Nieszczelny korek paliwa

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
DaVeeD
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: śr 13 wrz 2006, 20:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ząbki
Kontakt:

Nieszczelny korek paliwa

Post autor: DaVeeD » sob 23 wrz 2006, 12:27

Hejka, zauważyłem w swojej VFR, szczególnie gdy sobie postoi na słońcu, że gdzieś samoczynnie ulatnia mi sie najcenniejszy trunek, zwany benzyną. Zdjełem zbiornik i obwąchałem dokładnie w poszukiwaniu jakichś nieszczelności. Troszke czuć benzyne z przodu baku przy śrubce mocujacej przy głowce ramy, ale najbardziej "pachniało" przy korku. No ale stwierdziłem, że przy korku to ma prawo "pachnąć". Sprawdzałem szczelność obracając bakiem, i benzyna wyciekała właśnie z korka. I to dosyć ładnym ciurkiem - widac było jak leci. Moje pytanie - jak to uszczelnić? Gumka w korku jest OK (przynajmniej tak wygląda) za to w baku wokoło dziury lakier pełen jest odprysków. Czy przez to może ubywać benzyny? Czy powinienem ściągnąć ten lakier kompletnie i wtedy korek będzie lepiej uszczelniał? Ale jak wtedy zabezpieczyć bak przed korozją? (której na szczęście tam nie uświadczyłem). A no i posiała mi się jedna guma kontaktowa pomiedzy bakiem a ramą. :neutral: Jakby ktoś miał takich za dużo to wiecie.... ;-)

Awatar użytkownika
Little Sister
klepacz
klepacz
Posty: 689
Rejestracja: pt 25 sie 2006, 21:21
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Nibylandia
Kontakt:

Post autor: Little Sister » sob 23 wrz 2006, 15:35

Jak dla mnie to pewnie wina gumki i tyle, wymień ją zapobiegawczo na nową i sprawdz czy nadal bedzie wyciekać paliwo...

Ale też nie przesadzajmy, chyba z wiekszosci odwroconych do góry nogami zbiorników wycieknie troche benzyny ;)
Rozwiązanie jest jedno - tankuj mniej waszki (nie pod sam korek) to nie bedzie ci się wylewało ;)
Ewentualne nadmiary możesz oddać znajomym z forum, nikt sie nie pogniewa :biggrin

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » sob 23 wrz 2006, 16:49

Przecież w okolicy korka jest odpowietrznik, od którego rurka sprowadzona jest w okolice podnóżka centralnego. Odwrócony bak cieknie właśnie tym otworem.
pozdro

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » sob 23 wrz 2006, 21:14

jego zadanie jest tez ze jak sie zagapisz na stacjii na np marte i przelejesz to nie lejesz po baku tylko tam ladnie splywa.prawda piter?
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » ndz 24 wrz 2006, 09:41

Racja, racja. Taki rowek wokół wlewu,
Także Martuś nie rozpraszaj na stacji chłopaków bo jesze coś podpalą przypadkiem. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Little Sister
klepacz
klepacz
Posty: 689
Rejestracja: pt 25 sie 2006, 21:21
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Nibylandia
Kontakt:

Post autor: Little Sister » ndz 24 wrz 2006, 11:22

Będą dodatkowe atrakcje :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » śr 25 paź 2006, 21:32

"otwór przelewowy" a odpowietrznik w "korku" to 2 dróżne sprawy, ten otwór który widać po otwarciu korka jest faktycznie takim zabezpieczniem przed przelanie zbiornika. Inną sprawą jest odowietrznik, który ma działanie ciśnieniowe - zapobiega on zniekształceniu zbiornika przy zwiększeniu, zmiejszeniu objętości paliwa i GAZÓW w czasie dużych temp.

pees, czasem warto go przegonić ;) , ale to już inna bajka
pzdr
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości