiącach obrotów ładowanie jest książkowe, a radiator można spokojnie dotknąć ręką. Na warunki atmosferyczne konstrukcja powinna być odporna. Póki co wytrzymała bez problemu mycie na BP, więc można przyjąć, że kable są dobrze zabezpieczone.
-
luki-j1
- zadomowiony

- Posty: 72
- Rejestracja: wt 10 sty 2012, 22:52
- Imię: Łukasz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: luki-j1 » pt 23 maja 2014, 19:36
Podepnę się pod temat bo chyba i mnie dopadło.
Zrobiłem ok 20km zgasiłem i... już nie zapalił z pycha i do domku. Złapałem za mirnik i po odpaleniu 12,4 V po dodaniu gazu ok 5 tyś zaczęło pomału rosnąć tzn z 12,4 do 14V zajęło ok 1min. po odjeciu gazu od razu spadek na 12,5v to samo się dzieje jak zapale swiatła.
Pogrzebałem trochę na forum i zrobiłem pomiary na tych trzech przewodach które wychodzą z alternatora na wolnych obrotach brak ale przy obr ok 5 tyś 58V
Czy to regulator? Może jakieś pomysły
-
Arnold
- ostry klepacz

- Posty: 2423
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: Arnold » sob 24 maja 2014, 10:35
Spróbuj poprowadzić kable z regulatora prosto na akumulator.
Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych.

-
Vermilion
- klepacz

- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Post
autor: Vermilion » sob 24 maja 2014, 17:02
A ja mam inny temat. W aucie na postoju po dodaniu gazu światła mi świecą jaśniej niż na jałowych. W VFR za to po dodaniu gazu światła świecą słabiej na postoju niż na jałowych

Nie mam charakterystycznego migania świateł jak to przy przebiciu regla bywa, ale zastanawiam się o co chodzi z tymi światłami i czy nie jest to jakiś objaw?
Honda NSR 125 JC22A >
Honda CB 500 >
Honda VFR 750 RC36I >
Yamaha TDM 850 4TX >
Honda VFR 800Fi 99' SF >
Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
-
bialy-murzyn
- klepacz

- Posty: 609
- Rejestracja: sob 24 maja 2008, 09:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: bialy-murzyn » ndz 25 maja 2014, 21:45
No z przygasającymi światłami to nie jest dobrze, zazwyczaj małe napięcie z regulatora w stronę akumulatora, trza pomierzyć napięcie na akumulatorze.
Co do żółtych kabli z alternatora, to na jałowych obrotach musi być coś około 15 Volt, mierzy się to jako prąd zmienny.
Prąd stały natomiast mierzy się na wyjściu z regulatora (tu musi pokazywać coś około 13 Volt przynajmniej) oraz na akumulatorze (13-14.7 Volt).
-
luki-j1
- zadomowiony

- Posty: 72
- Rejestracja: wt 10 sty 2012, 22:52
- Imię: Łukasz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: luki-j1 » czw 29 maja 2014, 21:03
A czy próbował ktoś zrobić regulator sam? Konstrukcja regulatora jest dość prosta a skompletowanie części na regler (dobrych części) to koszt ok 200zł
-
dominik
- bywalec

- Posty: 40
- Rejestracja: śr 11 sty 2012, 14:34
- Imię: dominik
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Leszno
Post
autor: dominik » ndz 01 cze 2014, 12:01
Zbadalem testerem stan instalacji i jedyny problem jaki mi wywalił to za duża pulsacja napięcia 0.47V, proszę o pomoc bo nie bardzo wiem o co kaman

-
dominik
- bywalec

- Posty: 40
- Rejestracja: śr 11 sty 2012, 14:34
- Imię: dominik
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Leszno
Post
autor: dominik » śr 04 cze 2014, 21:49
Problem rozwiązany, uszkodzony akumulator, a pulsacja napięcia przy V-kach jest wyższa niż normalnie. Tak na marginesie sprawdzałem dwie inne vfr''y i regulator tez był dość gorący łącznie z przewodami do alternatora i całym stelażem zadupka, mowa cały czas o testach na postoju, wiec obiektywnie jak jest u Was? Jeśli pomiary są ok, to jak bardzo może sie grzać regulator napięcia?
-
Rychu
- pisarz

- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Post
autor: Rychu » czw 05 cze 2014, 10:16
ja po nawet dlugiej jezdzie w cieple dni mam go teraz letniego , najwieksze straty sa na kablach alternator - regulator i problem z odprowadzeniem pradu po jego zmianie , dlatego grzeje sie.
-
Gienio
- klepacz

- Posty: 1807
- Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
Kontakt:
Post
autor: Gienio » pt 06 cze 2014, 22:26
Panowie taki problem, zgasło mi moto, wywaliło główny bezpiecznik, wymieniłem go, moto odpaliło, a po kilku sekundach poszedł dym z reglera, bezpiecznik znów wywaliło, kable wchodzące do reglera trochę się stopiły, wiadomo regler do wymiany. Myślicie że wymienić i tyle czy powinienem szukać gdzieś przyczyny tego zdarzenia, nie chciałbym spalić nowego reglera, coś sprawdzić czy wymieniać i już...
-
kubatron2
- klepacz

- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Post
autor: kubatron2 » sob 07 cze 2014, 09:08
Gienio pisze:Panowie taki problem, zgasło mi moto, wywaliło główny bezpiecznik, wymieniłem go, moto odpaliło, a po kilku sekundach poszedł dym z reglera, bezpiecznik znów wywaliło, kable wchodzące do reglera trochę się stopiły, wiadomo regler do wymiany. Myślicie że wymienić i tyle czy powinienem szukać gdzieś przyczyny tego zdarzenia, nie chciałbym spalić nowego reglera, coś sprawdzić czy wymieniać i już...
tak sprawdz czy masz 360 pln w kieszeni

-
Vermilion
- klepacz

- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Post
autor: Vermilion » pn 09 cze 2014, 15:22
Panowie napięcie zmierzone, na wyłączonym motku nap. ~12,7V, na jałowych obrotach z włączonymi światłami mam 13,8V, ale po wkręceniu na 4000obr około spada powoli do 12,8V. Stąd pewnie to przygasanie świateł na obrotach u mnie. Any ideas?
Honda NSR 125 JC22A >
Honda CB 500 >
Honda VFR 750 RC36I >
Yamaha TDM 850 4TX >
Honda VFR 800Fi 99' SF >
Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości