Strona 1 z 1
3 podstawowe pytasnia
: ndz 04 paź 2009, 23:35
autor: Vermilion
Mam 3 podstawowe bardzo pytania w sprawie VFR. Szukałem odpowiedzi i znalazłem na jedno.
1. Naciąganie łańcucha. Wyczytałem między wierszami, że potrzebny jest specjalny klucz, ale dalej nie bardzo wiem jak to się robi i jaki konkretnie klucz jest potrzebny.
2. Jak zwiększyć delikatnie obroty na biegu jałowym? Muszę na każdym gaźniku coś kręcić czy moze jest jakaś 1 śruba wspólna na szynie?
3. Jaki typ zaworów jest w VFR? O szklankowych popychaczach wiem.
: ndz 04 paź 2009, 23:59
autor: orzyl
1. na monowachaczu masz mimośród. Wypadaloby miec klucz pazurkowy do naciągania łańcucha, który pozwoli obrócić mimośród (po jego wcześniejszym odblokowaniu).
2. aby zwiększyć obroty powinieneś znaleźć (nie wiem jak jest w vfr z gaznikami) śrubę. z reguły jest jedna wspólna do delikatnego otwarcia wszystkich 4 przepustnic (działa dokładnie tak samo jakbyś odkręcił delikatnie gaz)
3. to co więcej chcesz wiedzieć ?

: pn 05 paź 2009, 00:11
autor: Diego
Wermilionie z Wałcza oto klucz do naciągu łańcucha:
: pn 05 paź 2009, 00:19
autor: VFRKrzysztof
Ad. 2) Ta śruba powinna być widoczna w otworze w lewej owiewce.
: pn 05 paź 2009, 00:46
autor: alternatom
Wermilionie z Wałcza oto:
1. Śruba 18 którą musisz poluzować ( a potem dokręcić

) i miejsce gdzie jest pierścień którym kręcisz kluczem pazurkowym żeby naciągnąć łańcuch.(od bidy i nie po bożemu mojrzesz to zrobić delikatnie pukając w pierścień wkrętakiem).Naciągasz zgodnie z ruchem wskazówek zegarka,luzujesz w drugą.
2. Śruba regulacji obrotów biegu jałowego (czy jak tam ją

)
3.Tzn? Cztery zawory na cylinder ,regulacja płytkami .
to co więcej chcesz wiedzieć ?

: pn 05 paź 2009, 06:50
autor: bialy-murzyn
a w 800 z 99r. to jak sie reguluje obroty ?
: pn 05 paź 2009, 07:47
autor: Hefajstos
W VFR 800 z prawej strony ramy masz otwór w belce ramy, (powinien być zaślepiony gumką), wkładasz śrubokręt i kręcisz śrubką. To wszystko.
: pn 05 paź 2009, 08:36
autor: orzyl
dłuugi śrubokręt

nie jakąś bzdynkę od zegarmistrza
: pn 05 paź 2009, 15:00
autor: Vermilion
Dzięki wielkie panowie ! Co do zaworów to chodziło mi właśnie o typ regulacji
Znalazłem śrubę do regulacji obrotów. Klucza do naciągu łańcucha poszukam jutro w Wałczu

: pn 05 paź 2009, 18:19
autor: MC_Hammer
Vermilion pisze:... Klucza do naciągu łańcucha poszukam jutro w Wałczu

Ewentualnie dłuższy i grubszy śrubokręt i młoteczek, też działa
Ale oczywiście profesjonalny klucz jest niezastąpiony

: pn 05 paź 2009, 22:44
autor: Vermilion
Panowie a czy jeżdżenie ciągle z kranikiem ustawionym na rezerwę może mieć zły wpływ na spalanie i pracę silnika? Kumpel próbował mi to wcisnąć, a przecież właściwie jest to niemożliwe. Ja tak jeżdżę ciągle, bo linki od kranika mi się zacinają i w sumie nie jest mi to w żaden sposób potrzebne.
: pn 05 paź 2009, 22:51
autor: Damo 88
: sob 26 gru 2009, 18:05
autor: brii
Po przeczytaniu nasuwa mi się taka myśl, że VTEC chyba nie stanie się nawet za 30 lat klasykiem
