regulator czy alternator?

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
pawelkozi1
Posty: 4
Rejestracja: ndz 03 cze 2012, 09:12
Imię: Paweł
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

regulator czy alternator?

Post autor: pawelkozi1 » ndz 03 cze 2012, 09:27

Witam! Jestem tu nowy. Od tego sezonu posiadam vfr 800 z 1999rp. Motocykl do tej pory spisywał sie bardzo dobrze. na początku sezonu wymieniłem mu akumulator bo na starym nie było mowy o odpaleniu. na kablach od akumulatora samochodowego odpalił, a na starym akumulatorze nie było mowy, dlatego kupiłem nowy. Przez dwa miesiące było dobrze aż do wczoraj. Jechaliśmy w paradzie bo kumpel brał ślub. po przejechaniu około40 km zaczął wariować mi obrotomierz i momentami podczas jazdy wskazywał na zero. po zgaszeniu motocykla i ponownej próbie odpalenia- czapa, ani rusz. słychać pomp pęaliwa a po nacisnięciu rozrusznika cisza. Kiedy znalazłem się już w domu zmierzyłem napięcie akumulatora i było one w granicach 11,5v. odpaliłem moto na kable z akumulatora samochodowego i sprawdziłem ładowanie na przewodach które idą do akumulatora, tam pokazywało trochę ponad 12v. Proszę pomoc od czego zacząć czy od regulatora czy od tych cewek?

Awatar użytkownika
woju27k
teksciarz
teksciarz
Posty: 108
Rejestracja: ndz 28 mar 2010, 19:34
Imię: Mariusz
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opatów
Kontakt:

Re: regulator czy alternator?

Post autor: woju27k » ndz 03 cze 2012, 11:31

Ewidentnie popsuł Ci się regulator napięcia. Miałem w swojej identyczny problem i wymieniłem regiel na oryginalny nowy i problem przestal istnieć :)
Bo jeździ się Hondą albo motocyklem

Awatar użytkownika
pito
pisarz
pisarz
Posty: 215
Rejestracja: wt 24 paź 2006, 19:14
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: regulator czy alternator?

Post autor: pito » pn 04 cze 2012, 09:06

Miałem tak dwa razy gdy byłem posiadaczem VFR 800. To regulator. Wymień i zamontuj wiatrak, ja tak zrobiłem. Od tamtej pory problemu nie było.

instrukcja do wykonania
http://homepage.ntlworld.com/stu.tyrrell/Turbo_Mod.htm
...bo nie stoi prawdziwie ten kto nigdy nie upadł...
pito
Puławy

Awatar użytkownika
Stuwka
klepacz
klepacz
Posty: 1399
Rejestracja: ndz 04 paź 2009, 01:14
Imię: Konrad
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Re: regulator czy alternator?

Post autor: Stuwka » pn 04 cze 2012, 11:34

Pamiętaj też żeby nie kupować tego najtańszego. W temacie niżej masz Regulator Made In Poland, przeczytaj i wszystko będziesz wiedzieć.....
RC 36 II 96r.

Obrazek

Żyje się po to, by latać na moto i czasami dla śmiechu postrzelać z wydechu : )

Co mogę powiedzieć o użytkownikach forum ?
yes we can!!

Głośno mówie i Głośny mam wydech, krótko mówiąc jestem z Południa czyli Góral nisko pienny :)

pawelkozi1
Posty: 4
Rejestracja: ndz 03 cze 2012, 09:12
Imię: Paweł
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: regulator czy alternator?

Post autor: pawelkozi1 » wt 12 cze 2012, 13:12

Regiel wymieniony. jest ok! można śmigać. Dzieki za porady

Awatar użytkownika
PFG
Posty: 7
Rejestracja: pt 13 sty 2012, 19:01
Imię: Paweł
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Antwerpia

Re: regulator czy alternator?

Post autor: PFG » pt 15 cze 2012, 22:08

Dołącze się do tego tematu ze wzgłedu na podobne objawy. Sprzęt to VFR 800 RC46 rok 1998.
Od kilku dni sprzęt stracił ładowanie - więc kupiłem regulator Tourmax (polecany wielokrotnie) i jakież było dziś po montażu moje zdziwienie gdy zobaczyłem wartości ładowania: na biegu jałowym 13,9V a przy 5tys.obr 13,2V i te 13,2 utrzymuje się już w zakresie 4-12tys. Napięcie mierzyłem i na wyjsciu z regulatora i na akumulatorze różnice niewielkie wręcz pomijalne.
Sprawdziliśmy wszystkie przewody jakie przyszły nam na myśl i nic.
Napięcie z prądnicy przy ok 5tys.obr pokazywało jakieś +- 60V na każdej parze przewodów.

Po tym zamontowałem stary leżakujący regulator (był zmieniony bo gdy był zimny działał ok a po nagrzaniu dawał wysokie napięcia) i o dziwo na nim moto reaguje bardziej normalnie: bieg jałowy 13,6V na obrotach pod 14V.

Mam wielkie zdziwko - trafił mi się felerny Tourmax czy szukać problemów gdzieś indziej?

Niestety mieszkam w Holandii i nie mam nikogo z podobnym sprzętem by coś podmienić, popróbować.

Poradzcie co z tym fantem robić.

pawelkozi1
Posty: 4
Rejestracja: ndz 03 cze 2012, 09:12
Imię: Paweł
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: regulator czy alternator?

Post autor: pawelkozi1 » ndz 17 cze 2012, 00:44

kolego u mnie problem wrócił. nowy regulator i sytuacja sie powtórzyła.kolejna parada-dojechałem, moto zgasiłem i nie ma mowy o ponownym odpaleniu.na pych jak wsk-e i do domu bez swiateł. sprawdziłem ładowanie i na wolnych obrotach przy włączonych światłach 12,6 a przy obortach 5 tys ładowanie 13,6- to za mało przecież. o robić ratunku bo moto zajebiste ale nie wiem co mu dolega.

Awatar użytkownika
PFG
Posty: 7
Rejestracja: pt 13 sty 2012, 19:01
Imię: Paweł
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Antwerpia

Re: regulator czy alternator?

Post autor: PFG » śr 20 cze 2012, 22:47

Panowie jak dokładnie podłączyć przewody z regulatora do akumulatora (tam chyba występuja 2 przewody plusowe - jak to podłączyć?)
Chce sprawdzić jeszcze taką opcję bo nie mam pomysłu co jej jest:(

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: regulator czy alternator?

Post autor: kiki » czw 21 cze 2012, 00:06

z jednego czerwonego(obojętnie którego) do plusa i tak samo z minusem :)

Awatar użytkownika
PFG
Posty: 7
Rejestracja: pt 13 sty 2012, 19:01
Imię: Paweł
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Antwerpia

Re: regulator czy alternator?

Post autor: PFG » czw 21 cze 2012, 16:36

Dziękuje ci dobry człowieku :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości