Kostka (regulator <-> alternator)

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Italiano
Posty: 17
Rejestracja: pt 12 cze 2009, 22:40
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice

Kostka (regulator <-> alternator)

Post autor: Italiano » ndz 04 lip 2010, 14:50

Poszedł mi regulator i spalił za sobą kostkę.
Czy ktoś miał podobny problem?

Może ktoś znalazł konkretny zamiennik tej kostki?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » ndz 04 lip 2010, 14:54

Tak, ja znalazłem taki zamiennik.

Nazywa się lutownica. :)

Olej kostkę, dobrze zalutuj przewody, na to izolacja z koszulek termokurczliwych i tyle. :)

Ewentualnie na złączki konektorowe.
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 825
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » ndz 04 lip 2010, 15:45

ITALIANO..... nikt się z tym nie spotkał, tylko Ty jeden masz taki problem..... Opcja szukaj w dziale elektryki :) a jak szukasz kostki nowej to kup sobie z wiązki elektrycznej na allegro z jakiegoś moto na części i po sprawie
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » ndz 04 lip 2010, 15:48

eater pisze:Tak, ja znalazłem taki zamiennik.

Nazywa się lutownica. :)

Olej kostkę, dobrze zalutuj przewody, na to izolacja z koszulek termokurczliwych i tyle. :)

Ewentualnie na złączki konektorowe.
Ja mam tak zalutowane wszystkie przewody w reglerze.

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » ndz 04 lip 2010, 19:29

O widzę, że trafiłem w temat ;)

Jak przedmówcy już pisali, można polutować lub skręcić na coś takiego:
http://www.allegro.pl/item1100522766_li ... wa_n2.html
Dobrać sobie jedynie średnicę, dostaniesz to w każdym sklepie elektrycznym.

(ja mam skręcone i działa już drugi sezon ;) )

PS. Szkoda, że miałem rację :sad:

Awatar użytkownika
Italiano
Posty: 17
Rejestracja: pt 12 cze 2009, 22:40
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Italiano » ndz 04 lip 2010, 21:10

MC_Hammer pisze:PS. Szkoda, że miałem rację :sad:
Dobrze, że tylko regler ... przez stopiony plastik brakowało mi napięcia na jednej fazie altka, ale jak się przegrzebaliśmy z THOR'em do metalu okazało się, że działa ... uff

Dzięki.

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Re: Kostka (regulator <-> alternator)

Post autor: Ketchup » ndz 04 lip 2010, 21:43

Italiano pisze:
Może ktoś znalazł konkretny zamiennik tej kostki?
będzie chyba pasowała od CBR929 - jak nie zapomnę to jutro zrobię fotki, mam taką na zbyciu

pozdro
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » ndz 04 lip 2010, 22:25

albo poprostu kup zwykle jakiekolwiek kostki elektryczne, zacisnij nowe koncowki a tam gdzie sie nadaja jeszcze, poprostu przeloz i po sprawie,
do rc24 pasuje od cbr 600

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » pn 05 lip 2010, 00:11

lepiej chyba przy reglerze zacisnąć końcówki lub wsadzić w kostki skręcane, niż lutować. Skoro tak sie grzeje, istnieje ryzyko, że cyna się roztopi, zimny lut i te sprawy. lutowane przewody jak najbardziej, ale w innych miejscach niż regler ;)

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » pn 05 lip 2010, 00:34

emil, cyna topnieje powyzej 200-250 stopni (mowa o stopach lutowniczych)... szansa, że lut puści z powodu temperatury jest rowna zero.

Koledzy dobrze sugeruja, kostki montażowe - skręcane też są dobrym pomysłem.
W mojej opinii nawet lepszym jak kostka, bo masz zdecydowanie lepsze połączenie elektryczne. Przy czym najmniejszą oporność i największą odporność na korozję połączenia masz po lutowaniu.
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » pn 05 lip 2010, 08:25

A w jakiej temperaturze topi się tworzywo z kostki? To PP? Jeśli tak to 300 stopni jest temperaturą która go niszczy, a to co z kostki zostało, świadczy o podobnym stanie, więc może było tam te 230 - 250 stopni :D.
I czemu te łączenia nie są fabrycznie lutowane? Róbcie jak uważacie, ja bym założył zwykłe skręcane kostki montażowe, grunt to dbałość o poprawny styk.
pozdro

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » pn 05 lip 2010, 09:47

emil, masz racje, ze taka temperatura sie tam moze zdarzyc, ale jest to efektem wlasnie niedostatecznego połączenia. Styki koroduja, wzrasta opornosc polaczenia i temperatura. Wtedy pali sie kostka. Ale nie jest to stan normalny, bo normalnie, przy prawidlowym polaczeniu styki nie powinny byc gorace.

Gdyby wszedzie przy reglerze panowala taka mega-kosmiczna temperatura to izolacje na przewodach nie miałyby prawa istnieć. ;)
emil pisze:I czemu te łączenia nie są fabrycznie lutowane?
Po to, żebyś mógł bez problemu wymienić regulator. :)
emil pisze:Róbcie jak uważacie, ja bym założył zwykłe skręcane kostki montażowe, grunt to dbałość o poprawny styk.
Tak, masz rację, poprawny styk jest tu sednem tematu. Przy czym nadal twierdzę, że najlepszy styk daje połączenie lutowane.

Nie mniej, kostki także są dobrym rozwiązaniem.
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 825
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » pn 05 lip 2010, 10:44

Jak nie ma możliwości lutowania to skręcania nie polecam..... Najlepiej załatwić sobie praskę do przewodów i w niej zgnieść miedzianą przelotkę z przewodami w środku :)
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
Italiano
Posty: 17
Rejestracja: pt 12 cze 2009, 22:40
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Italiano » pn 05 lip 2010, 12:24

po rozmowie z goście, od którego będę miał regler, dowiedziałem się, że jeżeli jest możliwość to tylko połączenie lutowane dopiero potem kostki itp.

waclv
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: waclv » pn 05 lip 2010, 13:22

Italiano Jeśli Byś chciał to możesz podjechać do mnie, bo widzę że jesteś z Katowic... mam zagniatarkę i nie raz już coś takiego robiłem to wytłumaczę Ci dokładnie, co i jak najlepiej zrobić by było to trwałe i niezawodne.

A kostki do łączenia w puszkach instalacji domowych zostawmy elektrykom od wysokich napięć :mrgreen:
takie moje zdanie ale każdy zrobi jak uważa ;-)

Tymczasem pozdro i jakby coś daj znaka to możemy się zgadać

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości