walka z bledami
-
- zadomowiony
- Posty: 95
- Rejestracja: ndz 01 wrz 2013, 10:55
- Imię: Rafał
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dolnośląskie
walka z bledami
Postanowiłem sprawdzić błędy w vfrce, fi z 2000roku, wywalilo mi na początku dlugi, krótki, 7 krótkich, myślałem, że to błąd numer 7, więc wziąłem Sie za rozkręcanie, lecz gdy podniosłem airbox i odpialem wszystkie wezyki, to stwierdziłem ze nie dostanę Sie do czujnika temp (ECT) i skrecilem wszystko do kupy.
Moto odpalilo, pojechałem na stacje zalać gazoline, i id razu mi się rzuciło, że nie idzie jak powinien, wcześniej rwal z 1 na koło bez zajakniecia, teraz w ogóle. Wrocilem, zrobiłem zworke i wyskoczyło długi krótki, 7 krótkich, długi krotki, 9 krótkich - myślałem, że numer 9 czujnik powietrza w airboxie.
Rozkrecilem, pomuerzylem, wszystko w normie, to skasowalen błędy - zworka, ON, wyciagam, wkladam, czekam 5 sekund i OFF (dobrze?), wyciągnąłem jeszcze kompa, odpisalem, żeby sprawdzić, czy styki czyste, podpialem, kluczyk na ON że wsadzona zworka a tu ciach: 2 krótkie migniecia i tak w kolko, mocy bie odzyskał, pali dobrze, chodzi dobrze. Ma delikatnie niższe obroty.
Odczytałem dopiero pi przyjściu do domu, że długie mrugniecie, to liczenie już od 10, krótkie to kolejna liczba ( jedności)...
Co mogłem popsuć? Ktorys przewód podcisnienia? 2 mrugniecia to map sensie, ale on jest w porządku, podcisnienie do niego przewodem dochodzi. Może zagialem któryś wezyk przy składaniu?
Moto odpalilo, pojechałem na stacje zalać gazoline, i id razu mi się rzuciło, że nie idzie jak powinien, wcześniej rwal z 1 na koło bez zajakniecia, teraz w ogóle. Wrocilem, zrobiłem zworke i wyskoczyło długi krótki, 7 krótkich, długi krotki, 9 krótkich - myślałem, że numer 9 czujnik powietrza w airboxie.
Rozkrecilem, pomuerzylem, wszystko w normie, to skasowalen błędy - zworka, ON, wyciagam, wkladam, czekam 5 sekund i OFF (dobrze?), wyciągnąłem jeszcze kompa, odpisalem, żeby sprawdzić, czy styki czyste, podpialem, kluczyk na ON że wsadzona zworka a tu ciach: 2 krótkie migniecia i tak w kolko, mocy bie odzyskał, pali dobrze, chodzi dobrze. Ma delikatnie niższe obroty.
Odczytałem dopiero pi przyjściu do domu, że długie mrugniecie, to liczenie już od 10, krótkie to kolejna liczba ( jedności)...
Co mogłem popsuć? Ktorys przewód podcisnienia? 2 mrugniecia to map sensie, ale on jest w porządku, podcisnienie do niego przewodem dochodzi. Może zagialem któryś wezyk przy składaniu?
-
- zadomowiony
- Posty: 95
- Rejestracja: ndz 01 wrz 2013, 10:55
- Imię: Rafał
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Re: walka z bledami
Wywalczyłem brak wskazania błędów, tj. lampka Fi po zrobieniu zworki świeci stale, co by wskazywało na zwarcie, uszkodzone ecu, lub problem z kostką (wczesniej nic z tych rzeczy nie szwankowało).
Po przejechaniu kilku kilometrów stwierdzam jednoznacznie okropny brak mocy, motor po prostu kula. Do 200 nawet nie pociągnie, z ledwoscią 160-170.
Obstawiam wymiane świec, może to pomóc? Wcześniej takich rzeczy nie było, dodam jeszcze tyle, że występuje dziwny dźwięk przy około 5500rpm, jakby cos terkotało? W okolicach filtra powietrza.
Po przejechaniu kilku kilometrów stwierdzam jednoznacznie okropny brak mocy, motor po prostu kula. Do 200 nawet nie pociągnie, z ledwoscią 160-170.
Obstawiam wymiane świec, może to pomóc? Wcześniej takich rzeczy nie było, dodam jeszcze tyle, że występuje dziwny dźwięk przy około 5500rpm, jakby cos terkotało? W okolicach filtra powietrza.
- puzon
- klepacz
- Posty: 1633
- Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 12:36
- Imię: Piotr
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: HitlerSee
- Kontakt:
Re: walka z bledami
Ostatnio mieliśmy po złożeniu dwa mignięcia i okazało to się że wtyczka przy airboksie nie do końca złożona. Ta bliżej siedzenia.
-
- zadomowiony
- Posty: 95
- Rejestracja: ndz 01 wrz 2013, 10:55
- Imię: Rafał
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Re: walka z bledami
To co dotknalem, dotknalem po raz kolejny z magicznym kontakt sprayem k2, z błędami już nie ma problemu, cierpi teraz na chroniczny brak kopa w całym zakresie, jutro jadę po świece, wymienię i dam znać 
A pytanie troszkę poza pulą - byłyby takie objawy przy złym podlaczeniu wezykow podciśnienia na airboxie ibpod nim?

A pytanie troszkę poza pulą - byłyby takie objawy przy złym podlaczeniu wezykow podciśnienia na airboxie ibpod nim?
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: walka z bledami
a mnie sie wydawało ze jak swieci stale to jest wszystko okrafal223 pisze:Wywalczyłem brak wskazania błędów, tj. lampka Fi po zrobieniu zworki świeci stale, co by wskazywało na zwarcie, uszkodzone ecu, lub problem z kostką (wczesniej nic z tych rzeczy nie szwankowało).
Po przejechaniu kilku kilometrów stwierdzam jednoznacznie okropny brak mocy, motor po prostu kula. Do 200 nawet nie pociągnie, z ledwoscią 160-170.
Obstawiam wymiane świec, może to pomóc? Wcześniej takich rzeczy nie było, dodam jeszcze tyle, że występuje dziwny dźwięk przy około 5500rpm, jakby cos terkotało? W okolicach filtra powietrza.
-
- zadomowiony
- Posty: 95
- Rejestracja: ndz 01 wrz 2013, 10:55
- Imię: Rafał
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Re: walka z bledami
-Short circuit in the malfunction indicator wire
-Short circuit in service check connector wire
- faulty ecm
Engine operates normally.
Błąd zero, continuing to light.
-Short circuit in service check connector wire
- faulty ecm
Engine operates normally.
Błąd zero, continuing to light.
-
- zadomowiony
- Posty: 95
- Rejestracja: ndz 01 wrz 2013, 10:55
- Imię: Rafał
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Re: walka z bledami
Świece zmienione, czuje lekką poprawę, ale to wciąż nie to samo...
Ile "układają się" mapy ? Bo zrobiłem około 10 kilometrów i wciąż nie chce wstawać na koło z 1..
Ile "układają się" mapy ? Bo zrobiłem około 10 kilometrów i wciąż nie chce wstawać na koło z 1..
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: walka z bledami
odłącz akku na ok. 15min, zrób kilkadziesiąt km i ponownie sprawdź błędy
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
- zadomowiony
- Posty: 95
- Rejestracja: ndz 01 wrz 2013, 10:55
- Imię: Rafał
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Re: walka z bledami
Problem rozwiązany, choć zauważyłem kolejny ( nie zamyka klapki na airboxie ).
Problem był inny, zasniedzialy kabel cewki 1. Cylindra, dopiero dzisiaj rozlozylem cały airbox, złożyłem sprawdzając wszystkie przewody podcisnienia, odpalilem i postanowiłem sprawdzić iskre, i tu zonk, 1 cylinder nie działa.
Szybkie przelaczebie cewek, efekt ten sam, diagnoza wtyczek, i tu był właśnie problem, masa cewki była konkretnie zasniedziala, jeszcze przy manewrowaniu airboxem pewnie się naderwalo.
Po włożeniu nowego konektora wszystkie objawy ustąpiły.
Problem był inny, zasniedzialy kabel cewki 1. Cylindra, dopiero dzisiaj rozlozylem cały airbox, złożyłem sprawdzając wszystkie przewody podcisnienia, odpalilem i postanowiłem sprawdzić iskre, i tu zonk, 1 cylinder nie działa.
Szybkie przelaczebie cewek, efekt ten sam, diagnoza wtyczek, i tu był właśnie problem, masa cewki była konkretnie zasniedziala, jeszcze przy manewrowaniu airboxem pewnie się naderwalo.
Po włożeniu nowego konektora wszystkie objawy ustąpiły.
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: walka z bledami
tu masz o tej klapce jak kiedy sie podnosi itd viewtopic.php?f=75&t=8799&p=278036&hilit=klapka#p278036rafal223 pisze:Problem rozwiązany, choć zauważyłem kolejny ( nie zamyka klapki na airboxie ).
Problem był inny, zasniedzialy kabel cewki 1. Cylindra, dopiero dzisiaj rozlozylem cały airbox, złożyłem sprawdzając wszystkie przewody podcisnienia, odpalilem i postanowiłem sprawdzić iskre, i tu zonk, 1 cylinder nie działa.
Szybkie przelaczebie cewek, efekt ten sam, diagnoza wtyczek, i tu był właśnie problem, masa cewki była konkretnie zasniedziala, jeszcze przy manewrowaniu airboxem pewnie się naderwalo.
Po włożeniu nowego konektora wszystkie objawy ustąpiły.
-
- zadomowiony
- Posty: 95
- Rejestracja: ndz 01 wrz 2013, 10:55
- Imię: Rafał
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Re: walka z bledami
Dzięki, dzięki, czytałem juz chyba wszystkie tematy z klapka, sprawdze czujniki i zaworki, wstępnie po włączeniu biegu w przewodzie podcisnienia 'coś' się dzieje, czuć lekkie ssanie, ale zbyt małe by podnieść klapke, za półtorej tygodnia wracam do walki przy motku 
Dla kolejnych, którzy mogą mieć problem z mocą, dużym zużyciem paliwa, za niskimi obrotami na ssaniu, na biegu jalowym, polecam na początek sprawdzić jak nagrzewaja Sie kolektory
jako że ja wsadzilen ręce e podcisnienia, to przy tym grzebalem, po czasie dopiero wpadłem na inny pomysł.

Dla kolejnych, którzy mogą mieć problem z mocą, dużym zużyciem paliwa, za niskimi obrotami na ssaniu, na biegu jalowym, polecam na początek sprawdzić jak nagrzewaja Sie kolektory

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości