zapala sie Czerwona kontrolka "Fi"
- mario_blues
- pisarz
- Posty: 348
- Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
- Imię: Mariusz
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź, Głowno
- Kontakt:
-
- klepacz
- Posty: 1807
- Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
ok na ta chwile sprawa wyglada tak ze, zlałem paliwo z baku, nalałem swieżego i po problemie, przejechalem kilkadziesiat kilometrow i jest ok, nie strzela z wydechu, trzyma obroty, FI sie nie zapala, paliwo ktore zlalem z baku mialo kolor herbaty, roznica pomiedzy tym ktore kupilem i mialem w banieczce byla naprawde duza, mam nadzieje ze to tylko o to chodzilo, chodz po wprowadzeniu w tryb serwisowy bledy nadal sa, bede musial sie pofatygowac do kogos kto potrafi je skasowac zeby wszystko bylo ok na 100%
-
- bywalec
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz 31 sie 2008, 08:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Witam miałem podobne jaja z kontrolką FI dziś odkryłem co było powodem . Zwarcie w kostce pod zegarami .objawy były następujące moto chodziło do czasu zapalenia świateł lub hamulca kontrolka zapalała się nie regularnie to gasła to migała podczas jazdy moto potrafił zgasnąć na luzie. wystarczyło poruszać na włączonym silniku przewodami wchodzącymi pod zegarami i już miałem po problemie trzeba zdjąć szachę i zegary ale po przeczyszczeniu styków jest ok. aha pokazywało mi błędy 1 i 9. Może kogoś to naprowadzi lub podsunie jakieś rozwiązanie bo nauczyłem się że w vfr mało co się psuje co najwyżej coś nie łączy styka czy dociska
.pozdr

- wheelman
- zadomowiony
- Posty: 92
- Rejestracja: pt 22 cze 2007, 13:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Ja mam trocheinny problem z FI. Kontrolka zwarla sie jakims cudem z kierunkami (miga razem z nimi), ze swiatlami mijania i drogowymi (wlacza sie jak wlaczam swiatla, po czym gasnie), ze swiatlem stopu (gdy naciskam stop zapala sie), i ogolnie swieci sobie podczas jazdy raz mocniej raz slabiej.
Gdy wyjme zarowki H4 i od kierunkow z oprawek to nei ma zadnych objawow, nic nie miga, jest dobrze. Po wlozeniu choc jednej zarowki H4 zaczynaja sie znowu cuda.
Sprobowalem uzyskac sygnal o bledzie i caly czas, rownomiernie miga kontrolka Fi (tak jakby byl to blad nr 10 lub np. brak bledow). Jakie moga byc przyczyny ? Brak masy ? jak tak to gdzie ? Zuzyte sciezki na zegarach ?
Gdy wyjme zarowki H4 i od kierunkow z oprawek to nei ma zadnych objawow, nic nie miga, jest dobrze. Po wlozeniu choc jednej zarowki H4 zaczynaja sie znowu cuda.
Sprobowalem uzyskac sygnal o bledzie i caly czas, rownomiernie miga kontrolka Fi (tak jakby byl to blad nr 10 lub np. brak bledow). Jakie moga byc przyczyny ? Brak masy ? jak tak to gdzie ? Zuzyte sciezki na zegarach ?
-
- klepacz
- Posty: 1807
- Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
ostatnio znow powrocilo miganie kontrolki FI widocznie znikniecie problemu po zmianie paliwa to byl czysty przypadek, wiec tak stare bledy sa skasowane i pozostal blad nr 1 - MAP sensor i tak na oko wtyczka od MAP sensora wyglada na zdrowa, zrobilem pomiary tak ja w serwisowce, dwa pierwsze pomiary (ze str. 5-12) wychodza ok, ale pomiar ze str 5-13, wychodzi zly bo ok 2,5V, czy ktos mi moze powiedziec za co odpowiedzialny jest ten pomiar i gdzie szukac usterki, ja z angielskiego jestem cienki wiec nawet nie kminie co na ten temat prawi serwisowka
- kris2k
- klepacz
- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
No to przy pomiarze nr 3 (pierwszy schemacik ze strony 5-13) pisze tak:
1.
- Open or short circut in Light green/Yellow wire
(czyli przerwa albo zwarcie na kablach jasno-zielonym/zoltym)
2.
- Loose or poor contact on the ECM connectors
(czyli brak kontaktu lub zbyt slaby kontakt na konektorach z ECM - czyli komputera)
No to ja bym przyjzal sie tej wtycznce z MAP sensora i tym kablom z punktu 1 oraz sprawdzil polaczenia (czystosc stykow) na komputerze ktory jest pod klaplka pod siodlem.
1.
- Open or short circut in Light green/Yellow wire
(czyli przerwa albo zwarcie na kablach jasno-zielonym/zoltym)
2.
- Loose or poor contact on the ECM connectors
(czyli brak kontaktu lub zbyt slaby kontakt na konektorach z ECM - czyli komputera)
No to ja bym przyjzal sie tej wtycznce z MAP sensora i tym kablom z punktu 1 oraz sprawdzil polaczenia (czystosc stykow) na komputerze ktory jest pod klaplka pod siodlem.
-
- klepacz
- Posty: 1807
- Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
kable przy wtyczce MAP sensora jak i przy kompie sa ok, chyba ze gdzies po drodze cos jest nie tak, tylko dziwi mnie wynik dzisiejszego pomiaru, tam gdzie wczoraj bylo 2,5V dzis wyszlo 4,1V, jak to mozliwe 

Ostatnio zmieniony ndz 25 paź 2009, 14:37 przez Gienio, łącznie zmieniany 1 raz.
- kris2k
- klepacz
- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Heh... no to musialoby byc to cos "po drodze".
Serwisowka podaje ze ma byc miedzy 4,75V a 5,25V.
Przy 4.1V tez pewnie blad nie zniknal?
No to chyba trzeba wiazke elektryczna przejzec na calej dlugosci.
Tylko z pradem to jest tak ze go nie widac i diagnozowanie tego czegos "po drodze" to jak szukanie igly w stogu siana niestety
A styki przy sensorze i ECU? Czyste? Niezasniedzaine? Posmarowane jakims srodkiem zwiekszajacym przewodnictwo?
Koncza mi sie pomysly
Serwisowka podaje ze ma byc miedzy 4,75V a 5,25V.
Przy 4.1V tez pewnie blad nie zniknal?
No to chyba trzeba wiazke elektryczna przejzec na calej dlugosci.
Tylko z pradem to jest tak ze go nie widac i diagnozowanie tego czegos "po drodze" to jak szukanie igly w stogu siana niestety

A styki przy sensorze i ECU? Czyste? Niezasniedzaine? Posmarowane jakims srodkiem zwiekszajacym przewodnictwo?
Koncza mi sie pomysly

Vitam. Miałem podobny problem z moją vfr v tec 2002. Zapalała mi się kontolka fi nawet w czasie jazdy i moto gasł na ok 1 sek. Po przeczyszczeniu i dokręceniu styków aku problem znikną na jakiś czas. W zeszły weekend natomiast pojawił się inny objaw. Po włączeniu kierunkowskazu moto sie wyłączył całkowicie i zaczęło migać podświetlanie wskaźników. Dodam, że dzieje się tak tylko w czasie jazdy po mieście czyli powoli ,częste postoje,dużo użądzeń elektrycznych powłączanych. Ponowne uruchomienie możliwe jest dopiero po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu. I jeszcze jedno. Mam słabe aku. Po przestoju ok tygodnia nie odpalę moto bez doładowania prostownikiem.(czyżby to była przyczyna?)
[quote="wasyl"]U mnie przyczyna takich zachowań był regulator.
Dawał za małe napięcie i stąd się to brało.
Po wymianie wszystko wróciło do normy[/quote]
Ładowanie sprawdzałem- 14v z okładem. Chyba,że raz działa a raz nie. A uszkodzony aku nie może być przyczyną? szybko traci prąd podczas dłuższych przestojów.
Dawał za małe napięcie i stąd się to brało.
Po wymianie wszystko wróciło do normy[/quote]
Ładowanie sprawdzałem- 14v z okładem. Chyba,że raz działa a raz nie. A uszkodzony aku nie może być przyczyną? szybko traci prąd podczas dłuższych przestojów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości