Strona 1 z 1
Nieszczelny korek paliwa
: sob 23 wrz 2006, 12:27
autor: DaVeeD
Hejka, zauważyłem w swojej VFR, szczególnie gdy sobie postoi na słońcu, że gdzieś samoczynnie ulatnia mi sie najcenniejszy trunek, zwany benzyną. Zdjełem zbiornik i obwąchałem dokładnie w poszukiwaniu jakichś nieszczelności. Troszke czuć benzyne z przodu baku przy śrubce mocujacej przy głowce ramy, ale najbardziej "pachniało" przy korku. No ale stwierdziłem, że przy korku to ma prawo "pachnąć". Sprawdzałem szczelność obracając bakiem, i benzyna wyciekała właśnie z korka. I to dosyć ładnym ciurkiem - widac było jak leci. Moje pytanie - jak to uszczelnić? Gumka w korku jest OK (przynajmniej tak wygląda) za to w baku wokoło dziury lakier pełen jest odprysków. Czy przez to może ubywać benzyny? Czy powinienem ściągnąć ten lakier kompletnie i wtedy korek będzie lepiej uszczelniał? Ale jak wtedy zabezpieczyć bak przed korozją? (której na szczęście tam nie uświadczyłem). A no i posiała mi się jedna guma kontaktowa pomiedzy bakiem a ramą.

Jakby ktoś miał takich za dużo to wiecie....

: sob 23 wrz 2006, 15:35
autor: Little Sister
Jak dla mnie to pewnie wina gumki i tyle, wymień ją zapobiegawczo na nową i sprawdz czy nadal bedzie wyciekać paliwo...
Ale też nie przesadzajmy, chyba z wiekszosci odwroconych do góry nogami zbiorników wycieknie troche benzyny

Rozwiązanie jest jedno - tankuj mniej waszki (nie pod sam korek) to nie bedzie ci się wylewało

Ewentualne nadmiary możesz oddać znajomym z forum, nikt sie nie pogniewa

: sob 23 wrz 2006, 16:49
autor: ppamula
Przecież w okolicy korka jest odpowietrznik, od którego rurka sprowadzona jest w okolice podnóżka centralnego. Odwrócony bak cieknie właśnie tym otworem.
pozdro
: sob 23 wrz 2006, 21:14
autor: Lucek
jego zadanie jest tez ze jak sie zagapisz na stacjii na np marte i przelejesz to nie lejesz po baku tylko tam ladnie splywa.prawda piter?
: ndz 24 wrz 2006, 09:41
autor: ppamula
Racja, racja. Taki rowek wokół wlewu,
Także Martuś nie rozpraszaj na stacji chłopaków bo jesze coś podpalą przypadkiem.

: ndz 24 wrz 2006, 11:22
autor: Little Sister
Będą dodatkowe atrakcje

: śr 25 paź 2006, 21:32
autor: Ketchup
"otwór przelewowy" a odpowietrznik w "korku" to 2 dróżne sprawy, ten otwór który widać po otwarciu korka jest faktycznie takim zabezpieczniem przed przelanie zbiornika. Inną sprawą jest odowietrznik, który ma działanie ciśnieniowe - zapobiega on zniekształceniu zbiornika przy zwiększeniu, zmiejszeniu objętości paliwa i GAZÓW w czasie dużych temp.
pees, czasem warto go przegonić

, ale to już inna bajka
pzdr