angielska lampa i nie moge przejsc przegladu :(

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
butcho
bywalec
bywalec
Posty: 48
Rejestracja: pn 29 gru 2008, 19:23
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PL

angielska lampa i nie moge przejsc przegladu :(

Post autor: butcho » sob 16 maja 2009, 01:14

Vitka.Czy ktoś przeskoczył ten problem zeby majac angielskia lampe przejsc przeglad na stacji diagnostycznej.Wszedzie mowia mi ze nie da rady bo to na ruch lewostronny.Slyszalem o naklejkach ale nigdzie nie mozna ich dostać.Sa jakieś inne metody zeby przejsc przeglad pierwszy bo mi sie konczy za tydzień.Musze kupic lampe europejska??
Bazowa wiedza o VFR.Ciagle czytam manuala

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » sob 16 maja 2009, 01:28

1.Możesz zmienić stacje kontroli. To najprostszy sposób.
2. Możesz wykonać w gnieździe żarówki zmiany powodujące osadzenie żarówki pod innym kontem w stosunku do odbłyśnika, a polegające na dokonaniu stosownych nacięć w celu właściwego dla Europy ustawienia żarówki. To pracochłonne, ale najlepsze rozwiązanie. Niestety nie zapewnia asymetrii, ale koryguje efekt oślepiania.
3. Możesz kupić europejski reflektor.

Awatar użytkownika
moskittiero
teksciarz
teksciarz
Posty: 182
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 10:51
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: moskittiero » sob 16 maja 2009, 05:43

SOWA pisze:1.Możesz zmienić stacje kontroli. To najprostszy sposób.
proszę tylko nie tak i jak sądzę, nie tylko w swoim imieniu
SOWA pisze: 3.Możesz kupić europejski reflektor.
niestety rozwiązanie najlepsze ale i najdroższe, ale skoro motocykl był tańszy i rozważałeś zakup nieprzystosowanego do ruchu u nas to...

Awatar użytkownika
butcho
bywalec
bywalec
Posty: 48
Rejestracja: pn 29 gru 2008, 19:23
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PL

Post autor: butcho » sob 16 maja 2009, 11:00

Czy ktoś spotkał sie z naklejkami bo moj koleżka ma stacje diagnostyczna ale niestety nie robi motocyklów i powiedział ze jak anglik przyjechał na przeglad i miał naklejki na lampach to przepuscił mu przegląd bo nie oślepiał.Czy ktoś spotkał sie z tymi naklejami chociaz w teorii dla motocyklów czy to tylko na osobówki jest?
Bazowa wiedza o VFR.Ciagle czytam manuala

Awatar użytkownika
butcho
bywalec
bywalec
Posty: 48
Rejestracja: pn 29 gru 2008, 19:23
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PL

Post autor: butcho » sob 16 maja 2009, 11:17

Tak wygladaja te naklejki ale nie wiem czy da sie to zaadoptować do motocykla.Jak myślicie mam dzielenie lampy przedniej.

http://cgi.ebay.co.uk/Beam-Bender-HeadL ... 1|294%3A50
Bazowa wiedza o VFR.Ciagle czytam manuala

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » sob 16 maja 2009, 11:40

a czy probowales uniesc prawy klosz a lewy opuscic ? i lekko przekręcić żarówki w gniazdach ? ja tak mam i mi przechodzi przegląd "ten pełny normalny" a nie "inny"
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
butcho
bywalec
bywalec
Posty: 48
Rejestracja: pn 29 gru 2008, 19:23
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PL

Post autor: butcho » sob 16 maja 2009, 14:01

troche mam za malo wiedzy zeby wykonać taki myk.A co z naklejkami, takie moglbym zalatwić.Czy to bedzie miec sens na lampie w VFRce?
Bazowa wiedza o VFR.Ciagle czytam manuala

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » sob 16 maja 2009, 19:56

Zrob tak jak pisze orzyl przestaw srubokretem wysokosc swiecenia - bardzo proste, zmień stacje diagnostyczną i na pewno przejdzie. I nie bedziesz nikogo oslepiac. najlepiej postaw motocykl przed scianą i wyrównaj światlo zeby w miare rowno swiecily :) czyli lewa w dol prawa w gore.

mpolbrat

Post autor: mpolbrat » sob 16 maja 2009, 20:38

SOWA pisze:1.Możesz zmienić stacje kontroli. To najprostszy sposób.
2. Możesz wykonać w gnieździe żarówki zmiany powodujące osadzenie żarówki pod innym kontem w stosunku do odbłyśnika, a polegające na dokonaniu stosownych nacięć w celu właściwego dla Europy ustawienia żarówki. To pracochłonne, ale najlepsze rozwiązanie. Niestety nie zapewnia asymetrii, ale koryguje efekt oślepiania.
3. Możesz kupić europejski reflektor.
Problem w tym ,że anglik ma inne lustra i mieszanie żarówką h7 niewiele pomoże poza kiepską widocznością.Kup używane lampy prawostronne tak dla własnego bezpieczeństwa.
A tak na marginesie to lubicie jak WAM ktoś w oczy świeci?Ja nie lubie.
Ostatnio zmieniony ndz 17 maja 2009, 00:42 przez mpolbrat, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » ndz 17 maja 2009, 22:25

SOWA jestes pewien ze byly to lampy z UK? W USA są lampy z lustrami które swieca na plasko, w UK swiecą z lewej w gore, a u nas i inny ruch prawostronny prawa w góre - te załamanie swiatła

Awatar użytkownika
DARAYAVAHUS
pisarz
pisarz
Posty: 212
Rejestracja: ndz 07 gru 2008, 20:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: DARAYAVAHUS » wt 19 maja 2009, 09:10

Może to coś pomoże:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=74878

To, że motocykl przyjechał z UK nie znaczy wcale, że ma tamtejsze lampy...
Ja mam np. u siebie E13. A moto z UK.

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Post autor: Radarro » wt 19 maja 2009, 11:21

Mam dokładnie tak jak pisze owners powyżej - moto z UK, ale lampa z homo na Europe, mam chyba Luxemburg.

Sprawdź to i jak cos to masz papier dla SKP. Muszą Cię z tym puścić.

A jak nie, to zmień stację niestety. Takie realia.
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

Awatar użytkownika
moskittiero
teksciarz
teksciarz
Posty: 182
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 10:51
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: moskittiero » wt 19 maja 2009, 11:59

Radarro pisze:A jak nie, to zmień stację niestety. Takie realia.
A skoro nie chciałby to delikatnie mu trzeba wytłumaczyć, bo skoro lampa ma homologację na inne kraje europy to gość nie ogarnia co leży w jego zakresie.

Awatar użytkownika
butcho
bywalec
bywalec
Posty: 48
Rejestracja: pn 29 gru 2008, 19:23
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PL

Post autor: butcho » wt 19 maja 2009, 16:18

Na mojej lampie jest tylko oznaczenie H4 x 2.
Bazowa wiedza o VFR.Ciagle czytam manuala

Awatar użytkownika
DARAYAVAHUS
pisarz
pisarz
Posty: 212
Rejestracja: ndz 07 gru 2008, 20:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: DARAYAVAHUS » wt 19 maja 2009, 17:56

butcho pisze:Na mojej lampie jest tylko oznaczenie H4 x 2
Tak więc na jakiej podstawie diagnosta twierdzi, że lampa jest niewłaściwa do ruchu po naszym pięknym kraju? No, chyba że ewidentnie jakoś mocno wali nie w tą stronę, co trzeba...

A co do mieszania obłyśnikami i ustawiania żarówek... Śmiało kolego bierz śrubokręt w dłoń i kombinuj. Przecieżtam nic nie można zepsuć, wydawało by się... A nawet, to już nie będziesz miał dylematu. Po prostu nowa lampa i już :D
Ale dam sobie paznokcie obciąć, że sobie poradzisz z ustawieniem tej lampy bardziej przyjaźnie do naszych warunków drogowych.



A tak sobie myślę, że jak nie masz na kloszu oznaczenia E, tzn. że nie jest to wersja europejska? To by znaczyło, że nie jest to wersja tym bardziej z wysp królowej... Więc o co temu diagnoście może chodzić? :D :D :D

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości