vfr nc24 skacze napięcie

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Luki400
Posty: 14
Rejestracja: ndz 20 mar 2011, 20:12
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Turza Śląska

vfr nc24 skacze napięcie

Post autor: Luki400 » śr 02 lis 2011, 19:35

Witam wszystkich. Mam mały problem, mianowicie skacze mi napięcie w instalacji żarówki przód.
Na aku jest wszystko ok. koło 14,8V/11tyś obr. Nie wiedziec czemu napięcie na żarówce jest koło 13,5V i nagle skok do 16-17V (zależy od kaprysu) :) mierniki z których korzystam to MY-68 i ut-70a
Czy ma ktoś schemat instalacji do nc24? Nigdzie nie umiem znaleśc.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: vfr nc24 skacze napięcie

Post autor: emil » śr 02 lis 2011, 20:41

jeśli na aku masz 14,8 to chyba jest już wartość max, ale skąd się bierze na żarówce 17? Sprawdzałeś regulator?

Awatar użytkownika
Luki400
Posty: 14
Rejestracja: ndz 20 mar 2011, 20:12
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Turza Śląska

Re: vfr nc24 skacze napięcie

Post autor: Luki400 » śr 02 lis 2011, 22:18

wartość napiecia max to 15,2V przy 15tys. obr i tyle jest. podejrzewam jakis kabel przetarty i zwarcie ale potrzebny mi schemat bo mam jakies 2 niebieskie i nie wiem do czego maja isc a w moto wszystko dziala.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: vfr nc24 skacze napięcie

Post autor: emil » śr 02 lis 2011, 22:39

15,2 to za duże ładowanie chyba, dla mojej niby serwisówka podaje do 16, ale nie chciałbym mieć takiego napięcia na aku :|

Ja podejrzewam inaczej - nie masz przekaźnika świateł, więc żarówki są zasilane z przełączników, spadek na nich jest spory, i być może gdzieś jest zaśniedziały styk, który powoduje takie skoki (oporności w sumie), miernik wyłapuje to po swojemu i pokazuje co pokazuje. Między aku a żarówkami masz stacyjkę, włącznik na prawej i przełącznik na lewej manecie, do tego wszystko spięte pod zegarami, wystarczy kijowy styk i robią się jaja, więc zacząłbym od sprawdzenia styków, założenia przekaźnika świateł.

Awatar użytkownika
Luki400
Posty: 14
Rejestracja: ndz 20 mar 2011, 20:12
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Turza Śląska

Re: vfr nc24 skacze napięcie

Post autor: Luki400 » czw 03 lis 2011, 07:59

15,2 niby duże tylko że to 400-setka i jeszcze japońska. Jedziesz sobie 80km/h i tu nagle przy 90 ni z gruchy ni z pietruchy- dup jak sie zapali kontrolka speed to chce oczy wypalić :mrgreen: , następną różnicą jest aku 9Ah a nie 7Ah, alternator ma moc 360w
Rygler mam nowy jest ok.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: vfr nc24 skacze napięcie

Post autor: emil » czw 03 lis 2011, 16:21

czyli piszesz, że im mniejszy silnik tym większe napięcie daje altek? to ja w etli powinienem mieć ze 17 :D :D

Jeśli skacze do 16-17 to jak dla mnie właśnie regulator puszcza, albo alternator ma przebicie i daje za dużą moc, a regiel nie nadąża z jej oddawaniem.

Awatar użytkownika
Luki400
Posty: 14
Rejestracja: ndz 20 mar 2011, 20:12
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Turza Śląska

Re: vfr nc24 skacze napięcie

Post autor: Luki400 » czw 03 lis 2011, 17:34

nie chodziło mi o to że im mniejszy silnik tym większe napięcie tylko o obroty. Do ile się kręci 750 do 11.5tyś, 12tyś? 400 setka to przy tych obrotach ma moc max a gdzie tam 15.5tyś.
Im większe obroty tym napięcie jest większe.
Jeszcze jedno gdyby mi rygler popuszczał to nie powinienem miec skoków na aku?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości