Problem z rozrusznikiem
-
- teksciarz
- Posty: 142
- Rejestracja: wt 24 lut 2009, 16:49
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: malopolska
Problem z rozrusznikiem
Witam.
Mam pewnien problem z moja rc24 a mianowicie: przekręcam stacyjke zeby zapalic moto i wydaje sie ze jest wszytsko ok , ale gdy naciskam START to rozrusznik nie kręci, kontrolki przygasają minimalnie tak jakby rozrusznik krecił, ale nie kreci. Nie jest to zawsze, czasami gdy będe naciskał kilka razy to wkońcu zakreci. To mogą być szczotki czy cos innego ?
Mam pewnien problem z moja rc24 a mianowicie: przekręcam stacyjke zeby zapalic moto i wydaje sie ze jest wszytsko ok , ale gdy naciskam START to rozrusznik nie kręci, kontrolki przygasają minimalnie tak jakby rozrusznik krecił, ale nie kreci. Nie jest to zawsze, czasami gdy będe naciskał kilka razy to wkońcu zakreci. To mogą być szczotki czy cos innego ?
Prawdziwy motocyklista brudnych rąk się nie boi...
- Gacol
- klepacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Polecam sprawdzic najpierw styki.Wyczyśc je i nasmaruj.Potem proponuje zajrzeć do przekażnika rozrusznika(znajduje sie obok aku jest do niego podłaczony kabel+) wyczyść w nim styki.Pózniej spróbuj połaczyć "na ostro" da kable gruby plus i drugi obok np śrubokrętem .Jeśl bedzie kręcić to znaczy że nie jest to problem z rozrysznikiem.Wtedy zostaje akumulator przekażnik i brak styku kablech.Jakbyś miał problem trakcie to dzwoń coś podpowiem.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
- WąskiVFR
- pisarz
- Posty: 329
- Rejestracja: pn 19 kwie 2010, 20:27
- Imię: Andrzej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kozy
Znajdź przekaźnik od rozrusznika znajdujący się przy akumulatorze. Naciśnij START i zmierz napięcie na żółto-czerwonym przewodzie. Powinno być tyle co na aku. Jak za mało lub w ogóle to przekaźnik się nie włącza. W tym wypadku możesz wziąć kawałek przewodu i zewrzeć plus od AKU z żółto-czerwonym i przekaźnik powinien się załączyć. Wtedy pozostaje Ci szukanie ewentualnego zwarcia lub zaśniedziałego połączenia w instalacji.
Jeśli masz to pełne napięcie na żółto-czerwonym, a przekaźnik nie "cyka" to do wymiany, a jak się załącza to coś z rozruchem.
Jeśli masz to pełne napięcie na żółto-czerwonym, a przekaźnik nie "cyka" to do wymiany, a jak się załącza to coś z rozruchem.
Pan Wąski jest DEBEŚCIAK i jego Mafia też 

- brutoos
- pisarz
- Posty: 294
- Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
- Imię: Jacek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze się tam nie dobierałem, ale zaobserwowałem 2 rzeczy:
- kontrolki gasną, zeruje licznik i zegarek zawsze przy odpalaniu na gorącym silniku
- strzeliła mi żarówka w kierunkowskazie
Tak się zastanawiam, czy przypadkiem (gorący silnik==gorący regler) == padnięty regler...
pomierzę dziś napięcia i zobaczymy..
- kontrolki gasną, zeruje licznik i zegarek zawsze przy odpalaniu na gorącym silniku
- strzeliła mi żarówka w kierunkowskazie
Tak się zastanawiam, czy przypadkiem (gorący silnik==gorący regler) == padnięty regler...
pomierzę dziś napięcia i zobaczymy..
- Kajzer
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: wt 08 cze 2010, 21:08
- Imię: Jarek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
brutoos Nie przejmuj się gorącym reglerem. Przy kupnie mojego padł regler. Wymieniłem i też się grzeje. przedłużyłem przewody i zamontowałem go wraz z dodatkowym radiatorem ciepła na błotniku przy tylnych światłach. Pomimo takich eksperymentów po dalszej jeżdzie nie można go dotknąć. zaznaczam że ładowanie jest w normie. 

- brutoos
- pisarz
- Posty: 294
- Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
- Imię: Jacek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
pomierzyłem dziś napięcia na akumulatorze, ale nie udało mi się zlokalizować żółto-czerwonego przewodu hmm... ale przyznam że nie szukałem wyjątkowo mocno, bo dłubałem co innego. Tak czy inaczej napięcia na zgaszonym, odpalonym, światłach itp zawsze były stabilne na poziomie 13-14V, nie pamiętam dokładnie, ale pamiętam że równo, więc regler odpuszczam raczej.
Dziś przy odpalaniu na gorąco przechytrzyłem sprzęta, wcisnąłem starter tylko na chwilę, lampki delikatnie przygasły tak że prawie znów by się wyzerowało, a następne zakręcenie zakończyło się sukcesem i odpaleniem. Na zimnym pali zawsze dobrze.
Tak czy srak te przekaźniki muszę znaleźć i obadać
Dziś przy odpalaniu na gorąco przechytrzyłem sprzęta, wcisnąłem starter tylko na chwilę, lampki delikatnie przygasły tak że prawie znów by się wyzerowało, a następne zakręcenie zakończyło się sukcesem i odpaleniem. Na zimnym pali zawsze dobrze.
Tak czy srak te przekaźniki muszę znaleźć i obadać
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Alkad to jeszcze moga byz zuzyte tulejki w rozruszniku-wtedy jesli rozrusznik zatrzyma sie w nieodpowiednim miejscu, moze nie chciec ruszyc,
tak samo to moze byc wieszajaca sie szczotka.
Skoro kontrolki mocno przygasaja to znaczy, ze jest spory pobor pradu czyli do rozrusznika prad dochodzi, tyle, ze rozrusznik zamiast funkcji rozrusznika pelni funkcje elektromagnesu i grzalki:]
jedno pytanie-jak juz kreci o ile zdarza Ci sie dluzej pokrecic, to kreci jednostajnie czy tak jakby zwalnia na chwile co obrot?
to swiadczy o tulejkach
tak samo to moze byc wieszajaca sie szczotka.
Skoro kontrolki mocno przygasaja to znaczy, ze jest spory pobor pradu czyli do rozrusznika prad dochodzi, tyle, ze rozrusznik zamiast funkcji rozrusznika pelni funkcje elektromagnesu i grzalki:]
jedno pytanie-jak juz kreci o ile zdarza Ci sie dluzej pokrecic, to kreci jednostajnie czy tak jakby zwalnia na chwile co obrot?
to swiadczy o tulejkach
- brutoos
- pisarz
- Posty: 294
- Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
- Imię: Jacek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
odkryłem przyczynę 
Wyciągnąłem aku, naładowałem i jest ok, na ciepłym nie resetuje zegara.
Podczas upałów zostawiałem moto po jeździe na wyłączonym zapłonie żeby wiatrak je schłodził, potem odpalałem, znowu chłodziłem i tak w kółko aż zeszło poniżej 98 st. No i trochę pojemności musiało uciec.
na razie nie rozbieram gada i zobaczymy..

Wyciągnąłem aku, naładowałem i jest ok, na ciepłym nie resetuje zegara.
Podczas upałów zostawiałem moto po jeździe na wyłączonym zapłonie żeby wiatrak je schłodził, potem odpalałem, znowu chłodziłem i tak w kółko aż zeszło poniżej 98 st. No i trochę pojemności musiało uciec.
na razie nie rozbieram gada i zobaczymy..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości