Luz na klamce sprzęgła

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
qbis0
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: pt 07 mar 2008, 15:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: skoczow
Kontakt:

Luz na klamce sprzęgła

Post autor: qbis0 » sob 29 maja 2010, 18:09

Witam,
Mam następujący problem odnosnie luzu na klamce sprzęgła. Mianowicie na zimnym silniku mam na klamce sprzęgła z 2-3mm luzu, natomiast jak się silnik zagrzeje luzu na klamce sprzęgła nie ma wcale.
Dlaczego tak się dzieje??? Chodzi o to ze ostatnio przez to ze skasował się luz na klamce, sprzęgło tak jakby minimalnie było rozłączone co powodowało ze na 5biwegu momentami zaczynało ślizgać.

W czym tkwi problem??? dodam ze układ jest odpowietrzony płynu dość tarcze sprzęgłowe mierzyłem sąpraktycznie nowe. Może problemu należy szukać w wysprzęgliku????

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » ndz 30 maja 2010, 17:51

Przypuszczam,ze plyn sprzeglowy sie zagrzal.
Moze czas go wymienic?

qbis0

Post autor: qbis0 » ndz 30 maja 2010, 22:19

nie płyn się nie zagrzał
moze ktoś u was sprawdzić jak wysprzęglik,
chodzi mi o to ze po odkręceniu trzech śrub mocujących wysprzęglik, sam tłok wyskprzęglika jest już trochę wysunięty czy tak powinno być????
gdzies ok. 1mm wychodzi same śruby oczywiscie go docisną podczas przykręcania jednak on może już lekko rozłączać sprzęgło i poprostu może ono ślizgać.

qbis0
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: pt 07 mar 2008, 15:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: skoczow
Kontakt:

Post autor: qbis0 » ndz 30 maja 2010, 22:22

ponizej zamiescilem screena ze szparą jaka jest przy przykręcaniu wysprzęglika.
Poprostu tłok dotyka już popychacza przed przykręceniem go.
Czy w waszych machinach tez tak jest????????
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » pn 31 maja 2010, 01:52

Ja u siebie rozbierałem i czyściłem profilaktycznie :biggrin i jest tak po ściągnięciu tłok zaczoł powoli wychodzić po czym ścisnąłem paskami natomiast co do samego montażu to zapewne była by podobna sytuacja zależy jak szybki jesteś . Montaż przebiegał mniej chaotycznie , ponieważ po przeczyszczeniu i sprawdzeniu uszczelniaczy wcisnąłem i zamontowałem potem Odpowietrzyłem i tyle .

Raczej nie tkwi problem w klamce nie wysprzęgliku bo nawet jeżeli temp. silnika nie wpływa w żaden sposób na pracę wysprz. no może zagotowanie sie płynu ale to musiały być duża temp. lub zły Płyn co powodowało ciśnienie . Ja bym szukał przyczyny w sprzęgle Może sprężyny mierzyłeś przy wymianie ?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości