Strona 1 z 2
Rozrząd
: sob 23 gru 2006, 21:42
autor: Gacek
Siemka.Wymieniając tylną głowice postanowiłem przy okazji wymienić uszczelke pod przednią.Wszystko było by okejos gdyby nie znaki na rozrządzie.Patrząc w mądrą książke powinno być tak-wał na T1 a na wałkach na obu głowicach znaki są "na zewnątrz" pokrywając sie z głowicą.U mnie jest tak-wał na T1, na tylnej głowicy książkowo,natomiast z przodu znaki wypadają równo naprzeciw siebie.Zgłupiałem do reszty-moto chodziło,ale teoretycznie z przodu wałki powinny być obrócone o 180 stopni.Stąd moje pytanko-czy to ja nie skumałem servisówy i jest dobrze,czy faktycznie wszystkie znaki mają być tak samo na zewnątrz
[ Dodano: 2006-12-24, 19:46 ]
cisza jakby co najmniej gwiazdka była.....

: wt 26 gru 2006, 12:46
autor: Pawel
Pokręciłeś coś. Tylne cylindry sprawdzasz na znaku t1, przednie na t2, tylko bedziesz musiał zrobić cały obrót wałem i jeszcze 90 stopni. Wtedy znaczki na przednich cylindrach będą się zgadzac.
Tu sobie poczytaj we fragmencie,
Ustawienie wału korbowego i wałków rozrządu
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,3175470.html
Pawel
: wt 26 gru 2006, 15:24
autor: Gacek
Tak myślałem że coś pokręciłem.Wyjaśnij mi jeszcze jedno

-od których cylindrów są kreski (parzystych czy nieparzystych) a od których strzałki.Mam teorie ale wole sie upewnić

: pt 29 gru 2006, 16:53
autor: Pawel
To zależy od ustawienia wału korbowego. Ustaw na T1 to wtedy masz mieć kreski na tylnych cylindrach na zewnątrz (i tez powinny byc identycznie na przednich), a po obróceniu silnika o ten obrót i 90 stopni na t2 na przednich i tylnych powinieneś miec strzalki, też zwrócone na zewnątrz. Zgadza sie?
Pawel
: pt 29 gru 2006, 19:36
autor: Gacek
No właśnie nie.Jak już pisałem,gdy ustawie na T1 na tylnych kreski są na zewnątrz tak jak powinny być,natomiast na przednich cylindrach kreski są naprzeciw siebie (czyt.do środka-są przestawione o 180 stopni!!!!) .Jak bym nie ustawił w tym położeniu nie zgrywały sie ani strzałki ani kreski między przednimi a tylnimi.Tak samo nie mogłem zgrać przodu ze znakami na wale.Tylko tył jest ok.Ten silnik był rozbierany przez jakiegoś magika zanim do mnie trafiła-wszędzie silikon.Cud że to chodziło i nic nie wyklepało

.Najlepsze jest to że była w ASO na regulacji gażników i zaworów i sie debile nie połapali!!!

.Mamlasy.Chyba że specjalnie tak zrobili.W każdym razie ustawie tak jak piszesz (jak jest zresztą w servisówce)-T1-kreski na obu głowicach na zewnątrz-obrót wałem o 450 stopni-T2-strzałki na obu garach na zewnątrz.Paweł,masz skrzyne browara przy najbliższym spotkaniu-dzięki za pomoc

Pozdrawiam
: sob 30 gru 2006, 01:53
autor: Pawel
Poczekaj jeszcze chwilke, bo wydaje mi sie dziwne, żeby silnik chodził z tak przestawionym rozrzadem. Zerknę w serwisówke innego wydawcy i dam znać, albo sprawdze to u siebie, zimowy przeglad luzów zaworowych nie zaszkodzi. A jak sie zgadza układ krzywek wzgledem ustawienia tłoka? Sprawdź to tak, jak pisałem w swoim tekscie, czyli ustawienie tłoka na srubokret wraz ze sprawdzeniem znakow na wale i obserwowanie krzywek, niezaleznie od znaków.
: sob 30 gru 2006, 21:41
autor: Gacek
No i wszystko sie wyjaśniło.Z przodu był przestawiony o 180 stopni.Jak ustawiłem po staremu tak jak było do tej pory na T2 ( 450 stopni od T1 ) to na drugim tłoku był suw ssania.Następnie ustawiłem zgodnie z Twoją radą,czyli tak jak jest w servisówce i wszystko jest ok!!!! Gdy ustawie na T1 wszystkie kreski równo są na zewnątrz,potem obrót o 450 stopni-mamy T2-wszystkie strzałki są na zewnątrz,a drugi tłok jest dokładnie w GMP między sprężaniem a pracą.Tak jak powinno być

Dasz wiare że na takim rozrządzie zrobiłem około 5tys.kilo i w życiu bym nie pomyślał że coś takiego tam siedzi

Po nowym roku jade do ASO podziękować panom mechanikom

Tera zostało tylko zamówić Top End ale to dopiero po dziesiątym

.Jak wymienie - i co najważniejsze odpale - napewno dam znać!!!

: ndz 31 gru 2006, 00:12
autor: Pawel
Prosze Cie spraw jeszcze jedna rzecz, tak jak pisałem. Po ustawieniu w GMP odpowiednio dla kazdnej głowicy sprawdz, czy na cylindrze na którym masz krzywki wałków ustawione go góry (czyli wszystkie zawory zamkniete) ten konkretny tłok masz w górnym polozeniu. Sprawdzisz to srubikretem, poruszajac lekko walem w lewo i prawo od znaczka T1 lub odpowiednio T2. Wtedy masz 200 procent pewnosci ze zawory nie spotkaja sie tlokiem. Zawsze trzeba tez obrocic silnik kluczem przed odpalaniem go. Kur*a, w glowie sie nie miesci, ze tak mogli poskladac silnik i ze chodził.
Jutro zerkne jeszcze w inna serwisowka u Vlaada.
Pawel
PS. Sorry za pisanie bez polskich znakow, ale w laptopie mam kurewsko niewygodnie ustawiony alt i wciska mi sie na raz spacja

: ndz 31 gru 2006, 00:28
autor: Gacek
Jest ok.Poza tym nie może być inaczej bo nie zgadzały by sie znowu żadne znaki tak jak miałem do tej pory.Sprawdzałem dziś krzywki na T1 i T2 (zgodnie ze znakami-tak jak powinno być) i wypadał GMP między suwem sprężania a pracy tak jak wcześniej pisałem.Nie może być inaczej.
[ Dodano: 2006-12-31, 00:32 ]
Poza tym obie głowice mam ściągnięte i i mam 1000 procent pewności kiedy który tłok jest w GMP
[ Dodano: 2006-12-31, 00:44 ]
Tu masz foty drugiego cylindra
[ Dodano: 2006-12-31, 00:55 ]
a przez to zmieniam tylną głowice

: ndz 31 gru 2006, 11:31
autor: seba_VF750FR
Ja bym wziął tą głowice do ASO i kazdego pana mechanika ktory maczał paluchy przy Twoim moto pierd... w łeb .Ciekawe jakbyś przedstawil im ten sam problem który tu przedyskutowaliscie z Pawłem ,pewnie zaden by nie skumał.
pozdrawiam
: ndz 31 gru 2006, 12:00
autor: Vlaad
Poczytałem sobie ten pouczający wątek i teraz już wiem, dlaczego w moim motocyklu pozwalam grzebać TYLKO Pawłowi!
: ndz 31 gru 2006, 14:17
autor: Hubert
To ja mam do Pawła pytanie.Czy mogę jak lody puszczą umówić się na przegląd czyli wymianę oleju filtra i innych potrzebnych rzeczy?Oczywiście po obowiązujących u Ciebie stawkach bez żadnych tam upustów?Wolę pojechać do Wawy ale mieć pewniaka.Arczi pewnie też poleci jak się zgodzisz.
: ndz 31 gru 2006, 14:36
autor: Pawel
Spoko chłopaki, zapraszam. Telefon jest podany, lepiej zawsze zadzwonić, wole pogadać niż wymieniać sie wiadomościami. Materiały typu foltr i olej mam na miejscu, wiec targanie tego kawał drogi nie ma sensu, to tak na przyszłość

.
Pozdrawiam, Pawel
: ndz 31 gru 2006, 14:49
autor: marius79
Z checia sie zapisze na regulacje zaworow i czyszczenie gaznikow na wiosne. Tak na marginesie, jakie sumy wchodza w gre u Ciebie?

: ndz 31 gru 2006, 16:09
autor: Hubert
Pawel pisze:Spoko chłopaki, zapraszam. Telefon jest podany, lepiej zawsze zadzwonić, wole pogadać niż wymieniać sie wiadomościami. Materiały typu foltr i olej mam na miejscu, wiec targanie tego kawał drogi nie ma sensu, to tak na przyszłość

.
Pozdrawiam, Pawel
Dzięki Paweł.
Zadzwonię z tydzień wcześniej to skonsultujemy co i jak.Pozdrawiam.