u u ha oleje dwa :]

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

u u ha oleje dwa :]

Post autor: UxY » śr 08 lut 2006, 00:35

Problemiki mam dwa.

1 - Olej w przednim zawieszeniu...mam pewien problem :> Wiecie mo?e ile sie go leje do RC24 86'? W Manualu tego nie mam a jak wleje za du?o to mi uszczelniacze wywali :( mo?e macie jaki? namiar na takie dane?

2 - Olej w silniku...problem wygl?da tak jak wiecie (albo sie w?a?nie dowiecie :P) nie mam centralki a stan oleju sprawdza sie na centralce, wi?c wymy?li?em sobie co? innego :) Jak sprawdz? w manualu ile powinien mie? oleju w silniku to wleje tyle sprawdze na bagnecie i sobie zaznacze po "swojemu" bez centralki. Pomys? dobry i jedyny jaki mam. Ale problem taki. Doczyta?em sie w manualu czego? takiego:

Niby pod konie? manula jest napisane w danych og?lnych : Engine oil - 4 l (4.2 US qt) after draning (co to znaczy after draniang??)

Ale w przediale "FILTERS" w punkcikach wymiany filtra oleju w punkcie 8 jest tak : Fill the crankcase with approximately 3 literes (3.2 US qt) of the recomended oil.

Potem jest napisane ?eby odpali? silnik na jakie? 2 3 minuty, zgasi? i sprawdzi? stan oleju.

No i teraz mam problem....jak to to zrobi? ?eby oleju by?o dobrze? Niby mog? kupi? centralk? ale problem jest taki ?e kto? j? zdj?? nie bez powodu...zmieni? wydech i przez to centralka musia?a wylecie?. ehhhh jakie? idee i pomys?y?

Bo fajnie by by?o mie? dobry stan oleju.
:cegla:

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Re: u u ha oleje dwa :]

Post autor: Vlaad » śr 08 lut 2006, 08:29

UxY pisze: Engine oil - 4 l (4.2 US qt) after draning (co to znaczy after draniang??)
Po opr??nieniu :) . Nale?y to rozumie? jako ca?kowit? pojemno??. Pawel (kt?ry serwisuje moj? VFR) robi tak: wlewa ok 3 litr?w a potem robi ma?e dolewki i sprawdza miark? czy ju? jest do??. Potem odpala sprz?t na kilka minut, ?eby olej si? rozprowadzi? i sprawdza jeszcze raz ew dolewa.
UxY pisze: Fill the crankcase with approximately 3 literes (3.2 US qt) of the recomended oil.
Nape?nij skrzyni? korbow? ok 3-ema litrami zalecanego oleju.
UxY pisze: ehhhh jakie? idee i pomys?y?
Musisz zobaczy? jaka jest r??nica na miarce w innej RC24 pomi?dzy stanem na ko?ach i na centralce.

Ueee.. zapomnia?em o tych twoich nieszcz?snych lagach. Niestety nie mam u siebie manualu, ale postaram si? sprawdzi? co i jak w twoim modelu opisuje CLYMER.

Awatar użytkownika
kris
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: kris » śr 08 lut 2006, 09:57

Cze?? UXY na stronie LOUISA znalaz?em dane kt?rych szukasz olej do lag 513 czyli troch? ponad p?? litra olej 15W to oznaczenie twardo?ci do silnika 3,7 bez filtra z filtrem 3.9 ale wlej 3 odpal isprawdz tak jak m?wi? Vlaad.Z olejem do silnika to lepiej wla? mniej i uzupe?ni? p??niej w ka?dej ksi??ce czy serwis?wce jest troch? inaczej dane zazwyczaj troch?si? r??ni?.Cz?sto te? podaj? warto?ci po remoncie silnika czyli po jego ca?kowitym rozebraniu, usiebie te? mia?em kilka wersji iwed?ug tego co podawali w najwiekszej opcji tooleju by?oby ponadg?rny stan.A powinno by? minimalnie przed max.

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » śr 08 lut 2006, 11:59

Dzi?ki Kris :) faktycznie zajrza?em i znalaz?em ile tego oleju do lag :)


a co do oleju to jest w?asnie taki problem ch?opaki ?e ja tej centralki nie mam. I nie mam jak sprawdzi? poprawnego stanu oleju bo trzeba to robi? na centralce :( a jak wiemy na oko to ch?op....a nikt z moim znajomych nie ma RC24...chyba ?e dorw? kogo? na allego z niedaleka i pojad? i sprawdz? jak to wygl?da ;]

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » czw 09 lut 2006, 21:11

Ja te? znalaz?em co nieco na temat oleju do lag RC24 '86.
Prawa laga 358 ml
Lewa laga 370 ml.
Sk?d r??nica? Pewnie z powodu zamontowania antynurka w lewej goleni. No i jeszcze jedna niespodzianka. Ot?? zalecanym olejem w manualu CLYMER jest.... ATF (automatic transmission fluid czyli olej do automatycznych skrzy? bieg?w) :shock: . My?l? jednak, ?e spokojnie mo?na zastosowa? typowy olej do przedniego zawieszenia 10W.

Awatar użytkownika
kris
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: kris » czw 09 lut 2006, 21:14

Czyli w danych louisa dali babola faktycznieVFR z tego rocznikamia?y antynurka a co z twardo?ci? 10W czy 15W?

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » czw 09 lut 2006, 21:41

kris pisze: a co z twardo?ci? 10W czy 15W?
Nie wiem czy dla ATF podaje si? "twado??". Manual nic o tym nie m?wi, by? mo?e jest tylko jedna warto??. Dla pozosta?ych modeli ('90-'97) Maual u?ywa sprytnego okre?lenia: ..."Pro Honda Suspension fluid SS-7"... Mnie to nic nie m?wi. Sam u?ywam neutralnego oleju 10W i jest OK.

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » czw 09 lut 2006, 21:46

dzi?ki Vlaad :) r??nica pewnie ze wzgl?du na Antynura :) pozatym w RC24 jest jeszcze pompowane zawieszenie tak?e jak co? to sobie dopompuje :) Wog?le Vlaad du?o tych stron o RC24 jest w tym Clymerze? :twisted: 8)

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » pt 10 lut 2006, 11:30

UxY pisze: Wog?le Vlaad du?o tych stron o RC24 jest w tym Clymerze? :twisted: 8)
Trudno powiedzie?, poniewa? ksi??ka nie jest podzielona na typy i modele motocykli. W ka?dym rozdziale (np Front Suspension and Steerenig) modele, kt?re si? czym? r??ni? s? potraktowane oddzielnie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości