Przy dodawaniu gazu światła zaczynają świecić trochę mocniej

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
MCHN
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: śr 12 gru 2007, 01:43
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Przy dodawaniu gazu światła zaczynają świecić trochę mocniej

Post autor: MCHN » wt 20 lip 2010, 15:13

Czołg!

Jak w temacie. Widać to tylko w nocy. Kiedy dodaję gazu to światło przednie troszeczkę mocniej zaczyna świecić, po odjęciu gazu trochę słabiej. Napięcie ładowania jest prawidłowe.
Czy to normalne w VFR? Czy u Was też tak jest, czy bez względu na obroty światło powinno świecić bez zmian?
Tak mnie to zaniepokoiło - pamiętam, że w Jawach i MZ to było normalne, ale VFR to nie srogi dwusów. Poradźcie co to może być. Przypominam, że regler daje odpowiednie napięcie ładowania: na światłach na wolnych obrotach-14,6 V, przy 5000 obr./min. na światłach -13,5 V.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » wt 20 lip 2010, 15:33

U mnie w RC46 jest tak samo. Takie skoki takze mozna zaobserowawac przy wlaczonych kierunkach. Nic zlego sie nie dzieje. Nie ma zadnych problemow.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » wt 20 lip 2010, 15:51

Ja też tak mam w 800 FI. Wszystko w normie. Tak jest i już. :)
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » wt 20 lip 2010, 16:38

To dla pełnego przekroju modeli i ja dopiszę, że w Vitku też tak jest :lol:

MCHN
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: śr 12 gru 2007, 01:43
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Post autor: MCHN » wt 20 lip 2010, 19:48

Zdziwiło mnie to z tymi światłami, bo np. w Kawasaki Ninja z '88 roku nie ma takiego objawu.Także w żadnym aucie nie widziałem takiego zjawiska. Ciekawe jak to wygląda w innych modelach nowoczesnych motocykli, np. wyprodukowanych po 2000 roku.
No ale uspokoiliście mnie, bo już myślałem, że jest coś nie w porządku z układem elektr. w mojej VFR.
Dzięki za opinie.

Awatar użytkownika
Tomkoz
pisarz
pisarz
Posty: 211
Rejestracja: pn 26 mar 2007, 17:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Tomkoz » wt 20 lip 2010, 20:11

Tak po prostu ma być i już.

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » wt 20 lip 2010, 21:21

MCHN, dodam że w 929 też tak jest :mrgreen:

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » wt 20 lip 2010, 21:55

MCHN pisze:Także w żadnym aucie nie widziałem takiego zjawiska.
Fiat 126p, no ale to nie samochód :lol:
MCHN pisze:bo np. w Kawasaki Ninja z '88 roku nie ma takiego objawu.
...
Ciekawe jak to wygląda w innych modelach nowoczesnych motocykli, np. wyprodukowanych po 2000 roku.
A mi sie wydaje, że objaw występuje w każdym moto, jak sądze wynika to z małej pojemności akumulatorów motocyklowych.

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: adam.ada » wt 20 lip 2010, 22:42

u mnie w 800 Fi też tak jest i jest to spowodowane , że tak jak w starych Jawach Honda wkłada prądnicę a nie alternator
Adam

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » śr 21 lip 2010, 08:50

MC_Hammer pisze: A mi sie wydaje, że objaw występuje w każdym moto, jak sądze wynika to z małej pojemności akumulatorów motocyklowych.
lub aku już jest stare i pogubiło pojemność :twisted:

pozdro
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Kajzer
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: wt 08 cze 2010, 21:08
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kajzer » śr 21 lip 2010, 10:00

Według mnie to normalne zjawisko. Czym mniejszy akumulator tym bardziej jest to widoczne. Każdy odbiornik prądu [żarówka itp] zbija napięcie na zaciskach aku i dopiero dodanie gazu podnosi woltarz. We wszystkich pojazdach jest podobnie.Nawet w samochodach występuje rozjaśnienie świateł przy dodaniu gazu, lecz mniej intensywne, ale to za sprawą większej pojemności akumulatora. :grin:

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » śr 21 lip 2010, 11:04

a co ma do tego pojemność skoro napięcie akumulatora oscyluje w okolicach 12,4-13V, a napięcie ładowania podawane z alternatora to ok 14,4V? skok tych ok 2V powoduje to rozjaśnienie

kwestia tylko tego ze w niektorych pojazdach juz na niskich obrotach mamy napięcie ładowania, ale np w vfr, aby do tych obrotów dojść trzeba użyć manetki gazu. Wszystko zależy od tego przy jakich obrotach silnika alternator zaczyna ładowanie, a to znów zależno od alternatora i jego przełożenia.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » śr 21 lip 2010, 11:20

orzyl pisze:a co ma do tego pojemność skoro napięcie akumulatora oscyluje w okolicach 12,4-13V,
pojemność i napięcie to dwa różne pojęcia.
Tak najprościej to można się zastanowić czy żarówka 12V/5W zaświeci z baterii która ma 12,5V i tylko 1A pojemności ??? ;)

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » śr 21 lip 2010, 11:29

MC_Hammer pisze:pojemność i napięcie to dwa różne pojęcia.
Wiem Maćku :)


zakladam uklad odpowiednio policzony ( z zapasem) i sprawny akumulator.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

MCHN
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: śr 12 gru 2007, 01:43
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Post autor: MCHN » śr 21 lip 2010, 11:33

Wydaje mi się, że na to jaśniejsze świecenie składa się kilka czynników, z tego co piszecie. Po pierwsze różnica między działaniem alternatora a prądnicy (ciągle wydaje mi się, że w RC 36 II jest alternator a nie prądnica), po drugie pojemność akumulatora. U mnie już aku stare i może nie trzyma dość mocno napięcia. Po wymianie akumulatora sprawdzę - może efekt ze światłami będzie słabszy.
Dzięki wszystkim za info o swoich modelach. Uspokoiło mnie, że Wy też tak macie ze światłami, bo już szykowałem się na gruntowny przegląd instalacji elektrycznej.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości