u u ha oleje dwa :]
-
- Administrator
- Posty: 1467
- Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
u u ha oleje dwa :]
Problemiki mam dwa.
1 - Olej w przednim zawieszeniu...mam pewien problem :> Wiecie mo?e ile sie go leje do RC24 86'? W Manualu tego nie mam a jak wleje za du?o to mi uszczelniacze wywali mo?e macie jaki? namiar na takie dane?
2 - Olej w silniku...problem wygl?da tak jak wiecie (albo sie w?a?nie dowiecie ) nie mam centralki a stan oleju sprawdza sie na centralce, wi?c wymy?li?em sobie co? innego Jak sprawdz? w manualu ile powinien mie? oleju w silniku to wleje tyle sprawdze na bagnecie i sobie zaznacze po "swojemu" bez centralki. Pomys? dobry i jedyny jaki mam. Ale problem taki. Doczyta?em sie w manualu czego? takiego:
Niby pod konie? manula jest napisane w danych og?lnych : Engine oil - 4 l (4.2 US qt) after draning (co to znaczy after draniang??)
Ale w przediale "FILTERS" w punkcikach wymiany filtra oleju w punkcie 8 jest tak : Fill the crankcase with approximately 3 literes (3.2 US qt) of the recomended oil.
Potem jest napisane ?eby odpali? silnik na jakie? 2 3 minuty, zgasi? i sprawdzi? stan oleju.
No i teraz mam problem....jak to to zrobi? ?eby oleju by?o dobrze? Niby mog? kupi? centralk? ale problem jest taki ?e kto? j? zdj?? nie bez powodu...zmieni? wydech i przez to centralka musia?a wylecie?. ehhhh jakie? idee i pomys?y?
Bo fajnie by by?o mie? dobry stan oleju.
:cegla:
1 - Olej w przednim zawieszeniu...mam pewien problem :> Wiecie mo?e ile sie go leje do RC24 86'? W Manualu tego nie mam a jak wleje za du?o to mi uszczelniacze wywali mo?e macie jaki? namiar na takie dane?
2 - Olej w silniku...problem wygl?da tak jak wiecie (albo sie w?a?nie dowiecie ) nie mam centralki a stan oleju sprawdza sie na centralce, wi?c wymy?li?em sobie co? innego Jak sprawdz? w manualu ile powinien mie? oleju w silniku to wleje tyle sprawdze na bagnecie i sobie zaznacze po "swojemu" bez centralki. Pomys? dobry i jedyny jaki mam. Ale problem taki. Doczyta?em sie w manualu czego? takiego:
Niby pod konie? manula jest napisane w danych og?lnych : Engine oil - 4 l (4.2 US qt) after draning (co to znaczy after draniang??)
Ale w przediale "FILTERS" w punkcikach wymiany filtra oleju w punkcie 8 jest tak : Fill the crankcase with approximately 3 literes (3.2 US qt) of the recomended oil.
Potem jest napisane ?eby odpali? silnik na jakie? 2 3 minuty, zgasi? i sprawdzi? stan oleju.
No i teraz mam problem....jak to to zrobi? ?eby oleju by?o dobrze? Niby mog? kupi? centralk? ale problem jest taki ?e kto? j? zdj?? nie bez powodu...zmieni? wydech i przez to centralka musia?a wylecie?. ehhhh jakie? idee i pomys?y?
Bo fajnie by by?o mie? dobry stan oleju.
:cegla:
- Vlaad
- klepacz
- Posty: 956
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Kontakt:
Re: u u ha oleje dwa :]
Po opr??nieniu . Nale?y to rozumie? jako ca?kowit? pojemno??. Pawel (kt?ry serwisuje moj? VFR) robi tak: wlewa ok 3 litr?w a potem robi ma?e dolewki i sprawdza miark? czy ju? jest do??. Potem odpala sprz?t na kilka minut, ?eby olej si? rozprowadzi? i sprawdza jeszcze raz ew dolewa.UxY pisze: Engine oil - 4 l (4.2 US qt) after draning (co to znaczy after draniang??)
Nape?nij skrzyni? korbow? ok 3-ema litrami zalecanego oleju.UxY pisze: Fill the crankcase with approximately 3 literes (3.2 US qt) of the recomended oil.
Musisz zobaczy? jaka jest r??nica na miarce w innej RC24 pomi?dzy stanem na ko?ach i na centralce.UxY pisze: ehhhh jakie? idee i pomys?y?
Ueee.. zapomnia?em o tych twoich nieszcz?snych lagach. Niestety nie mam u siebie manualu, ale postaram si? sprawdzi? co i jak w twoim modelu opisuje CLYMER.
- kris
- pisarz
- Posty: 241
- Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Cze?? UXY na stronie LOUISA znalaz?em dane kt?rych szukasz olej do lag 513 czyli troch? ponad p?? litra olej 15W to oznaczenie twardo?ci do silnika 3,7 bez filtra z filtrem 3.9 ale wlej 3 odpal isprawdz tak jak m?wi? Vlaad.Z olejem do silnika to lepiej wla? mniej i uzupe?ni? p??niej w ka?dej ksi??ce czy serwis?wce jest troch? inaczej dane zazwyczaj troch?si? r??ni?.Cz?sto te? podaj? warto?ci po remoncie silnika czyli po jego ca?kowitym rozebraniu, usiebie te? mia?em kilka wersji iwed?ug tego co podawali w najwiekszej opcji tooleju by?oby ponadg?rny stan.A powinno by? minimalnie przed max.
-
- Administrator
- Posty: 1467
- Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Dzi?ki Kris faktycznie zajrza?em i znalaz?em ile tego oleju do lag
a co do oleju to jest w?asnie taki problem ch?opaki ?e ja tej centralki nie mam. I nie mam jak sprawdzi? poprawnego stanu oleju bo trzeba to robi? na centralce a jak wiemy na oko to ch?op....a nikt z moim znajomych nie ma RC24...chyba ?e dorw? kogo? na allego z niedaleka i pojad? i sprawdz? jak to wygl?da ;]
a co do oleju to jest w?asnie taki problem ch?opaki ?e ja tej centralki nie mam. I nie mam jak sprawdzi? poprawnego stanu oleju bo trzeba to robi? na centralce a jak wiemy na oko to ch?op....a nikt z moim znajomych nie ma RC24...chyba ?e dorw? kogo? na allego z niedaleka i pojad? i sprawdz? jak to wygl?da ;]
- Vlaad
- klepacz
- Posty: 956
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Kontakt:
Ja te? znalaz?em co nieco na temat oleju do lag RC24 '86.
Prawa laga 358 ml
Lewa laga 370 ml.
Sk?d r??nica? Pewnie z powodu zamontowania antynurka w lewej goleni. No i jeszcze jedna niespodzianka. Ot?? zalecanym olejem w manualu CLYMER jest.... ATF (automatic transmission fluid czyli olej do automatycznych skrzy? bieg?w) . My?l? jednak, ?e spokojnie mo?na zastosowa? typowy olej do przedniego zawieszenia 10W.
Prawa laga 358 ml
Lewa laga 370 ml.
Sk?d r??nica? Pewnie z powodu zamontowania antynurka w lewej goleni. No i jeszcze jedna niespodzianka. Ot?? zalecanym olejem w manualu CLYMER jest.... ATF (automatic transmission fluid czyli olej do automatycznych skrzy? bieg?w) . My?l? jednak, ?e spokojnie mo?na zastosowa? typowy olej do przedniego zawieszenia 10W.
- Vlaad
- klepacz
- Posty: 956
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Kontakt:
Nie wiem czy dla ATF podaje si? "twado??". Manual nic o tym nie m?wi, by? mo?e jest tylko jedna warto??. Dla pozosta?ych modeli ('90-'97) Maual u?ywa sprytnego okre?lenia: ..."Pro Honda Suspension fluid SS-7"... Mnie to nic nie m?wi. Sam u?ywam neutralnego oleju 10W i jest OK.kris pisze: a co z twardo?ci? 10W czy 15W?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości