znowu regulator napięcia :/

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Łysolek
Shrek
Shrek
Posty: 1261
Rejestracja: sob 04 lip 2009, 08:45
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Marki

Post autor: Łysolek » wt 15 wrz 2009, 13:30

tak, aczkolwiek aku nie do końca chyba było/jest sprawne gdyż wczesniej kilka razy zdarzyło się ze zresetował godzinkę, tripa itd...
narazie sie ładuje zobaczymy czy będzie hasac jak nie to nowy musze kupić

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 825
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » wt 15 wrz 2009, 14:29

Aku pobudza regulator do ładowania, więc może akumulator po prostu siedzi... jak możesz to podepnij moto pod akumulator z auta i sprawdz ładowanie i spadki w instalacji. Nie odpinaj klem od aku w czasie kiedy chodzi silnik bo spalisz regulator. Na wolnych obrotach bez obciążenia powinno byc ponad 14 wolt.
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » wt 15 wrz 2009, 18:02

Ale nie napisałes jakie masz to ładowanie , kasowanie licznika zdarza sie nawet na dobrym aku ktory jest niedoładowany ,

napiecie powino byc wieksze jak 14 v z obciazeniem bo przeciez zawsze sie jezdzi na swiatłach
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Łysolek
Shrek
Shrek
Posty: 1261
Rejestracja: sob 04 lip 2009, 08:45
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Marki

Post autor: Łysolek » wt 15 wrz 2009, 21:39

szatan pisze:Ale nie napisałes jakie masz to ładowanie , kasowanie licznika zdarza sie nawet na dobrym aku ktory jest niedoładowany ,

napiecie powino byc wieksze jak 14 v z obciazeniem bo przeciez zawsze sie jezdzi na swiatłach
miałem na sucho 11,79 , po odpaleniu spadało do 5,74 a na wkręceniu na obroty po mału sie ładował, po naładowaniu jest tak jak piszesz 14,33 :)
ale pewnie i tak w najbliższym czasie musze pomyśleć o zakupie nowego
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » śr 16 wrz 2009, 08:05

To nie musi być regulator Łysolek. Miałem identyczny problem i jak się okazało były to zwoje na alternatorze mimo, że wszyscy właśnie podejrzewali regulator.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
benito
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2333
Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
Imię: Jarek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: benito » śr 16 wrz 2009, 08:17

Ja dzis bede montowal nowy regulator, zamowiony w nawiazaniu do tematu "regler made in Poland".
Sprzedawca nawiercil otwory wg podanych przeze mnie danych, wiec nie bedzie problemu z montarzem.
W ciagu tygodnia spalily sie 2 uzywane regulatory...mam nadzieje, ze ten wytrzyma.

Jak juz bedzie wszystko poskladane, podziele sie wynikiem.
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » śr 16 wrz 2009, 10:01

stary przykro mi to pisac ale ten pewnie tez sie spali-zgodnie z zasada "uszkodzony alternator blyskawicznie spali nowy regulator", 2 spalone i masz jeszcze zludzenia?szkoda kasy, no chyba ze sprawdzales alternator i jest ok, w co szczerze watpie-jesli na mierniku jest ok to moim zdaniem altek jest walniety a uszkodzenie nie wychodzi zgodnie z nasepna zasada :"stale napiecie moze nie ujawnic przebicia"(chodzi o koniecznosc demontazu i sprawdzeniu z napiecia sieciowego,
jesli bedziesz zainteresowany a nie znasz sposobow sprawdzenia o ktorych pisze to moge to rozwinac.

ps.Vermilion przy zbyt niskim ladowaniu alternator jest mocno podejrzany, typowy objaw regla to zawyzanie-a raczej-nieograniczanie co wynika ze specyfiki jego dzialania i mozliwosci uszkodzenia.

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

I po raz kolejny regler

Post autor: Maciej » śr 30 wrz 2009, 21:11

Tia no i mnie też to dopadło i muszę regler wymienić niestety , pytanko czy ktoś testował reglery tajwańskie z allegro ??.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » śr 30 wrz 2009, 21:35

chyba byl o tym temat i ktos to kupil
wielu z nas dopada, ja zadbalem(mam nadzieje, ze skutecznie) zeby to byl moj ostatni raz-byl kiedys temat z linkiem do strony gdzie bylo pokazane jak zalozyc wiatrak do reglera, na poczatku to olalem ale kiedys mi sie nudzilo w pracy i pomyslalem, ze czemu nie.

Awatar użytkownika
Argail
pisarz
pisarz
Posty: 437
Rejestracja: pn 09 cze 2008, 19:51
Imię: Dariusz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Argail » czw 01 paź 2009, 00:05

ja mam nówkę z allegro - 2 godziny chodziła bo okazało się, że to nie regler. Na drugim dwa lata jeżdżę - taki sam, też z allegro i nic się nie dzieje a trochę już nakulałem (Norwegia między innymi)
Oddam za bezcen - model nowszy, do rocznika 98 nie podejdzie ze względu na wtyczkę
rejoice o young man in thy youth

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » czw 01 paź 2009, 11:04

Twardy161, niestety zalozenie wiatraka nie daje gwarancji na to ze regler bedzie smigal bezawaryjnie, ja mialem wiatrak i regler i tak padl, jak dla mnie nie ma reguły
Argail jesli mowisz o dodatkowej wtyczce z czarnym kabelkiem do nowszego modelu to da sie to zapiac do starszego modelu
Maciej ja mam chyba ten tajwanski, dwa sezony smiga bez problemu

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » czw 01 paź 2009, 11:31

Co do wiatraka to tak szczerze nie ma sobie tym co dupy zawracać, czy ktoś w ogóle testował wiatrak jadąc powyżej 160km/h , co się z nim dzieje gdy dostaje po łopatkach powiewem ??, chyba nikt :)

Jedyne sensowne rozwiązanie to dodać mu radiator miedziany i tak go ustawić aby chwytał powietrze na żebra poprzez wlot.

Wiatrak, mycie motocykla itp warunki raczej na niego nie wpłyną pobudzająco, rozwiązanie ma być proste i nie do uszkodzenia przez samo mycie motocykla.

Czy ktoś jeszcze coś powie na temat tajwańskich reglerów ?? jak z grzaniem w stosunku do orginału.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » czw 01 paź 2009, 15:50

Zamówiłem tego tajwańskiego, będzie jutro to zobaczymy czy da radę ;p
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » czw 01 paź 2009, 17:04

Maciej pisze: czy ktoś w ogóle testował wiatrak jadąc powyżej 160km/h , co się z nim dzieje gdy dostaje po łopatkach powiewem ??, chyba nikt :)
wystarczy wiatrak podłączyć tak, aby z reglera "zasysał" - wtedy przy większej prędkości i pojawieniu się przepływającego powietrza pod owiewką - wiatrak będzie miał lżej kręcić :razz:
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » czw 01 paź 2009, 17:24

ja bym sobie nie zawracal tym glowy gdyby nie relacja jednego z forumowiczow odnosnie temperatury reglera-przed zalozeniem po jerzdzie nie mozna bylo go dotknac a po zalozeniu wiatraka jest lekko cieply-zawracanie d...?
wiem, ze nie ma reguly-ja np zalozylem maly wiatrak -mniejszy niz byl sugerowany na wspomnainej stronie,
inna kwestia-dmuchanie lub ciagniecie (bez skojarzen) prawdopodobnie tez ma znaczenie-u mnie wiatrak dmucha w radiator-tak jak to robil w komputerze, poza tym dzialal tylko w 1 strone wiec chcac aby wyciagal gorace powietrze musialbym zalozyc go uchwytami na zewnatrz-nie wiem czy ciagnal czy dmuchal na wspomnainej stronie ale skoro ktos o tym zrobil strone to chyba wiedzial, ze to jest sensowne,
nie wiem jak dziala wpadajace otworami powietrze na wiatrak dmuchajacy a jak na ciagnacy choc przypuszczam, ze powietrze z duza sila tam wpada wiec dmuchajacy na zewnatrz musialby je przezwyciezyc (raczej by mu sie to nie udalo przy wiekszej predkosci)
najlepsze wrazenie mialem przez pierwsze 2 czy 3 dni po zalozeniu wiatraka bo regler byl leciutko letni-ale jak sie okazalo [po tym czasie-w czasie kombinacji z reglerem wypiela sie zlaczka od alternatora i poprostu nie dzialal-zorientowalem sie kiedy moto zgaslo bo aku padl:]
teraz po jezdzie jest dosc goracy-na granicy ale da sie go dotknac wiec biorac pod uwage, ze bez wiatraka sie nie da tego zrobic to jakis efekt jest,
a mycie-tak jak deszcz mogloby mu zaszkodzic (jak calej elektryce i elektronice)chyba tylko przy zanurzaniu motocykla w basenie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości