Czyzby regulator czy jaki inny cud?

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
mick63
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pt 05 cze 2009, 00:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: mick63 » ndz 17 kwie 2011, 22:42

Ja temat ładowania przerabiam juz od dłuższego czasu.
1. W żadnym wypadku nie sprawdzaj ile masz elektrolitu poprzez otwarcie aku bo wtedy na 90% nie uznaja Ci gwarancji ze wzgledu na ingerencję w aku.

2. Co do regulatora rn07 to ogólnie wszyscy są chyba zadowoleni.... niestety poza mną. W ubiegłym sezonie padł mi regulator i zakupiłem sobie właśnie ten rn07 no i w tym sezonie mam juz kolejny aku. Kumpel podczas serwisu moto sprawdził wszystko co odpowiada za odpowiednie ładowanie (altek oraz połączenia), wszystko ok, problem jest z regulatorem. O ile na wyższych obrotach czyli 5000RPM przy załaczonych światłach jest w miarę ok 14V czyli nie ma szału ale ujdzie to przy wolnych obrotach przy światłach jest poniżej 12V czyli rozładowywanie aku. Jak moto było w serwisie to na próbe kumpel załozył inny regulator i jest wszystko ok, czyli 13 z kawałkiem na wolnych i ponad 14 przy 5000. Reasumując ->wydam jeszcze 400 na regulator (tourmax-a) bo mam dosyć problemów z ładowaniem.

3.Patent z wentylatorem przerabiałem i jak widać na wiele sie to nie zdało.

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » ndz 17 kwie 2011, 22:49

mick63 pisze:W ubiegłym sezonie padł mi regulator i zakupiłem sobie właśnie ten rn07
a reklamowałeś go u producenta???
Jazda na motocyklu to najlepsze coś,co można robić w ubraniu

Awatar użytkownika
Chris-Zg
pisarz
pisarz
Posty: 308
Rejestracja: czw 12 sie 2010, 23:34
Imię: Christian
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Chris-Zg » pn 18 kwie 2011, 07:17

yacc pisze:
Chris-Zg pisze:Przeciez napisal ze sprawdzal.
Napięcie łądowania a prąd łądowania to dwie różne rzeczy i inaczej sie je mierzy.
Sorry, przeoczylem.
Czerwone są najszybsze!

Awatar użytkownika
przem09
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 93
Rejestracja: czw 01 maja 2008, 14:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: przem09 » pn 18 kwie 2011, 09:37

Wlasnie rozmawialem z gosciem co robie te polskie odpowiedniki i informowal ze nadaje sie on do vfr tylko ze przy obrotach ok 10tys napiecie daje na 17v... Ale ponizej tego wszytsko jest normalnie. A ze nie grzeje silnika na takich obrotach to chyba sie skusze na niego

Awatar użytkownika
Lukaszny
pisarz
pisarz
Posty: 365
Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
Imię: Łukasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Lukaszny » pn 18 kwie 2011, 09:44

Jest takie przysłowie - oszczędny traci 2x. 17V to już ostre przeładowanie. Nawet jeśli nie kręcisz do takich obrotów warto przemyśleć czy jest sens zakładać coś, co nie funkcjonuje od początku prawidłowo...

kiciol
klepacz
klepacz
Posty: 1577
Rejestracja: czw 12 cze 2008, 20:22
Imię: Roman
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiciol » pn 18 kwie 2011, 15:24

przem09 pisze:przy obrotach ok 10tys napiecie daje na 17v
A nie chodziło przypadkiem o natężenie :?:

Awatar użytkownika
mick63
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pt 05 cze 2009, 00:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: mick63 » pn 18 kwie 2011, 22:05

Nie reklamowałem ponieważ:
1.Producent w instrukcji czy tam jakimś innym dokumencie dostarczonym z regulatorem napisał iż prawidłowe napięcie wychodzące z regulatora to od 13,6 do 14 z kawałkiem więc moje wg tego zapisu mieści się w normie.

2.Sezon w pełni więc znając życie wysłanie regulatora, następnie weryfikcja przez sprzedającego oraz kolejna przesyłka do mnie + ewentualy czas na polemikę ze sprzedającym czy regulator jest sprawny czy nie zajmie miesiąc a bez regulatora raczej jeździć się nie da.

3. W pełni zgadzam się ze stwierdzeniem iż oszczędny traci 2x (sam się o tym kilkakrotnie przekanałem) i dlatego też kupię sobie konkretny regulator a ten będę miał jako rezerwowy (przy 5000 rpm ładowanie jakieś tam jest więc na dojazd do domu z jakiejś dłuższej wyprawy da radę).

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pn 18 kwie 2011, 22:28

mick63 pisze:Nie reklamowałem
......................... podoba mi się taki klient a jakby zadzwonił do firmy pogadał to moze by wymienili w miare szybko i sprawnie a może byłaby jakaś inna propozycja ,???????????? :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » wt 19 kwie 2011, 20:31

mick63, a moze warto tez podlaczyc jakiś inny regler i sprawdzić ładowanie ? Jakby co to zapraszam :mrgreen:

Awatar użytkownika
lizardlord
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 69
Rejestracja: wt 21 wrz 2010, 19:09
Imię: Michał
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świebodzin

Re: Czyzby regulator czy jaki inny cud?

Post autor: lizardlord » pt 19 sie 2011, 14:28

Gdzie Wy kupujecie TourMaxy za 340 zlociszy? :wink:

Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Re: Czyzby regulator czy jaki inny cud?

Post autor: zalew » sob 10 mar 2012, 23:28

No to jednak znalazłem skrajne podobieństwo do moich obecnych odczuć...
przem09 pisze:Witam. Dzis po dojezdzie do czestochowy cos mi doslownie smierdzialo kolo moto.... a ze w kolo rozne sprzety to zwalilem wine na innych. Jednak wracajac do domu co sie zatrzymalem to znow smrod cos w stylu nierozgrzanego katalizatora.

Po dojezdzie do garazu olsnienie to chyba moje moto smierdzi..
Zdarzało się to co jakiś czas w trasie,więc kombinowałem ze ten dziwny swąd to samochód z przodu,okoliczności przyrody w stylu jakiś zakład produkcyjny,lub odpowietrzenie silnika itd.itp.Lecz...po tegorocznym przebudzeniu VFR dojechała na cpn,na cpnie zaś po zgaszeniu powiedziała NIE,co wywołało moje spore zdziwienie więc odpalenie zaszło metodą popychową,co prawda bez najmniejszego problemu no ale..Myślę,ok akumulator moze padaka myknę to sie naładuje lub o zgrozo dopcham bestię do garazu gdyby jednak regulator postanowił pokazać różki :cry 100Km machnięte,lekka obawa czy odpali pod samym garazem (bałem się ze moze jednak jakaś zwara i dopiero będzie klops) ale cyk-chodzi.Dzisiaj kontrola stanu i akumulator dead,więc naładowałem,poczekam z dwa dni i zobaczę czy będzie trzymał energię.W planie mam dojechać do elektryka na pomiary jeszcze na obecnym akumulatorze,zeby czasem nówki nie przegotować :confused .Objawy świadczą ze bateryjka chyba juz nie trzyma prądu,jednak te powiedzmy 'zapachy' zaczynają mnie odrobinę martwić i skłaniają myślami ku regulatorowi...ech...Skontroluję wartości ładowania,opiszę sytuację.Na pewno będę pytał jaki ewentualnie regler wybrać..Moze jednak nie będzie tak żle..

Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Re: Czyzby regulator czy jaki inny cud?

Post autor: zalew » ndz 11 mar 2012, 16:31

Póki co nie mam czym zmierzyć ładowania,jednak test po zdjęciu boczków wykazał ze regulator robi się cholernie gorący.Szczególnie go bierze przy większych obrotach i na włączonych światłach.Test robiłem po nagrzaniu silnika i skromnej jeżdzie.Generalnie momentami temperatura spora,bo nie idzie go wręcz dotknąć łapą.Akumulator nijak sie nie grzeje,moze po prostu nie zdązył bo jest padliną...Wiem ze miernik powie mi wszystko,ale chyba pora się pogodzić z wydaniem tych 4 stówek+2 kolejne na akumulator :evil:

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: Czyzby regulator czy jaki inny cud?

Post autor: Kolega_PL » ndz 11 mar 2012, 18:31

zalew pisze:Póki co nie mam czym zmierzyć ładowania,jednak test po zdjęciu boczków wykazał ze regulator robi się cholernie gorący.Szczególnie go bierze przy większych obrotach i na włączonych światłach...
Normalna sprawa. Zapasowy i tak powinieneś mieć, tak dla własnego spokoju. I najlepiej jakiś voltomierz zamontować, aby na bieżąco śledzić ładowanie.
Przezorny zawsze ubezpieczony ;)
Adam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości