znowu regulator napięcia :/

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » ndz 16 maja 2010, 15:22

Altek ma zwarcie, tam jest pradnica , wyglada tak
http://www.bbbikeshop.co.uk/acatalog/Br ... s_139.html
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

malin
Posty: 19
Rejestracja: wt 20 kwie 2010, 17:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: malin » wt 18 maja 2010, 14:00

Czy może ktoś opisać jak otworzyć alternator, tak by nie wylać oleju ? (bo uzwojenie jest zanurzone w oleju jak zrozumieałem). Może ktoś kto to już zrobił poda swój patent ?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » wt 18 maja 2010, 14:04

Z tego co mi wiadomo nie da się tak otworzyć żeby nie wylać oleju. Chyba że mocno przechylisz motor.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

malin
Posty: 19
Rejestracja: wt 20 kwie 2010, 17:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: malin » wt 18 maja 2010, 14:31

no oki, a wiadomo ile tego oleju tam się mieści ? :)

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » wt 18 maja 2010, 14:50

Chyba tak samo wysoko jak w okienku masz.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

sebos
Posty: 14
Rejestracja: pn 14 lip 2008, 14:06
Imię: SEBASTIAN
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świdnica Śl.

alternator

Post autor: sebos » wt 18 maja 2010, 15:15

Słuchaj, pare dni temu wymieniałem alternator w swojej VFR RC 24. Zrobiłem to bez zlewania całego oleju. Podstawiłem jedynie plastikową miske za 7zł, by to co nakapie nie zostało na podłodze garażu. Nakapało może z 200ml-moto stało na centralnej podstawie. 1)Ściągasz dekiel odkręcając 8-10 śrub maklucz nr osiem. 2)Rozpinasz połączenie na kostce kabli wychodzących z pokrywy alternatora a idących do regla. Teraz widać będzie duże koło ze śrubą w środku. 3)Odkręcasz ją grzechotką.Będzie ciężko szła więc trzeba zerwać uderzając najlepiej młotkiem gunowym. Po odkręceniu w środku pojawi się jesze jeden gwint w który trzeba wkręcić ściągacz. Ja do tego użyłem ściągacza od komarka bo idealnie pasuje. W każdym sklepie moto do dostania za 7.50zł. 4) Ściągacz kręcisz i będzie duży opór ale w końcu zejdzie. Usłyszysz wtedy głośne walnięcie. Podczas odkręcania możesz lekko stuknąć w śrubę ściągacza to zerwie wiązanie niekiedy oryginalnie dawane na klej. 5) Jak ściągniesz to od środka widać uzwojenie na czterech srubach. Odkręcasz je i zakładasz nowy. Założenie oczywiście w odwrotnej kolejności.
U mnie okazało sie że winny był jednak regler. Altka mam teraz jednego w zapasie. pozdr ;-)
Sebos VFR 750 RC 24

malin
Posty: 19
Rejestracja: wt 20 kwie 2010, 17:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: malin » wt 18 maja 2010, 17:08

O dzięki - naprawdę pomocny opis - mam nadzieję, że się nada również do VFR 46A.
Czy możesz powiedzieć jak ten ściągacz się nazywa ? bo obawiam, się, że jak powiem "poproszę ściągacz do komarka" to mi gościu zrobi zdziwioną minę :) A może będzie w Louisie, to kupię, ale tu muszę znać nazwę - najlepiej po niemiecku :P:P:P

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » wt 18 maja 2010, 17:52

W RC46 uzwojenia altka są dostępne od razu po zdjęciu pokrywy. Uważać trzeba tylko na uszczelkę.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

sebos
Posty: 14
Rejestracja: pn 14 lip 2008, 14:06
Imię: SEBASTIAN
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świdnica Śl.

Post autor: sebos » wt 18 maja 2010, 18:06

Potrzebujesz ściągacz taki jak tu:
http://moto.allegro.pl/item1046031509_m ... owego.html
Jest tego pełno na Allegro i możesz wybrać jakiś droższy z utwardzanym gwintem. Coś napewno wybierzesz. Zmierz średnicę gwintu wewnątrz bo nie pamiętam jaki tam jest.
Sebos VFR 750 RC 24

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » wt 18 maja 2010, 18:14

Nie rozumiem po co ma ściągać koło magnesowe? Zdemontuj pokrywę, zobacz co i jak. IMHO żaden sćiągacz nie jest Ci potrzebny.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

sebos
Posty: 14
Rejestracja: pn 14 lip 2008, 14:06
Imię: SEBASTIAN
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świdnica Śl.

Post autor: sebos » wt 18 maja 2010, 18:28

Właściwie to "Yaco" ma racje. Obczaj co i jak w twoim VFR 46 i wtedy decyduj. Ja rozbierałem Rc24 więc dalej nie pomogę, nie wiem jak tam jest.
Sebos VFR 750 RC 24

malin
Posty: 19
Rejestracja: wt 20 kwie 2010, 17:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: malin » śr 19 maja 2010, 09:54

I tak, zrobię - w piątek rozbiorę.

Powiedzcie, Kupno altka = kupno uzwojenia, czy coś jeszcze tam jest?
Bo mam gościa, co chce mi sprzedać Alternator za 200pln (używany) i się zastanawiam, czy to dobra cena i co za to dostanę :) .

szatan

Post autor: szatan » śr 19 maja 2010, 14:10

Alterator to uzwojenie i koło magnesowe , to drugie sie nie psuje.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » pt 21 maja 2010, 22:13

Malin ja do RC36I kupowałem uzwojenie za 180zł, teraz mam na sprzedaż sprawne uzwojenie za 100zł, cena 200zł to dobra cena, zwłaszcza, że w RC46 uzwojenie jest ciut większe.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » śr 01 wrz 2010, 00:38

Siema

Jakiś czas temu i ja zmieniałem regler ale dzisiaj patrzę że aku rozładowane i restarty zegara mi się pojawiają , nie zdążyłem jeszcze dzisiaj pomierzyć napięć na reglerze i mam nadzieję że mi nie padł , w przeciwnym razie skopany jest regler i altek , przy okazji jak sprawdzić altka i gdzie podpiąć mierniczek ??
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości