Pali mi się instalacja. Altek, regulator czy inny diabeł?
- LudwigVan
- teksciarz
- Posty: 184
- Rejestracja: pn 17 cze 2013, 11:47
- Imię: Piotr
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mikołów
Pali mi się instalacja. Altek, regulator czy inny diabeł?
Jak w temacie.
Wywaliło mi bezpiecznik główny. Wsadziłem nowy i... czuję że się grzeje.
Plastiki w dół - trzeci raz w tym miesiącu.
Regulator gorący jak słońce, kable od niego wchodzą do kostki i heja dalej w instalację moto. Tak więc kable też są gorącę - przed jak i za kostką. Gorące tak, że schodzi z nich izolacja.
Kable z alternatora - rozpacz. Wyjąłem altka. Okazało się że wiązka była w nim rwana i sztukowana. W połowie konektory w termokurczu. Wszystko wygrzane. Altek dostał nową wiązkę. Jak się okazało, wiązka altka nie kończyła się kostką tylko samymi konektorami wpinanymi do kostki regla. Założona nowa, pełna kostka. Grzeją się kable z altka i z regla. Tak samo mocno. Idę dalej.
Wypalona dziura jak berlin na czerwonym kablu idącym do czerwonej kostki w przekaźniku stycznika rozruchu. W kostce wypalona dziura jeszcze większa.
Okazało się, że cała instalacja przy aku jest sztukowana i przerabiana. Wyciąłem wszystko w diabły, wstawiłem oryginał (kupiłem całą wiązkę z przekaźnikami, bezpiecznikami i wszystkim co na niej jest).
Grzeje się dalej. Porozpinałem kostki, wyczyściłem, wysmarowałem pastą miedziową, kable powsadzałem w termokurcze.
Odpalam moto. pomiary z aku zgodnie z zaleceniami forum.
Przy zapiętym biegu i 5K obrotów...MIernik wylatuje na orbitę. Wskazania przekraczają skalę. Kable gorące, znowu się topią.
Alternator - po wyjęciu uzwojenia wyszystko wygląda ok. Kable nie przetarte. Odbarwienia jak przy większości zdjęć w sieci. Trzy jasne, każde następne ciemniejsze aż do czerni, ale nie widać zgliszczy, nic nie śmierdzi. Grzeje się jak cholera - nie można doktnąć puszki po trzech minutach pracy. Wyczyściłem, poskręcałem i wytarłem rozlany olej. Btw, ten olej w altku trza jakoś uzupełnić, czy sam się tam dostanie?
Generalnie zdecydowałem że kupię regulator. Alternator obstawiam że ma szansę być dobry.
Dobrze kombinuję, czy od razu wszystko hurtem wymienić?
Wywaliło mi bezpiecznik główny. Wsadziłem nowy i... czuję że się grzeje.
Plastiki w dół - trzeci raz w tym miesiącu.
Regulator gorący jak słońce, kable od niego wchodzą do kostki i heja dalej w instalację moto. Tak więc kable też są gorącę - przed jak i za kostką. Gorące tak, że schodzi z nich izolacja.
Kable z alternatora - rozpacz. Wyjąłem altka. Okazało się że wiązka była w nim rwana i sztukowana. W połowie konektory w termokurczu. Wszystko wygrzane. Altek dostał nową wiązkę. Jak się okazało, wiązka altka nie kończyła się kostką tylko samymi konektorami wpinanymi do kostki regla. Założona nowa, pełna kostka. Grzeją się kable z altka i z regla. Tak samo mocno. Idę dalej.
Wypalona dziura jak berlin na czerwonym kablu idącym do czerwonej kostki w przekaźniku stycznika rozruchu. W kostce wypalona dziura jeszcze większa.
Okazało się, że cała instalacja przy aku jest sztukowana i przerabiana. Wyciąłem wszystko w diabły, wstawiłem oryginał (kupiłem całą wiązkę z przekaźnikami, bezpiecznikami i wszystkim co na niej jest).
Grzeje się dalej. Porozpinałem kostki, wyczyściłem, wysmarowałem pastą miedziową, kable powsadzałem w termokurcze.
Odpalam moto. pomiary z aku zgodnie z zaleceniami forum.
Przy zapiętym biegu i 5K obrotów...MIernik wylatuje na orbitę. Wskazania przekraczają skalę. Kable gorące, znowu się topią.
Alternator - po wyjęciu uzwojenia wyszystko wygląda ok. Kable nie przetarte. Odbarwienia jak przy większości zdjęć w sieci. Trzy jasne, każde następne ciemniejsze aż do czerni, ale nie widać zgliszczy, nic nie śmierdzi. Grzeje się jak cholera - nie można doktnąć puszki po trzech minutach pracy. Wyczyściłem, poskręcałem i wytarłem rozlany olej. Btw, ten olej w altku trza jakoś uzupełnić, czy sam się tam dostanie?
Generalnie zdecydowałem że kupię regulator. Alternator obstawiam że ma szansę być dobry.
Dobrze kombinuję, czy od razu wszystko hurtem wymienić?
- hmm, mówi Pan że nie był malowany, to dlaczego czacha ma inny odcień?
- Panie, widzisz pan te przetłoczenia i zagięcia? To metalik jest, to dla tego. Światło załamuje.
Pan spojrzy na Allegro, wszystkie tak mają...
- Panie, widzisz pan te przetłoczenia i zagięcia? To metalik jest, to dla tego. Światło załamuje.
Pan spojrzy na Allegro, wszystkie tak mają...
-
- pisarz
- Posty: 228
- Rejestracja: ndz 18 mar 2012, 12:09
- Imię: Karol
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pali mi się instalacja. Altek, regulator czy inny diabeł
Spróbuj najpierw regler, bo wygląda na to, że jak się troszkę zagrzeje to zaczyna świrować
A sprawdzałeś sam regulator po kablach?

"Odwaga to świadomość, że jest się jedynym, który wie, jak wielkie ogarnia cię przerażenie"
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota" A. Einstein
Errare humanum est
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota" A. Einstein
Errare humanum est
- juhass
- pisarz
- Posty: 332
- Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Pali mi się instalacja. Altek, regulator czy inny diabeł
Altek jest taplany w oleju silnikowym, także pilnuj stanu ojelu, jeśli zdejmowałeś pokrywę. Pomierz najpierw samego altka (jest w manualu opisane jak i co) i koniecznie wymień regler. Wygląda na to, że trafiłeś nieźle połataną sztukę. 

- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pali mi się instalacja. Altek, regulator czy inny diabeł
A mierzyłeś alternator?
przy 5tyś rpm napięcie przemiennie powinno być pomiędzy 60-90V między każdym przewodem z alternatora, między 1 i 2, 2 i 3, 3 i 1.
Pomiędzy tymi przewodami powinna być też jednakowa rezystencja - wartość znajdziesz w serwisówce, i zmierz czy nie ma przebicia do masy - nie powinno być.
przy 5tyś rpm napięcie przemiennie powinno być pomiędzy 60-90V między każdym przewodem z alternatora, między 1 i 2, 2 i 3, 3 i 1.
Pomiędzy tymi przewodami powinna być też jednakowa rezystencja - wartość znajdziesz w serwisówce, i zmierz czy nie ma przebicia do masy - nie powinno być.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- LudwigVan
- teksciarz
- Posty: 184
- Rejestracja: pn 17 cze 2013, 11:47
- Imię: Piotr
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Pali mi się instalacja. Altek, regulator czy inny diabeł
Ok. Klepie z gsm. Chlopaki w koncu wyszedłem z garażu. Mam mało czasu na jazdę i jeszcze mniej na grzebanie. Instalacja jest niemal funkiel nowka. Jeezu jak tam było nakopane. Ponoć robił to gość o ksywie Mefisto jak działał w katowicach pod szyldem olek motocykle. Tak twierdzi poprzedni właściciel. Kupilem regiel made in usa mocniejszy bo 65. Altek jest ok i dostal nowe kable. Jutro kończę i w piątek w trasę. Kierunek Kielce wyjazd 8.00 rano. Leci jeszcze Wojtek z krk na vfr 1200. Kto chętny - zapraszam. Dwa offtopy w jednym poście... juz nie będę!
- hmm, mówi Pan że nie był malowany, to dlaczego czacha ma inny odcień?
- Panie, widzisz pan te przetłoczenia i zagięcia? To metalik jest, to dla tego. Światło załamuje.
Pan spojrzy na Allegro, wszystkie tak mają...
- Panie, widzisz pan te przetłoczenia i zagięcia? To metalik jest, to dla tego. Światło załamuje.
Pan spojrzy na Allegro, wszystkie tak mają...
-
- pisarz
- Posty: 266
- Rejestracja: czw 30 sie 2012, 20:24
- Imię: Paweł
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żagań
Re: Pali mi się instalacja. Altek, regulator czy inny diabeł
Lepiej sprawdź sobie ją gdzieś wokół komina ,żebyś później nie robił
chyba że jesteś pewien 100%

Very Funny Ride
Cztery koła poruszają ciało ,2 koła duszę......
Cztery koła poruszają ciało ,2 koła duszę......
- LudwigVan
- teksciarz
- Posty: 184
- Rejestracja: pn 17 cze 2013, 11:47
- Imię: Piotr
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Pali mi się instalacja. Altek, regulator czy inny diabeł
Chlopaki czy kable altka mają być w vitku puszczone luzem po bloku silnika? U mnie tak było i jest ale mi się grzeja chyba od tego.
- hmm, mówi Pan że nie był malowany, to dlaczego czacha ma inny odcień?
- Panie, widzisz pan te przetłoczenia i zagięcia? To metalik jest, to dla tego. Światło załamuje.
Pan spojrzy na Allegro, wszystkie tak mają...
- Panie, widzisz pan te przetłoczenia i zagięcia? To metalik jest, to dla tego. Światło załamuje.
Pan spojrzy na Allegro, wszystkie tak mają...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości