regulator made in poland

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
MvX
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: pt 15 kwie 2011, 12:08
Imię: Marek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Planet House

Re: regulator made in poland

Post autor: MvX » pt 06 sty 2012, 20:32

przem09 pisze:Pisalem to juz pod moim postem w innym temacie ale rozmawialem z gosciem co to robi i stwierdzil ze w vfr moze wystapic przy 10000RPM prad 17V... Ale jesli latamy ponizej tego lub nie trzymamy takich obrotow przez pol trasy to mozna spokojnie latac.
mój kumpel założył ten regulator od gościa z Rzeszowa
i dobrze że był to fireblade 1100 na gaźnikach
po przekroczeniu przez chwilkę 10500obr. na minutę popaliło sterownik stopu i kierunkowskazów spaliło obrotomierz i zegary wszystkie żarówki, główny bezpiecznik i parę innych rzeczy
gdyby motocykl był na wtrysku komp też by poleciał
nie polecam tego wynalazku
w ogóle co to za regulator który tak naprawdę nie trzyma napięcia??? nie ważne czy 500obr/min czy 20000 coś takiego nie powinno wystąpić
totalna porażka

Awatar użytkownika
jtech
Posty: 15
Rejestracja: śr 13 kwie 2011, 15:14
Imię: Jarek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lubin

Re: regulator made in poland

Post autor: jtech » czw 05 kwie 2012, 21:35

Taka już wada regulatorów na tyrystorach jak siądzie dioda zenera to i 80V potrafi dać....
ASO Honda Lubin - elektryka, mechanika, wierny marce :)

Awatar użytkownika
jtech
Posty: 15
Rejestracja: śr 13 kwie 2011, 15:14
Imię: Jarek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lubin

Re: regulator made in poland

Post autor: jtech » sob 07 kwie 2012, 22:50

Dla zainteresowanych: zabezpieczenie przed przekroczeniem dopuszczalnego napięcia zasilania.

Obrazek

Jak to działa? Urządzenie włącza się pomiędzy kable łączące regulator napięcia z instalacją. Triak(może być tyrystor, ale akurat miałem triaki do testów :) widoczny na schemacie jest załączany po przekroczeniu napięcia przebicia diody zenera + spadek napięcia na triaku, zwiera on sygnał do masy powodując przepalenie bezpieczników po obu stronach triaka tym samym odcinając regulator napięcia od instalacji motocykla.

Zabezpieczenie działa po przekroczeniu napięcia 15,6V, jest wielorazowego użytku, ale oczywiście trzeba wymienić bezpieczniki. Co do maksymalnego prądu zwarcia to z marginesem bezpieczeństwa wychodzi jakieś 200A. Zalecane bezpieczniki 30-50A...
ASO Honda Lubin - elektryka, mechanika, wierny marce :)

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2423
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: regulator made in poland

Post autor: Arnold » sob 07 kwie 2012, 23:01

jtech, widzę, że elektronikę masz opanowaną. Super, że dajesz takie schematy. Pełen szacunek i proszę o więcej takich bajerów. :pwned Do tego zabezpieczenia fajnie by było dorzucić diodę sygnalizującą przerwanie układu.
Co do reglera made in poland to mój wysiadł po 1,5 sezonu. Teraz mam z Suzuki SV, zobaczymy co będzie z tego. Pasuje w oryginalne miejsce.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
jtech
Posty: 15
Rejestracja: śr 13 kwie 2011, 15:14
Imię: Jarek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lubin

Re: regulator made in poland

Post autor: jtech » sob 07 kwie 2012, 23:26

Obecnie w fazie testów mam regulator własnej konstrukcji na triakach 40A i mostku 35A, przy zasilaniu 400V na 50Hz na wyjściu jest piękne 14,4V. Jako obciążenie ograniczające prąd w gałęziach włączam serię żarówek 500W 230V - mam nadzieję że w pracy mnie nie zabiją za prąd ;) Chłodzenie poprzez solidny(o dużej powierzchni) ale niewielki wymiarowo radiator. Stabilność temperaturowa to ok 0,3V / 50oC czyli o niebo lepiej niż ze schematów dostępnych w necie (robiłem próby z jakimś regulatorem ze szwabskiej dokumentacji i innym ze strony zaplon.pl.tl czy jakoś tak). Ktoś spyta, dlaczego triaki(BTA41600B) a nie tyrystory?
A to dlatego że w razie awarii diod w mostku prostowniczym przy ujemnym półokresie napięcia przejmują ich role(finalnie wychodzi że są połączone równolegle). Cena też nie jest bez znaczenia a dodatkowym atutem jest izolowany galwanicznie pad chłodzący dzięki czemu nie trzeba dawać podkładek silikonowych lub mikowych. Wyzwalanie obustronne, koszt nie licząc radiatora ok 45pln + koszty wysyłki elementów. Ja zamawiam z TME bo szybko wysyłają (zamówienia do 14 na następny dzień). Jak tylko regulator przejdzie tygodniową męczarnie po 8h pod obciążeniem to zamieszczę schemat i fotki.
Ma ktoś w okolicach Lubina falownik o mocy ok 2kW do testów?

Link do dokumentacji triaka:
http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... 343_DS.pdf

Jakby ktoś miał jakieś pomysły to dawać, dawać ;)
ASO Honda Lubin - elektryka, mechanika, wierny marce :)

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Re: regulator made in poland

Post autor: kubatron2 » ndz 08 kwie 2012, 08:08

przem09 napisał(a):
Pisalem to juz pod moim postem w innym temacie ale rozmawialem z gosciem co to robi i stwierdzil ze w vfr moze wystapic przy 10000RPM prad 17V... Ale jesli latamy ponizej tego lub nie trzymamy takich obrotow przez pol trasy to mozna spokojnie latac.
...............no to jest wyjscie jezdzic do 5000tys/obr macie kur...pomysły

Awatar użytkownika
str6
teksciarz
teksciarz
Posty: 137
Rejestracja: wt 24 sie 2010, 18:40
Imię: TOMEK
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Radziwiłłów Mazowiecki

Re: regulator made in poland

Post autor: str6 » ndz 08 kwie 2012, 20:05

I oto chodzi ja osobiście nie kręcę ponad 10 tysięcy i regler działa bez zarzutów, ponad dziesięć tysięcy to tak dla bardziej extrimo. :D :D :D
Strażak

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
klepacz
klepacz
Posty: 609
Rejestracja: sob 24 maja 2008, 09:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: regulator made in poland

Post autor: bialy-murzyn » czw 12 kwie 2012, 07:39

Dobry,
czy ten regulator będzie bez przeróbek działał od razu w VFR 800 99 r ?
bo gniazdka chyba się zgadzają

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
jtech
Posty: 15
Rejestracja: śr 13 kwie 2011, 15:14
Imię: Jarek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lubin

Re: regulator made in poland

Post autor: jtech » czw 12 kwie 2012, 17:28

Gniazdka powinny pasować, ale czy będzie działał to zależy bardziej od jego parametrów. Jakąś notę katalogową masz? Czy regulator jest dedykowany do VFR? Określ markę i typ regulatora.
ASO Honda Lubin - elektryka, mechanika, wierny marce :)

Awatar użytkownika
Stuwka
klepacz
klepacz
Posty: 1399
Rejestracja: ndz 04 paź 2009, 01:14
Imię: Konrad
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Re: regulator made in poland

Post autor: Stuwka » sob 21 kwie 2012, 10:00

bialy-murzyn kupiłeś ten reger ?? Bo też się zastanawiam nad nim czy warto kupić.
RC 36 II 96r.

Obrazek

Żyje się po to, by latać na moto i czasami dla śmiechu postrzelać z wydechu : )

Co mogę powiedzieć o użytkownikach forum ?
yes we can!!

Głośno mówie i Głośny mam wydech, krótko mówiąc jestem z Południa czyli Góral nisko pienny :)

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
klepacz
klepacz
Posty: 609
Rejestracja: sob 24 maja 2008, 09:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: regulator made in poland

Post autor: bialy-murzyn » wt 24 kwie 2012, 18:12

noo jeszcze nie , ale cos za tani .. pewnie ten z tych co lubia wysokie napiecie przy wysokich obrotach

jakbys kupił - liscie, to daj - cie znac czy to wariot czy nie


thx

Hołek
Posty: 18
Rejestracja: sob 18 cze 2011, 14:08
Imię: Tomek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty

Re: regulator made in poland

Post autor: Hołek » wt 08 maja 2012, 20:40

bialy-murzyn pisze:noo jeszcze nie , ale cos za tani .. pewnie ten z tych co lubia wysokie napiecie przy wysokich obrotach

jakbys kupił - liscie, to daj - cie znac czy to wariot czy nie


thx
Ja ten regler kupiłem od tego gościa na allegro wysyłka miała być do 2 dni i czekałem tydzień na paczke i nie dostałem. Jak napisałem do niego czy wysłał to powiedział, że nie ma tego na stanie i będzie za jakieś dwa trzy tygodnie dopiero więc mu podziękowałem. A z tego co widziałem po komentarzach to sprzedaje rzeczy których nie ma na stanie.

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Re: regulator made in poland

Post autor: Gacol » wt 08 maja 2012, 21:59

Owiewki24.Wszystko import.Załatwiałem pare tajli od niego i zawsze "na miejscu" do 2-3 tyg
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Hary
Posty: 12
Rejestracja: czw 10 lut 2011, 22:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kurkocin

Re: regulator made in poland

Post autor: Hary » ndz 27 maja 2012, 08:45

Co do regulatora "made in poland" nie polecam. Na krótkie trasy było wszystko dobrze. Nie paliło żarówek 0 problemów. W zeszły weekend wracałem z Berlina i przed Strzelnem jakieś 130km od domu zrobiło mi dyskotekę w instalacji. Przebieg wydarzeń wyglądał tak. Na początku musiało przepalić żarówki wówczas akos nie radził sobie z nadmiarem energi i dosłownie go roztopiło, elektrolit zalał przekaźnik od pompy paliwa i powstało zwarcie w instalacji. W ten sposób Vka dosłownie zamarła i skończyło się rumakowanie.

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: regulator made in poland

Post autor: Kornik » wt 29 maja 2012, 03:20

Ja kupiłem ten regulator z Owiewek24 i założyłem go w niedzielę. Ładowanie jest na poziomie 15.1V przy około 5000 obr/min przy pełnym obciążeniu tj. światła długie, grzane manetki (60W), kierunkowskaz i światło stopu.
To co zauważyłem to że wczoraj przepaliła mi się żarówka, a dziś wyzionął ducha stary akumulator ?!? Jutro rano sprawdzę raz jeszcze jakie to ustrojstwo daje napięcie ładowania bo coś zaczynam się obawiać :( Jeśli obawy się potwierdzą to zjebie jak bura sukę gości z owiewek24.

ps.: W regulatorze na dzień dobry były zamienione przewody miejscami tj. zielone z czerwonymi i od razu bezpiecznik wyjebywało
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości