Strona 1 z 1
jak sie reguluje zawory w vfr 750 z 95 roku?
: śr 20 wrz 2006, 21:43
autor: koks
pytanie jak powyzej. serwis sie kroi wiec pytanie jak sie reguluje zawory czy srubkami czy plytkami i jakie te luzy powinny byc?co musze zdemontowac zeby dojsc do zaworow?
: śr 20 wrz 2006, 21:47
autor: Vlaad
Plytki, a jakie luzy to dopiero w sobote znajde.
: śr 20 wrz 2006, 22:07
autor: Lucek
plytki
dobra wiad-zdejmiesz wszystko i bedziesz sie bral do reg a tu sie okaze ze nie trzeba bo sa w normie.
zla wiad-w VFR jest tak ciasno ze bedziesz mial przeje..ane
: czw 21 wrz 2006, 10:00
autor: zbyl
generalnie dojsc do tylnich cylidrow bez problemu. Gorzej z przednimi
jesli jestes magikiem to da sie to zrobic bez sciagania chlodnicy.
Jesli nie jestes to trzeba scagac i bedziesz miec troszke wiecej miejsca.
A jak sie reguluje no na poczatek mierzysz luzy potem sprawdzasz
z ksiazka i ewentaulnie wymieasz plytki albo robisz przekladke z innych jesli sie da
potem skladasz i znowu mierzysz .. jesli jest ok
to masz po regulacji i tyle
pozdrowka
zbyl
: czw 21 wrz 2006, 18:03
autor: Vlaad
Luzy zaworowe w/g Clymer Manual dla rocznika powyżej '90:
Zawory dolotowe: 0,13 - 0,19 mm
Zawory wydechowe: 0,22 - 0,28 mm
PeeS
Jak zwylke głupie amerykany używają tych swoich cali i stóp (oby czystych

). Ponieważ ludzko wyskalowane szczelinomierze nie pozwalają na pomiar np 0,22, po naszemu powinno być:
dolot: 0,15 - 0,20 mm
wydech: 0,25 - 0,30 mm
Jeżeli się mylę, niech mnie ktoś poprawi.
aVe vfr
: czw 21 wrz 2006, 18:16
autor: ppamula
Koks, ogólnie to jest na tyle pracochłonne że warto oddać to mechanikowi specjaliście, tymbardziej że musisz mieć porządny szczelinomierz i być gotowym na wymianę płytek. A zatem trzeba mieć ich jakiś zapas.
Co bęzdie jak porozkręcasz pokrywy głowicy, pomierzysz i okaże się że musisz dokupić płytki ale nie wiesz jakie bo nie wiesz co jest obecnie wsadzone w popychacze zaworowe? A jak rozkręcisz rozrząd to unieruchamiasz moto dopuki nie kupisz poprawnych płytek. A mechanik może mieć już jakiś zapas swoich. I ma lepszy dostęp do części.
Tak myślę.
Najczęściej jednak okazuje się że luzy są w normie (VFR to jest to

).
pozdro
: śr 25 paź 2006, 21:47
autor: Ketchup
szczelinomierze można dokupić odpowiednio w larsonie i louise i masz już kpl, inna bajka to płytki, inną jeszcze sprawą jest tzw dostęp, o ile do tylnich garków jest łatwiej, to trudniej znowu jest wyłapanie punktów nastwaczych przy zakłądaniu wałków, bo rama przeszkadza nieznacznie, ale tam "Per aspera ad astra"
pzdr
: sob 28 paź 2006, 00:51
autor: Pawel
Moje "dwa słowa" o regulacji zaworów - może skorzystacie

:
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,3175470.html
Pawel
: śr 17 sty 2007, 15:55
autor: GRZECH
Fajny artykul i sam juz nie wiem czy to takie trudne czy prawie kazdy da radw(w RC-24)
: śr 17 sty 2007, 19:17
autor: Hubert
Pawel pisze:Moje "dwa słowa" o regulacji zaworów - może skorzystacie
pozwolisz Paweł ,że przyjadę do Ciebie na regulację nawet nie czytam tego bo się nie znam za bardzo.
: czw 18 sty 2007, 21:50
autor: Pawel
Nie ma sprawy Hubert

Zapraszam !
Pawel
: pn 20 paź 2008, 19:51
autor: kris2k
a rozwiazanie konstrukcyjne tych plytek? podszklankowe? nadszklankowe?