Strona 1 z 2
Pompka paliwa RC 24.
: sob 21 lis 2009, 21:06
autor: J43
Czy RC 24 ma pompke paliwa?
Ma gazniki.
Silnik gaznikowy chyba nie ma pompy paliwa?
dzisiaj w czasie czyszczenia moto zobaczylem po lewej stronie,nad zbiornikiem wyrownawczym plynu chlodzacego,walec z przewodami elektr.biegnacymi pod siedzenie i z przewodem z paliwem i filterkiem paliwa.
Przewod paliwa z filtrem biegnie od zbiornika do walca/pompki,a z pompki wychodzi drugi w kierunku silnika,w podwojnej otulinie ochronnej.
Cala ta instalacja wyglada jak pompka paliwa,ale przeciez nie mam wtrysku?
Nigdy tez nie slyszalem "burczenia" jak w samochodzie.
To jak jest - mam te pompke czy to cos innego?

: sob 21 lis 2009, 21:19
autor: RafałVFR
Tak,24ka ma pompę paliwa.Nie zawsze grawitacja wystarcza by paliwo dopłynęło do gaźników.Poza tym kwestie bezpieczeństwa.Pompa odcina dopływ paliwa.Nawet Harley ma pompę

i to w takim miejscu że trudno się domyślić że to pompa paliwa

: sob 21 lis 2009, 21:37
autor: J43
RafałVFR pisze:Tak,24ka ma pompę paliwa.Nie zawsze grawitacja wystarcza by paliwo dopłynęło do gaźników.Poza tym kwestie bezpieczeństwa.Pompa odcina dopływ paliwa.Nawet Harley ma pompę

i to w takim miejscu że trudno się domyślić że to pompa paliwa

Czyli,jak wlacze zaplon,powinienem slyszec jak brzeczy?
A jesli nie dziala,paliwo moze dochodzic do silnika czy nie?
: sob 21 lis 2009, 21:50
autor: RafałVFR
Jak ci padnie pompa to nie uruchomisz silnika ponieważ pompa nie podaje paliwa...
Z tym brzęczeniem to tak i nie,jeżeli paliwo jest w gaźniku to pompa nie będzie wydawała żadnych dźwięków,po prostu nie pracuje(nie ma takiej potrzeby)dopiero gdy w gaźnikach poziom paliwa opadnie pompa zacznie pracować i brzęczy

: sob 21 lis 2009, 22:00
autor: rafi
Nie brzęczy tylko impulsacyjnie,zależnie od obrotów silnika,podaje paliwo.Łatwiej to wyczuć, dotykając jej, niż usłyszeć.
: sob 21 lis 2009, 22:07
autor: RafałVFR
rafi pisze:Nie brzęczy tylko impulsacyjnie,zależnie od obrotów silnika,podaje paliwo.Łatwiej to wyczuć, dotykając jej, niż usłyszeć.
Tak,masz rację.To pompa impulsacyjna.Kiedyś mi padła skubana

i to w 24ce
: sob 21 lis 2009, 22:18
autor: J43
Rozumiem.
Sprobowalem wlaczyc zaplon,zadnego odglosu,jak martwa.
Ani zadnego "pykniecia".
Paliwo w gaznikach jest.
Sprobowalem podlaczyc do pompki prad z prostownika na krotko,do wtyczki.
Czasem stuknela,ale byl to pojedynczy stuk a nie odglos ciagly jak przy pracy silniczka.
Mozliwe,ze gdyby paliwa w gaznikach nie bylo,wtedy by sie zalaczyla.
Ale po dluzszym postoju zapala nie od razu,bo musi naciagnac paliwo do silnika.Trzeba pokrecic z 8 - 10 razy.
Kiedy regularnie sie jezdzi,codziennie,nie ma tego.Zapala od razu.
Nie wiem,czy pompka dziala,bo gdyby dzialala,podawalaby paliwo?
A z drugiej strony - gdyby byla zepsuta,odcielaby doplyw paliwa i wcale by nie zapalil?
: sob 21 lis 2009, 22:21
autor: J43
RafałVFR pisze:[.Kiedyś mi padła skubana

i to w 24ce
A gdyby pominac pompke - odlaczyc przewody paliwowe i zlaczyc je na krotko,omijajac pompke?
Powinno dzialac.
: sob 21 lis 2009, 22:39
autor: rafi
bedzie działac tylko nie pokręcisz do odcinki moze starczy do 8 tyś...
: sob 21 lis 2009, 23:10
autor: RafałVFR
rafi pisze:bedzie działac tylko nie pokręcisz do odcinki moze starczy do 8 tyś...
Dokładnie tak.Padła mi w drodze więc wywaliłem ją i dokończyłem podróż.Dbałem jednak o to by poziom paliwa w zbiorniku był wysoki[/quote]
: sob 21 lis 2009, 23:14
autor: RafałVFR
J43 pisze:Rozumiem.
Sprobowalem wlaczyc zaplon,zadnego odglosu,jak martwa.
Ani zadnego "pykniecia".
Paliwo w gaznikach jest.
Sprobowalem podlaczyc do pompki prad z prostownika na krotko,do wtyczki.
Czasem stuknela,ale byl to pojedynczy stuk a nie odglos ciagly jak przy pracy silniczka.
Mozliwe,ze gdyby paliwa w gaznikach nie bylo,wtedy by sie zalaczyla.
Ale po dluzszym postoju zapala nie od razu,bo musi naciagnac paliwo do silnika.Trzeba pokrecic z 8 - 10 razy.
Kiedy regularnie sie jezdzi,codziennie,nie ma tego.Zapala od razu.
Nie wiem,czy pompka dziala,bo gdyby dzialala,podawalaby paliwo?
A z drugiej strony - gdyby byla zepsuta,odcielaby doplyw paliwa i wcale by nie zapalil?
Sama pompka może być ok,jednak zaworki które w niej się znajdują mogą nie działać tak jak trzeba.Myślę że trzeba by zajrzeć do niej
: sob 21 lis 2009, 23:55
autor: PETER
lepiej nie zaglądaj do środka jak chcesz sprawdzić działanie zdejmij przewód od pompki do gaźników załóż na pompkę jakiś inny i włóż do przezroczystej butelki lub słoika i włącz zapłon powinieneś zobaczyć jak podaje paliwo i ile podaje ,teoretycznie powinna wytwarzac ciśnienie w wysokości ok 0,2 atm. jak masz jakiś manometr z taką podziałką to tez możesz sprawdzić ,pompka paliwa działa na zasadzie elektromagnesy a nie silniczka dlatego wydaje zupełnie inne odgłosy

: ndz 22 lis 2009, 09:59
autor: J43
PETER pisze:lepiej nie zaglądaj do środka jak chcesz sprawdzić działanie zdejmij przewód od pompki do gaźników załóż na pompkę jakiś inny i włóż do przezroczystej butelki lub słoika i włącz zapłon powinieneś zobaczyć jak podaje paliwo i ile podaje ,teoretycznie powinna wytwarzac ciśnienie w wysokości ok 0,2 atm. jak masz jakiś manometr z taką podziałką to tez możesz sprawdzić ,pompka paliwa działa na zasadzie elektromagnesy a nie silniczka dlatego wydaje zupełnie inne odgłosy

Wlaczylem zaplon i "run",ale nic nie slychac.
Nie odezwala sie.
Widocznie dziala powyzej pewnych obrotow jak piszecie.
Usunalem juz wyciek spod kranika.
Wszystko jest szczelne.
Wyglada na to,ze:
-pompka dziala,bo po podaniu napiecia na wtyczke odzywa sie - "strzela",pojedyncze stukniecia,wlasnie jak elektromagnes - Peter

,
-nie dziala przy niskich obrotach,
-paliwo dochodzi,bo zapala i potem pracuje bez zaklocen,
Sprawdze za kilka dni czy bedzie problem z rozruchem.
Moze pomoglo usuniecie wycieku spod kranika.
Moglo tamtedy sie zapowietrzac.
Chwilowo dziekuje wszystkim,ale wrocimy jeszcze do tematu za kilka dni

: ndz 22 lis 2009, 10:55
autor: PETER
widze że nie do końca rozumiesz ten układ, pompka działa tylko wtedy jeżeli nie występuje ciśnienie tzn jeżeli gaźniki są puste w czasie pracy silnika podaje paliwo tylko wtedy jeżeli spadnie ciśnienie czyli zaworki iglicowe zostaną otwarte, nie jest to tak jak w układach wtryskowych gdzie pompa podaje paliwo cały czas, w tym układzie który masz nie występuje przewód powrotny lub nadmiarowy ,dlatego pisałem żebyś najpierw zdjął przewód łączący pompę z gaźnikami a dopiero potem sprawdzał działanie załóż jakiś inny przewód bo sporo tego paliwa moze polecieć

: ndz 22 lis 2009, 11:03
autor: kiki
Wlaczylem zaplon i "run",ale nic nie slychac.
Nie odezwala sie.
Widocznie dziala powyzej pewnych obrotow jak piszecie.
bo to nie wtrysk-gdzie pompka zaczyna wytrzawać ciśnienie po włączniu zapłonu - w rc 24 pompa dostaje impuls jak zaczynasz krecic rozrusznikiem i jak moto juz chodzi- przypatrz się dokładnie, wsłuchaj, dotknij.