Spotkało i mnie - regulator?

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Vermilion » sob 19 kwie 2014, 00:25

Namiaru nie mam, ale nie jeździj czasem z tym reglem bo w najgorszym wypadku zniszczy ci doszczętnie akumulator, a w najlepszym popali instalacje. Do VFR 750 RC36I kupowałem kiedyś regulator Ducati Energia i był świetny. Miałem jakiś model bez radiatora i zamontowałem na niego radiator z procesora komputerowego tak dla pewności przeciw przegrzewaniu się.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
mir
Posty: 17
Rejestracja: pn 21 sty 2013, 21:15
Imię: Mirek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: mir » sob 19 kwie 2014, 09:19

Vermilion pisze:Namiaru nie mam, ale nie jeździj czasem z tym reglem bo w najgorszym wypadku zniszczy ci doszczętnie akumulator, a w najlepszym popali instalacje. Do VFR 750 RC36I kupowałem kiedyś regulator Ducati Energia i był świetny. Miałem jakiś model bez radiatora i zamontowałem na niego radiator z procesora komputerowego tak dla pewności przeciw przegrzewaniu się.
Regler już jest zdemontowany ale aku zdążył zniszczyć.
" w życiu piękne są tylko chwile "

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Arnold » sob 19 kwie 2014, 09:49

Jeśli chodzi Ci o tego pana Sławka to sobie odpuść.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
mir
Posty: 17
Rejestracja: pn 21 sty 2013, 21:15
Imię: Mirek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: mir » sob 19 kwie 2014, 10:03

Arnold pisze:Jeśli chodzi Ci o tego pana Sławka to sobie odpuść.
Chodzi o tego Gregor czy jakoś tak. Arnold znalazłem regler z sv 650 na siedem przewodów, będzie pasował? Z tego co pisałeś to nie ważne z jakiego moto byle by miał siedem przewodów , zgadza się?
" w życiu piękne są tylko chwile "

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Arnold » sob 19 kwie 2014, 10:11

Zgadza się. No i żeby wytrzymał z 500 wat. :P Ale myślę że SV też ma taką moc elektryczną.
Aha, bo tak widzę że każdy się pyta o SVkę. Mi taki się po prostu trafił, może to być regler z każdej innej marki również. :D
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
mir
Posty: 17
Rejestracja: pn 21 sty 2013, 21:15
Imię: Mirek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: mir » sob 19 kwie 2014, 10:18

Nie chodziło Wam koledzy po głowie żeby ten regler zamontować w innym miejscu? W poprzednim moim moto a był to chopper regler był na dole ramy więc cały czas był chłodzony przez powietrze, muszę to przemyśleć.
" w życiu piękne są tylko chwile "

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Samson1983 » sob 19 kwie 2014, 19:17

Witam kolegów po przerwie,
Co by i mnie nie spotkały problemy z regulatorem - z racji że jest założony nowy TourMax postanowiłem zadbać o jego chłodzenie.
Oto efekty pracy, wyjątkowo satysfakcjonujące:

http://www.fotosik.pl/u/songorider7/album/1608536

Nowy wiatrak komputerowy 8cm x 8cm markowej firmy, założyłem na uprzednio przygotowany regulator napięcia (odpowiednio nawiercony).
Całość połapana na opaskach trytytkach.
Wiatrak podpięty pod masę i światło postojowe (bez ingerencji w instalacje).
Działa perfekcyjnie, po włączeniu świateł.
Pozdrawiam wszystkich
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
mir
Posty: 17
Rejestracja: pn 21 sty 2013, 21:15
Imię: Mirek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: mir » ndz 20 kwie 2014, 11:32

Świetna robota Samson, nie ma problemu z założeniem boku?
" w życiu piękne są tylko chwile "

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Samson1983 » ndz 20 kwie 2014, 13:29

Witam, dzięki za miłe słowo.
Słuchaj Mir, tak problem był... boczek nie chciał dobrze przylegać :x
Dlatego spiłowałem górne rogi wentylatora, lewy i prawy, co jest dobrze widoczne na zdjęciach.
Po tym zabiegu boczek przylega idealnie i nic się nie odkształca :) a całość pracuje super :mrgreen:
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
mir
Posty: 17
Rejestracja: pn 21 sty 2013, 21:15
Imię: Mirek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: mir » wt 22 kwie 2014, 19:36

Kupiłem dzisiaj regulator firmy Borg podobno made in usa na częściach japońskich za 330zł znacie tego producenta?
" w życiu piękne są tylko chwile "

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: brylek22 » wt 22 kwie 2014, 19:59

Samson1983 pisze:boczek nie chciał dobrze przylegać

u mnie po założeniu 2 małych wiatraczków z kompa, jeden dmucha na regulator, drugi wyciąga postanowiłem cofnąć regler jeszcze do tyłu, tzn. zamontowany jest zaraz za tą oryginalną blachą, wydaje mi się że ma tam więcej miejsca na jaki kolwiek ruch powietrza

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
klepacz
klepacz
Posty: 609
Rejestracja: sob 24 maja 2008, 09:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: bialy-murzyn » pn 28 kwie 2014, 16:27

Witam.
Sprawa jest dość typowa, aczkolwiek po kolei. Motor VFR800 Fl 1999 r.

Pewnego razu po przejechaniu iluś kilometrów zgasiłem motocykl i coś tam robiłem ze dwie godziny, po czym nie odpaliłem motocykla.
Co gorsza, nawet pompka mi nie ruszyła, więc nie mogłem wziąć sprzęta na pych.

Zatem kupiłem nowy akumulator - żelowy.
Zaraz jednak okazało się, że nie mogę odpalić motocykla bo akumulator miał za mało prądu. Następnie po naładowaniu go, motocykl odpalił.

Radość była przedwczesna, bo po 5 minutach z włączonymi światłami akumulator już nie dał tyle prądu, żeby rozrusznik ruszył.

Zatem coś w elektryce.

Pomierzyłem i w kablu z alternatora mam 60V przy 5.000 obrotów, we wszystkich trzech przewodach,więc ALTERNATOR OK

teraz nie wiem zbytnio co dalej.

Nie wiem jak zmierzyć czy regulator napięcia jest w porządku.
To znaczy zmierzyłem napięcie przy kablach wyjściowych, czyli kablami zielony + czerwony i pokazuje coś około 1.2 V, skacze od 1.2-1.3 V

Akumulator pokazuje oczywiście wartości typowe dla niedoładowania, czyli 1.35 na wolnych obrotach oraz 1.25 na większych obrotach.

Czyli coś jest nie tak.
Nie mam pojęcia co: regulator napięcia, zwarcie gdzieś w instalacji czy może akumulator niby że nowy a może padnięty ? Chyba nie akumulator, ale nie mam pojęcia, jak mówię, jestem jakby zielony.

Co istotne, przeczyściłem bardzo dokładnie wtyczkę idąca z alternatora, którą podłącza się do wtyczki od regulatora ... i bez zmian.

Ogólnie mówiąc w pełni naładowany akumulator (t.j. pokazujący 12.77 V) rozładowywuje się dość konkretnie po jakiś pięciu, może siedmiu minutach pracy motocykla na światłach.

Proszę o jakies rady.

Dzięki.
Ostatnio zmieniony pn 28 kwie 2014, 16:46 przez bialy-murzyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Fakir » pn 28 kwie 2014, 16:35

Regulator masz padnięty.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
klepacz
klepacz
Posty: 609
Rejestracja: sob 24 maja 2008, 09:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: bialy-murzyn » pn 28 kwie 2014, 16:43

Dla uściślenia, mam dwa regulatory napięcia.
Szczerze powiem, że pierwszy z nich to jest oryginalny i on nie działał chyba jakość bardzo źle, ale go z rok temu odłożyłem na bok.

Natomiast drugi regulator, na którym ostatnio jeździłem jest od chyba Hondy xx czy podobnej Hondy.

Ale pytanie zasadnicze, bo oba regulatory na tych kablach zielony + czerwony dają w zakresie 1.1-1.4 V.

Czy ja dobrze mierze ? Czy to jest to, co trzeba ?

Regulatory mają takie wtyczki:
Obrazek

bubupn
Posty: 14
Rejestracja: sob 08 mar 2014, 23:20
Imię: Wojtek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: bubupn » pn 28 kwie 2014, 18:37

A jednak to nie koniec moich przygód z elektryką. Po odbiorze motocykl stał przez ponad dwa tygodnie na parkingu pod pokrowcem i akumulator wystrzelał się do zera, nawet zegarka nie pokazywał. Uruchomiłem go przy pomocy samochodu, zrobiłem trasę 230 km i zostawiłem znowu na tydzień. Po tygodniu bez problemu ruszyła i znowu zrobiłem ponad 200 kilosów za jednym rzutem. Od tego czasu minął kolejny tydzień. Dzisiaj zachodzę i znowu nie odpala. Uruchomienie z kabli, pojechałem do mechanika. U mechanika - na wolnych obrotach + włączone światła - ładowanie ok, na 4k obrotów i włączone światła - ładowanie ok, wolne obroty i wyłączone światła - ładowanie ok, 4k obrotów i wyłączone światła - dojechał do 17V. Co więcej - z akumulatora zrobiło się jajo. Dosłownie się zniekształcił. W jednym miejscu spuchł, w innym schudł, w jeszcze innym zrobił się jajowaty. Motocykl znowu odstawiony i pewnie znowu trochę poczekam, bo chcą sprawdzać całą instalację.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości