Rozrząd

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
Awatar użytkownika
Gacek
pisarz
pisarz
Posty: 445
Rejestracja: ndz 16 lip 2006, 20:43
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Rozrząd

Post autor: Gacek » sob 23 gru 2006, 21:42

Siemka.Wymieniając tylną głowice postanowiłem przy okazji wymienić uszczelke pod przednią.Wszystko było by okejos gdyby nie znaki na rozrządzie.Patrząc w mądrą książke powinno być tak-wał na T1 a na wałkach na obu głowicach znaki są "na zewnątrz" pokrywając sie z głowicą.U mnie jest tak-wał na T1, na tylnej głowicy książkowo,natomiast z przodu znaki wypadają równo naprzeciw siebie.Zgłupiałem do reszty-moto chodziło,ale teoretycznie z przodu wałki powinny być obrócone o 180 stopni.Stąd moje pytanko-czy to ja nie skumałem servisówy i jest dobrze,czy faktycznie wszystkie znaki mają być tak samo na zewnątrz :nausea

[ Dodano: 2006-12-24, 19:46 ]
cisza jakby co najmniej gwiazdka była..... :omg

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » wt 26 gru 2006, 12:46

Pokręciłeś coś. Tylne cylindry sprawdzasz na znaku t1, przednie na t2, tylko bedziesz musiał zrobić cały obrót wałem i jeszcze 90 stopni. Wtedy znaczki na przednich cylindrach będą się zgadzac.

Tu sobie poczytaj we fragmencie, Ustawienie wału korbowego i wałków rozrządu

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,3175470.html

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
Gacek
pisarz
pisarz
Posty: 445
Rejestracja: ndz 16 lip 2006, 20:43
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Gacek » wt 26 gru 2006, 15:24

Tak myślałem że coś pokręciłem.Wyjaśnij mi jeszcze jedno :oops: -od których cylindrów są kreski (parzystych czy nieparzystych) a od których strzałki.Mam teorie ale wole sie upewnić :grin:

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » pt 29 gru 2006, 16:53

To zależy od ustawienia wału korbowego. Ustaw na T1 to wtedy masz mieć kreski na tylnych cylindrach na zewnątrz (i tez powinny byc identycznie na przednich), a po obróceniu silnika o ten obrót i 90 stopni na t2 na przednich i tylnych powinieneś miec strzalki, też zwrócone na zewnątrz. Zgadza sie?

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
Gacek
pisarz
pisarz
Posty: 445
Rejestracja: ndz 16 lip 2006, 20:43
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Gacek » pt 29 gru 2006, 19:36

No właśnie nie.Jak już pisałem,gdy ustawie na T1 na tylnych kreski są na zewnątrz tak jak powinny być,natomiast na przednich cylindrach kreski są naprzeciw siebie (czyt.do środka-są przestawione o 180 stopni!!!!) .Jak bym nie ustawił w tym położeniu nie zgrywały sie ani strzałki ani kreski między przednimi a tylnimi.Tak samo nie mogłem zgrać przodu ze znakami na wale.Tylko tył jest ok.Ten silnik był rozbierany przez jakiegoś magika zanim do mnie trafiła-wszędzie silikon.Cud że to chodziło i nic nie wyklepało :drool .Najlepsze jest to że była w ASO na regulacji gażników i zaworów i sie debile nie połapali!!! :killer .Mamlasy.Chyba że specjalnie tak zrobili.W każdym razie ustawie tak jak piszesz (jak jest zresztą w servisówce)-T1-kreski na obu głowicach na zewnątrz-obrót wałem o 450 stopni-T2-strzałki na obu garach na zewnątrz.Paweł,masz skrzyne browara przy najbliższym spotkaniu-dzięki za pomoc :pwned Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » sob 30 gru 2006, 01:53

Poczekaj jeszcze chwilke, bo wydaje mi sie dziwne, żeby silnik chodził z tak przestawionym rozrzadem. Zerknę w serwisówke innego wydawcy i dam znać, albo sprawdze to u siebie, zimowy przeglad luzów zaworowych nie zaszkodzi. A jak sie zgadza układ krzywek wzgledem ustawienia tłoka? Sprawdź to tak, jak pisałem w swoim tekscie, czyli ustawienie tłoka na srubokret wraz ze sprawdzeniem znakow na wale i obserwowanie krzywek, niezaleznie od znaków.
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
Gacek
pisarz
pisarz
Posty: 445
Rejestracja: ndz 16 lip 2006, 20:43
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Gacek » sob 30 gru 2006, 21:41

No i wszystko sie wyjaśniło.Z przodu był przestawiony o 180 stopni.Jak ustawiłem po staremu tak jak było do tej pory na T2 ( 450 stopni od T1 ) to na drugim tłoku był suw ssania.Następnie ustawiłem zgodnie z Twoją radą,czyli tak jak jest w servisówce i wszystko jest ok!!!! Gdy ustawie na T1 wszystkie kreski równo są na zewnątrz,potem obrót o 450 stopni-mamy T2-wszystkie strzałki są na zewnątrz,a drugi tłok jest dokładnie w GMP między sprężaniem a pracą.Tak jak powinno być :evil Dasz wiare że na takim rozrządzie zrobiłem około 5tys.kilo i w życiu bym nie pomyślał że coś takiego tam siedzi :omg Po nowym roku jade do ASO podziękować panom mechanikom :killer Tera zostało tylko zamówić Top End ale to dopiero po dziesiątym :biggrin .Jak wymienie - i co najważniejsze odpale - napewno dam znać!!! :biggrin

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » ndz 31 gru 2006, 00:12

Prosze Cie spraw jeszcze jedna rzecz, tak jak pisałem. Po ustawieniu w GMP odpowiednio dla kazdnej głowicy sprawdz, czy na cylindrze na którym masz krzywki wałków ustawione go góry (czyli wszystkie zawory zamkniete) ten konkretny tłok masz w górnym polozeniu. Sprawdzisz to srubikretem, poruszajac lekko walem w lewo i prawo od znaczka T1 lub odpowiednio T2. Wtedy masz 200 procent pewnosci ze zawory nie spotkaja sie tlokiem. Zawsze trzeba tez obrocic silnik kluczem przed odpalaniem go. Kur*a, w glowie sie nie miesci, ze tak mogli poskladac silnik i ze chodził.

Jutro zerkne jeszcze w inna serwisowka u Vlaada.

Pawel

PS. Sorry za pisanie bez polskich znakow, ale w laptopie mam kurewsko niewygodnie ustawiony alt i wciska mi sie na raz spacja 8)
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
Gacek
pisarz
pisarz
Posty: 445
Rejestracja: ndz 16 lip 2006, 20:43
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Gacek » ndz 31 gru 2006, 00:28

Jest ok.Poza tym nie może być inaczej bo nie zgadzały by sie znowu żadne znaki tak jak miałem do tej pory.Sprawdzałem dziś krzywki na T1 i T2 (zgodnie ze znakami-tak jak powinno być) i wypadał GMP między suwem sprężania a pracy tak jak wcześniej pisałem.Nie może być inaczej.

[ Dodano: 2006-12-31, 00:32 ]
Poza tym obie głowice mam ściągnięte i i mam 1000 procent pewności kiedy który tłok jest w GMP :biggrin

[ Dodano: 2006-12-31, 00:44 ]
Tu masz foty drugiego cylindra

[ Dodano: 2006-12-31, 00:55 ]
a przez to zmieniam tylną głowice :killer
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » ndz 31 gru 2006, 11:31

Ja bym wziął tą głowice do ASO i kazdego pana mechanika ktory maczał paluchy przy Twoim moto pierd... w łeb .Ciekawe jakbyś przedstawil im ten sam problem który tu przedyskutowaliscie z Pawłem ,pewnie zaden by nie skumał.



pozdrawiam

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » ndz 31 gru 2006, 12:00

Poczytałem sobie ten pouczający wątek i teraz już wiem, dlaczego w moim motocyklu pozwalam grzebać TYLKO Pawłowi!

Awatar użytkownika
Hubert
klepacz
klepacz
Posty: 1022
Rejestracja: ndz 17 wrz 2006, 16:56
Imię: Hubert
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hubert » ndz 31 gru 2006, 14:17

To ja mam do Pawła pytanie.Czy mogę jak lody puszczą umówić się na przegląd czyli wymianę oleju filtra i innych potrzebnych rzeczy?Oczywiście po obowiązujących u Ciebie stawkach bez żadnych tam upustów?Wolę pojechać do Wawy ale mieć pewniaka.Arczi pewnie też poleci jak się zgodzisz.

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » ndz 31 gru 2006, 14:36

Spoko chłopaki, zapraszam. Telefon jest podany, lepiej zawsze zadzwonić, wole pogadać niż wymieniać sie wiadomościami. Materiały typu foltr i olej mam na miejscu, wiec targanie tego kawał drogi nie ma sensu, to tak na przyszłość :).

Pozdrawiam, Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
marius79
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 74
Rejestracja: wt 31 paź 2006, 12:27
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: marius79 » ndz 31 gru 2006, 14:49

Z checia sie zapisze na regulacje zaworow i czyszczenie gaznikow na wiosne. Tak na marginesie, jakie sumy wchodza w gre u Ciebie? :roll:

Awatar użytkownika
Hubert
klepacz
klepacz
Posty: 1022
Rejestracja: ndz 17 wrz 2006, 16:56
Imię: Hubert
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hubert » ndz 31 gru 2006, 16:09

Pawel pisze:Spoko chłopaki, zapraszam. Telefon jest podany, lepiej zawsze zadzwonić, wole pogadać niż wymieniać sie wiadomościami. Materiały typu foltr i olej mam na miejscu, wiec targanie tego kawał drogi nie ma sensu, to tak na przyszłość :).

Pozdrawiam, Pawel
Dzięki Paweł.
Zadzwonię z tydzień wcześniej to skonsultujemy co i jak.Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości