Proszę o wasze opinie- rozładowany akumlator
- maxym73
- teksciarz
- Posty: 185
- Rejestracja: sob 26 gru 2009, 14:47
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: śląsk cieszyński
Proszę o wasze opinie- rozładowany akumlator
Czy jest to możliwe żeby po 1 h jadąc w korowodzie / praktycznie na jałowym biegu/ przy włączonych światłach, wentylatorze i klaksonie mój aku. był pusty? Dodam że akumlator jest po jednym sezonie. Wydaję się że łodowanie jest ok. Po odpaleniu na pych i przejechaniu ok 5 km bez problemu odpalił.
moj moto to VTEC
moj moto to VTEC
Żyj szybko kochaj mocno i umieraj młodo
Teraz zaczyna się magia
Teraz zaczyna się magia
- MC_Hammer
- ostry klepacz
- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
odpowiadam - jest mozliwość.maxym73 pisze:Czy jest to możliwe żeby po 1 h jadąc w korowodzie / praktycznie na jałowym biegu/ przy włączonych światłach, wentylatorze i klaksonie mój aku. był pusty?
pojemność akumulatora w motocyklach jest niewielka ( w Vitku chyba coś około 11Ah ), więc przez godzinke spokojnie mógł się "rozładować" pod takim obciążeniem.
- Lukaszny
- pisarz
- Posty: 365
- Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
- Imię: Łukasz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mrągowo
No nie wiem - według mojej wiedzy nawet pełne obciążenie nie powinno powodować spadku ładowania aku do tak niskiego poziomu aby rozładował się aku. Zrozumiałbym gdybyś miał podłączone dodatkowe odbiorniki, pobierające dużą ilość prądu.
Poprzednio (w Fi) miałem podobnie - na trasie było OK, wpadłem w korek po horyzont w Warszawie i w pewnym momencie motocykl po prostu zgasł z braku prądu. Dokładne pomiary wykazały, że jednak regulator był wadliwy.
Rozgrzej solidnie motocykl i wtedy zrób pomiar jaki masz prąd ładowania i sprawdz jak ma się tempteratura akumulatora po takim stylu jazdy.
Poprzednio (w Fi) miałem podobnie - na trasie było OK, wpadłem w korek po horyzont w Warszawie i w pewnym momencie motocykl po prostu zgasł z braku prądu. Dokładne pomiary wykazały, że jednak regulator był wadliwy.
Rozgrzej solidnie motocykl i wtedy zrób pomiar jaki masz prąd ładowania i sprawdz jak ma się tempteratura akumulatora po takim stylu jazdy.
- MC_Hammer
- ostry klepacz
- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Jedynie przypomnę:Lukaszny pisze:Zrozumiałbym gdybyś miał podłączone dodatkowe odbiorniki, pobierające dużą ilość prądu.
To nie są dodatkowe odbiorniki ??? i faktycznie niewiele pobierają, szczególnie dwie żarówki po 55W każdamaxym73 pisze:przy włączonych światłach, wentylatorze i klaksonie

A tego nie rozumiem, po co lub czemu ma służyć to "solidnie" ???Lukaszny pisze:Rozgrzej solidnie motocykl i ...
- MC_Hammer
- ostry klepacz
- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Ano powiem, bo żaden producent nie przewiduje, godziny stania w korku na motocyklu w temperaturze 38 st.C gdzie niedość, że cały czas załącza się wentylator to jeszcze będę trąbił na innych uczestników drogi stojąc na światłachLukaszny pisze:Nie powiesz chyba, że producent nie robi bilansu projektując motocykl (stosunkowo młody sprzęt z XXI wieku ) i nie przewiduje, że tego typu odbiorniki mogą pracować łącznie w jednym czasie.

Owszem chwilowe obciążenie jak najbardziej tak, godzinne - nie sądzę aby jakikolwiek akumulator (alternator) wydał obciążeniu przez godzinę.
Nadmienie jedynie, że to nie tylko przypadłość motocykli XXI wieku

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości