Uwaga dla wszystkich 98’ wzwyż!!!
- Yelu
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: sob 27 maja 2006, 16:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg - Wrocław
- Kontakt:
Uwaga dla wszystkich 98’ wzwyż!!!
Inżynierowie Hondy wpadli na dość ciekawy pomysł, a mianowicie prędkościomierz oraz licznik kilometrów pobiera dane z czujnika zamontowanego na zębatce zdawczej! Co za tym idzie ? A to, że wymieniając sobie napęd, czyli obydwie zębatki i łańcuch, zechcemy zamontować inną zębatkę zdawczą niż oryginalna ( inną jak 17 zębów ), odbije się to na dokładności wskazań prędkościomierza i licznika kilometrów.
Tak też ja zrobiłem. Zamontowałem zębatkę o liczbie zębów 18, z myślą że spadną mi obroty przy danej prędkości, co za tym idzie spadnie spalanie. Efekt otrzymałem zupełnie niezamierzony. Prędkościomierz i licznik kilometrów zaniża mi wskazania ( nie mogę nawet przeliczyć ile mi spaliła na 100 bo licznik kłamie ) i odczuwam spadek dynamiki mojej vavierki : )
Podsumowując, nie przemyślałem zagadnienia i trochę cierpię z tego powodu, w związku z tym przestrzegam.
Powodzonka.
Tak też ja zrobiłem. Zamontowałem zębatkę o liczbie zębów 18, z myślą że spadną mi obroty przy danej prędkości, co za tym idzie spadnie spalanie. Efekt otrzymałem zupełnie niezamierzony. Prędkościomierz i licznik kilometrów zaniża mi wskazania ( nie mogę nawet przeliczyć ile mi spaliła na 100 bo licznik kłamie ) i odczuwam spadek dynamiki mojej vavierki : )
Podsumowując, nie przemyślałem zagadnienia i trochę cierpię z tego powodu, w związku z tym przestrzegam.
Powodzonka.
- Pawel
- pisarz
- Posty: 349
- Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Załóż licznik rowerowy tak jak Vlaad. Możesz też przeliczyć o ile % zmieniło się przełożenie, lub ... dorobić "tjuningowe" tarcze zagarów (przy okazji wyskalowane do 400 km/h, co by gapiei dzieciaki mieli powód do podniety, jaki to szybki motur widzieli )
Pawel
Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...
- Lucek
- stary wyjadacz
- Posty: 3481
- Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
- Imię: LUCYna/fer
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: EP
kumpel zrobil to sama tylko ze w ZXR, tam co prada jest licznik montowany gdzie indziej ale zamierzenia mial te same czyli spalanie mniejsze przy nizszych obrotach. ale bardzo sie rozczarowal bo zmienily sie i przelozenia na bardzo dlugie i moto strasznie sie mulaste zrobilo.myslal ze jeden zabek w te czy w tamte wiele nie namaci ale sie zdziwil
Nie ma boga, jest Mmmmotór!
- badek
- teksciarz
- Posty: 128
- Rejestracja: pn 11 wrz 2006, 08:32
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Beskidy
- Kontakt:
a ile Ci średnio pali ? Moja mnie czasem zaskakuje a czasem wnerwia Na codzień podczas jazdy do pracy 7 l musi chepnąć, pałowanie maksymalne po górskich serpentynach ( tylko 2 i 3 bieg) do 8-9 l, pałowanie z predkościami do ok. 200 km/h - 7 l, spokojna jazda (do ok. 7 tyś obr) - średnia z trasy wakacyjnej ok. 2000km - 5,35 l/100 kmYelu pisze:co za tym idzie spadnie spalanie
- badek
- teksciarz
- Posty: 128
- Rejestracja: pn 11 wrz 2006, 08:32
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Beskidy
- Kontakt:
Najlepsze jest to że mi przy przy jeździe autostradowej (A4) jak jechałem z Poznania do mnie (okolice Bielska) z predkościami przewaznie oscylujacymi ok. 180-200 km/h spaliła zupełnie mało bo w granicach 6.5 litra .....tankowałem w śremiu pod poznaniem do pełna i nastepne tankowanie dopiero w gliwicach Nie wiem więc skąd opinia że wtryskowe VFR palą wiecej niz gaźnikowe ..... zauwazyłem że spalanie mojej VFR znaczaco rośnie w miescie natomiast na trasie wraz ze wzrostem predkości spada i nie ma dla niej wielkiego znaczenia czy sie jedzie 150 czy 200 km/h Może mam jakąś dziwna VFR-kę ? :
Spalanie- moc zębatki itp.
To i ja się podziele wiadomoscia VFR 750 95 R - 6 LAT Latam od roku zmieniłem naped i tak przod zebatke zmienilem na 15 z 16
I jaki efekt fakt-obroty troche zwiekszone na kazdym biegu ale na kazdym biegu mocniejsza lepiej ciągnie mniej redukuje sie biegami co do predkosci to napewno okłamuje ale jeszcze sprawdze dokładnie to napisze napewno kazdy pomier przy 50 80 100 150 200.
Co do spalania to min 6,5 litr mieszana jazda ale jak się kręci pod czerwone to i owszem do 8 L to juz max nigdy wicej nie spaliła.
Tydzien temu zamontowalem końcówke leovince sbk carbon -poezja dynamika sie zwiekszyla szczegolnie w srednich no i ten dzwiek bas bas i zejscie z obrotow strzały coś pieknego.
Polecam wam ten wydech w szczegolnosci ze posiada dławik jak komus za glosno to mozna go wlozyc i jest ciszej
Pozdrawiam. moje gg 8202539
I jaki efekt fakt-obroty troche zwiekszone na kazdym biegu ale na kazdym biegu mocniejsza lepiej ciągnie mniej redukuje sie biegami co do predkosci to napewno okłamuje ale jeszcze sprawdze dokładnie to napisze napewno kazdy pomier przy 50 80 100 150 200.
Co do spalania to min 6,5 litr mieszana jazda ale jak się kręci pod czerwone to i owszem do 8 L to juz max nigdy wicej nie spaliła.
Tydzien temu zamontowalem końcówke leovince sbk carbon -poezja dynamika sie zwiekszyla szczegolnie w srednich no i ten dzwiek bas bas i zejscie z obrotow strzały coś pieknego.
Polecam wam ten wydech w szczegolnosci ze posiada dławik jak komus za glosno to mozna go wlozyc i jest ciszej
Pozdrawiam. moje gg 8202539
-
- Administrator
- Posty: 1467
- Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Badek co do spalania 800 to faktycznie wychodzi na to że im szybciej tym mniej ;] ja lecieliśmy z Rommim do Częstochowy prędkości wahały sie od 180 do 230 non stop i powiem wam że moja RC24 spaliła lekko ponad 8 a Rommiego 800....lekko ponad 6 nie uwierzył bym gdybym nie stał razem z nim przy dystrybutoze
-
- Posty: 2
- Rejestracja: wt 05 wrz 2006, 10:11
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: MRĄGOWO
- Kontakt:
- badek
- teksciarz
- Posty: 128
- Rejestracja: pn 11 wrz 2006, 08:32
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Beskidy
- Kontakt:
Jak chcesz to kiedys zrobimy test Sam w to nie moge uwierzyc ale tak jest - więcej żre na codzień niź stała predkośc przelotowa w granicah 200 km/h. Codziennie jeżdze do pracy ok. 10 km i z powrotem, spalanie mam 7-7,5 l, nie moge zejśc niżej. A wystarczy że lece do kumpla 150 km w jedną strone i objeżdzam 300klm na jednym bakuBartłomiej.S pisze:180-200 PONAD 6 LITRA NIE MA SZANS NIE WIEM JAK DłUGO JEZDZICIE MOTOCYKLAMI ALE 800 PRZY 180-220 LEKKO PONAD 6L TO PRZESADA
- Mundek
- pisarz
- Posty: 351
- Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
- Kontakt:
Moje doświadczenia sa takie, że mialem wcześniej RC 36 z 1997 roku i ona palila mi zawsze w oklolicach 7 litrów i więcej przy normalnej jeżdzie, czyli do 160 km/h, rzadko kiedy udało mi sie zejść poniżej siódemki, może mialy na to wplyw dysze Dynojet... teraz na RC 46 z 2001 roku z PCII śmigając tak samo ani razu nie przekroczylem 6 l/100km, najczęściej spalanie oscyluje około 5.8-5.9 l/100km i nie mam watpliwości, że na wtrysku pali mniej niz na gaźnikach co jest zrozumiałe, bo proces spalania jest optymalizowany przez chip i miedzy innymi dlatego ktoś ten wtrysk w te sprzęta wsadza (pomijając względa ekologiczne)...
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości