Spotkało i mnie - regulator?
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Witam to ja podepnę się pod temat. Wracając z wycieczki wywaliło mi wyświetlacz obrotów, prędkościomierz i kierunki. Potem moto padło. Odpaliłem z aku samochodu, a że do domu miałem blisko więc jakoś się dotoczyłem. Dzisiaj pomierzyłem napięcie i dziwna sprawa moto odpaliło od strzała. Napięcie w spoczynku coś koło 12,03 V. Na jałowych obrotach zaczęło spadać do 11.98 po czym na chwilkę powyżej 12 i znowu na 11,9 (oczywiście światła okresowo raz jaśniej raz ciemniej). Przy podniesieniu obrotów napięcie ładnie podnosiło się nawet do 13.7. Po czym kiedy odpalił się wentylator na wolnych obrotach spadło już do 11,5 a przy gazowaniu ledwo dosięgało do 12.5. Z tego co mi wiadomo to poprzedni właściciel wymienił alternator ale zostawił stary regulator. Obwiniając regulator dzisiaj go wymontowałem i sprawdziłem wg. tej instrukcji: http://www.electrosport.com/technical-r ... -guide.pdf. Wszystko wyszło jak powinno. Czyli jednak alternator znowu padł? Napięcie się podnosi przy gazowaniu więc jakby alternator padł nie powinno się tak dziać. Z góry dzięki za pomoc.
- kamil grudziadz
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
- Imię: Kamil
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: GRUDZIADZ
- Kontakt:
Re: Spotkało i mnie - regulator?
no witaj,witaj

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Spotkało i mnie - regulator?
sprawdź jakie napiecie daje altek pomiedzy fazami. Jesli jest około 70 V to upalony jest regulator.Morgon pisze:Witam to ja podepnę się pod temat. Wracając z wycieczki wywaliło mi wyświetlacz obrotów, prędkościomierz i kierunki. Potem moto padło. Odpaliłem z aku samochodu, a że do domu miałem blisko więc jakoś się dotoczyłem. Dzisiaj pomierzyłem napięcie i dziwna sprawa moto odpaliło od strzała. Napięcie w spoczynku coś koło 12,03 V. Na jałowych obrotach zaczęło spadać do 11.98 po czym na chwilkę powyżej 12 i znowu na 11,9 (oczywiście światła okresowo raz jaśniej raz ciemniej). Przy podniesieniu obrotów napięcie ładnie podnosiło się nawet do 13.7. Po czym kiedy odpalił się wentylator na wolnych obrotach spadło już do 11,5 a przy gazowaniu ledwo dosięgało do 12.5. Z tego co mi wiadomo to poprzedni właściciel wymienił alternator ale zostawił stary regulator. Obwiniając regulator dzisiaj go wymontowałem i sprawdziłem wg. tej instrukcji: http://www.electrosport.com/technical-r ... -guide.pdf. Wszystko wyszło jak powinno. Czyli jednak alternator znowu padł? Napięcie się podnosi przy gazowaniu więc jakby alternator padł nie powinno się tak dziać. Z góry dzięki za pomoc.
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Między fazami czyli masz na myśli pomiędzy tymi żółtymi kabelkami które wchodzą w regulator? Pomierzyłem na wypiętym reglu (moto na samym akku) i ekhm coś nie bangladesz bo pokazywał raptem 3V
. Przecież przy takim napięciu w ogóle nie powinno być ładowania a jednak wcześniej przy gazowaniu napięcie rosło do 13... Albo coś źle teraz pomierzyłem albo alternator padł już drugi raz w ciągu roku 


- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Spotkało i mnie - regulator?
tak, dokładnie. Daj znać co wyjdzieMorgon pisze:Między fazami czyli masz na myśli pomiędzy tymi żółtymi kabelkami które wchodzą w regulator?
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Tak jak napisałem wyżej wyszło coś koło 3 voltów na wszystkich kombinacjach. Przecież to chyba niemożliwe? Sprawdzałem 10 razy czy miernik ustawiony na prąd zmienny i faktycznie tak jest. Sprawdziłem też opory wg. tego filmu
Wyszedł 0,001 ohma na wszystkich konfiguracjach. Jakby coś było upalone to opór powinien być duuużo większy na mój zdrowy rozsądek.
Wyszedł 0,001 ohma na wszystkich konfiguracjach. Jakby coś było upalone to opór powinien być duuużo większy na mój zdrowy rozsądek.
- kajzera
- Posty: 2
- Rejestracja: sob 12 maja 2012, 09:07
- Imię: Sebastian
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Też podepnę się pod temat, bo dopadło i mnie
i tu moje pytanie ponieważ po poczytaniu forum dostaje już mentliku informacyjnego co do wyboru regla. Pytanie mam czy do rc46 2000r. moge założyć ten z DUCATI ENERGIA np. http://allegro.pl/ducati-energia-regula ... 84854.html , czy lepiej dołożyć i kupić tourmaxa dedykowanego do mojej VFRki, no i przedewszystkim czy ktoś montował zmiennik od innego modelu i czy dobrze się sprawuje ?

Zwyciężają Ci, co wierzą, że mogą !
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Ducati nie podejdzie bo ma gniazdko w obudowie, a RC46 mają wtyczki i gniazdka na wyprowadzonych przewodach. Tourmaxa ludzie chwalą. Ja mam z jakiejś SVki i też się spisuje dobrze. 

- kajzera
- Posty: 2
- Rejestracja: sob 12 maja 2012, 09:07
- Imię: Sebastian
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Arnold czytałem o Twoim reglu z SVki tyle że nówki cenowo nie różnią się dużo w porównaniu do Tourmaxa i chyba sie zdecuduje na niego. Co do wew kostki w ducati to nie problem i tak w planie mam przerobienie połączenia i wywalenie kostki ale to jeszcze do przemyślenia, muszę zobaczyć jak ta w moim moto i czy jest sens przeróbki. Poza tym w poniedziałek dopiero w serwisie sprawdzą czy altek po dupie nie dostał i nie trzeba go regenerować. Szkoda, że nie wiesz od którego to modelu SVki masz regler, a jakies oznaczenie fabryczne dasz rade podrzucić ?
Zwyciężają Ci, co wierzą, że mogą !
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Ja kupiłem pierwszy lepszy, używany, w dobrej cenie regler który ma 7 przewodów. I tyle. A że padło akurat na jakąś SVkę to już nie moja wina. Montowanie Ducati i dorabianie kostki oraz usunięcie oryginalnych połączeń mija się z celem. Bo dalej masz kostkę połączeniową tyle tylko, że w obudowie reglera.
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: Spotkało i mnie - regulator?
ale karzda kostka to przypuszczalne zródło awari tak ze im ich mniej tym lepiejArnold pisze:Ja kupiłem pierwszy lepszy, używany, w dobrej cenie regler który ma 7 przewodów. I tyle. A że padło akurat na jakąś SVkę to już nie moja wina. Montowanie Ducati i dorabianie kostki oraz usunięcie oryginalnych połączeń mija się z celem. Bo dalej masz kostkę połączeniową tyle tylko, że w obudowie reglera.
- Fankas
- pisarz
- Posty: 329
- Rejestracja: sob 31 lip 2010, 21:26
- Imię: Fankas
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Spotkało i mnie - regulator?
panowie jak to w koncu jest z tym ladowaniem?? jaki zakres jest poprawny-optymalny??
w zeszlym roku padl mi aku(rozruch ponizej 10v) tak to jest jak sie zostawia aku na zime w motorze
wiec ladowanie tez juz nie bylo pierwszej jakosci...
ten sezon przywital france nowym aku i... no i wlasnie...
na wolnych ladowanie jakies 13.5v czy cos... a z obrotami jak to nie ktorym maleje do jakies 13.3 ale bez obciazenia...
ale przy pelnym obciazeniu(manety swiatla itd) jest juz 12,8-12.7
i teraz kurde co z tym?
kosztke na zoltych przewodach wywalilem bo koncowki byly przysniedziale
napiecie na czarnej kostce takie jak na aku wiec opor instalacji chyba nie wchodzi w gre...
altek na wszystkich parach mial takie same napiecie. ale nie pamietam jakie... chodzi mi po glowie 10v ale to chyba cos teraz pier*** farmazony bo to niemozliwe
czyzby i mnie czeklaa wymiana reglera??
w zeszlym roku padl mi aku(rozruch ponizej 10v) tak to jest jak sie zostawia aku na zime w motorze

ten sezon przywital france nowym aku i... no i wlasnie...
na wolnych ladowanie jakies 13.5v czy cos... a z obrotami jak to nie ktorym maleje do jakies 13.3 ale bez obciazenia...
ale przy pelnym obciazeniu(manety swiatla itd) jest juz 12,8-12.7
i teraz kurde co z tym?
kosztke na zoltych przewodach wywalilem bo koncowki byly przysniedziale
napiecie na czarnej kostce takie jak na aku wiec opor instalacji chyba nie wchodzi w gre...
altek na wszystkich parach mial takie same napiecie. ale nie pamietam jakie... chodzi mi po glowie 10v ale to chyba cos teraz pier*** farmazony bo to niemozliwe
czyzby i mnie czeklaa wymiana reglera??
Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die
Born to be wild
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die
Born to be wild
- poscig
- klepacz
- Posty: 1361
- Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
- Imię: Marek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3-CITY
- Kontakt:
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Niestety czeka Ciebie wymiana, bo aku będzie niedoładowane. Optymalne ładowanie jest na poziomie 14,4 V Czesto pod obciązeniem regultor daje nawet większe ładowanie niż bez włączonych odbiorników.
Odnośnie pomiarów altka jest masa informacji w tym temacie.
Odnośnie pomiarów altka jest masa informacji w tym temacie.
- Fankas
- pisarz
- Posty: 329
- Rejestracja: sob 31 lip 2010, 21:26
- Imię: Fankas
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Spotkało i mnie - regulator?
a juz mialem glupia nadzieje ze moze jednak...
zycia nie oszukasz
zycia nie oszukasz

Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die
Born to be wild
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die
Born to be wild
Re: Spotkało i mnie - regulator?
No i mnie dopadły problemy z regulatorem. Na wolnych obrotach ze światłami ma coś 12.8 ale podczas zwiększania obrotów ładowanie rośnie do ponad 18V. Możecie podać namiary na tego kolesia który sprzedaje regulatory?
" w życiu piękne są tylko chwile "
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości