RC36I - jakie dysze?

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

RC36I - jakie dysze?

Post autor: Yaco » pn 05 cze 2006, 20:20

Witam.

Kolejne pytanie odno?nie ga?nik?w - jakie macie rozmiary g??wnych dysz w waszych maszynach?
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » wt 06 cze 2006, 09:36

128/130 tylko nie pami?tam kt?re z przodu a kt?re z ty?u.

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » wt 06 cze 2006, 17:33

No wi?c w?a?nie takie mam, tyle tylko, ?e "po skosie" :D Lewy ty? i prawy prz?d po 130, a prawy ty? i lewy prz?d po 128. Chc? wiedzie? jak to prawid?owo za?o?y?.

PS. Wiesz Vlaad, ?e u mnie by?y kryzy w kr??cach dolotowych? Ale kto? przedemn? zd??y? ju? je wyd?uba
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » wt 06 cze 2006, 18:28

Dziwne... w mojej occult te? znalaz? dysze wstawione po przek?tnej :shock: . Do tego ja (a wzasadzie Pawel) znalaz?em r??ne ?wiece podczas wymiany :shock: :shock: . O ile mnie pami?? nie myli 130 id? na prz?d. Sprawdz? jeszcze w manualu i dopisz?.

W maualu s?....... wszystkie 130. Dziwne...
A ?ruby regulacyjne wyk?cone o 2 1/8 obrotu.

A kryzy sk?d? Kurcze musz? sprawdzi?. Dziwne te japo?skie wersje. Je?eli mam kryzy to kupi? nowe kr??ce.
Co? mi si? zdaje, ?e trzeba b?dzie zinwestowa? w nowe europejskie ga?niki, dysze i modu? bo przestaj? to wszysko ogarnia? :evil: .

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » wt 06 cze 2006, 22:16

i wko?cu VFRka Ci od?yje :) ,na allegro widzialem modu? do RC36

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » śr 07 cze 2006, 00:22

Vlaad pisze:Je?eli mam kryzy to kupi? nowe kr??ce.
Zg?o? si? do mnie, mam praktyk? w "usuwaniu" tego badziewia. Ale s?dz?c po osi?gach nie masz ich u siebie.

Co do dysz - moje szybkie sprawdzenie w Autodacie potwierdzi?o 130 na 4 garach. W niekt?rych silniach V faktycznie s? inne dysze na przednim i tylnym cylindrze, ale te? ... w nowszych Suzuki GS500 s? r??ne na lewym i prawym, tak wi?c i tak bywa. Trzeba to sprawdzi?.

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » śr 07 cze 2006, 07:47

Wg. mojego manuala po 93 roku powinny by? 128 prz?d i 125 ty?. I b?d? tu m?dry...
W ka?dym razie moim skromnym zdaniem nie powinny by? na krzy?.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » ndz 11 cze 2006, 01:27

Dzisiaj z Yacem z?o?yli?my maszyn?. Za?o?yli?my 130 z przodu i 128 na tylne gary w ramach eksperymentu (analogicznie do serwis?wki, kt?ra podaje wi?ksze z przodu, niec na "pa??" :-)). Po synchronizacji by?o ok, ale pytanie na jak d?ugo. Na felernym ga?niku nr1 by? za wysoki poziom paliwa, co zosta?o skorygowane. W ramach eksperymentu zosta?y te? zamienione zaworki iglicowe z 1 na 4. Zobaczymy. Oby by?o dobrze, bo nad morze jedziemy :-) :-) .

Pawel

PS. Vlaad - wstrzymaj si? z kupnem ga?nik?w. Pomajstrujemy co? z dyszami. Mo?na spr?bowa? zestawu 128 / 125, mo?e si? to oka?e skuteczne, Twoja VFR dymi tylko przy pe?nym otwarciu, jak odpowiada za to tylko rozmiar dysz. Ch?tnie pokombinuj?, zawsze b?dzie jedno do?wiadczenie wi?cej, wiesz, ?e bywam upierdliwy w tych sprawach :-).
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » ndz 11 cze 2006, 08:14

Tak, w ramach eksperymentu napchamy Ci paku? w dysze - powinno mniej kopci? :D ;)
Ja tam kopceniem si? nie przejuje - zak?adam, ?e ten model tak ma i tyle.

PS. zastanawia mnie jedna rzecz - motocykl kopci w trakcie gwa?townego otwarcia przepustnicy - jak wejdzie ju? na obroty to nie kopci. St?d chyba wniosek, ?e sk?ad mieszanki jest w miar? prawid?owy. Jak dla mnie to mo?e by? zbyt szybka reakcja przepustnic podci?nieniowych (trzeba paku? napcha? :D). U Paw?a s? zupe?nie inne ga?niki - ciekawe czy pasuj? do RC36I...
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » ndz 11 cze 2006, 16:22

Yaco pisze:(trzeba paku? napcha? ).
Nie paku? tylko trocin !! We? tu gadaj z amatorem :mrgreen:


Tak na serio - kopci przy gwa?townym otwarciu, bo po chwili spr??yna zamyka lekko przepustnic? podci?nieniow? automatycznie dostosowuj?c po?o?enie iglicy do podci?nienia, nie masz wtedy pe?nego otwarcia. Widzia?e? jak si? zachowuj? przepustnice podci?nieniowe (i wskazania na wakuometrach) jak robi?em synchronizacj? u Ciebie ?? jest "skok" a potem stabilizacja i wyr?wnanie pozycji przepusnicy na jednym poziomie.

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » ndz 11 cze 2006, 19:01

Musz? przeanalizowac bo co? mi tu nie pasuje :D
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » śr 14 cze 2006, 17:26

Co tu analizowa?. Jak b?dziesz nast?pnym razem u mnie zobaczysz co si? dzieje z przepustnicami i podci?nieniami. W skr?cie wygl?da to tak. Bieg ja?owy, podci?nienie oko?o 0,25 atm. Szybkie otwarcie przepustnicy (powiedzmy 1/3, bez obci??enia wystarczy) podci?nienie spada do oko?o 0,1 jednocze?nie przepustnice podci?nieniowe unosz? si? ponad po?ow? do g?ry otwieraj?c dop?yw paliwa przez dysze g??wne. Po chwili (nie ruszamy przepustnicy manetk?) wida? jak przepustnice podci?nieniowe opuszczaj? si?, a podci?nienie na wakuometrach wzrasta do oko?o 0,3. Tak wi?c mamy do czynienia z chwilowym du?o wi?kszym wydatkiem paliwa po ostrym dodaniu gazu. Dlatego Vlaadowa VFR kopci tylko w pierwszym momencie, a potem ju? nie. Mam nadziej?, ?e skuma?e? :-).

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » śr 14 cze 2006, 18:26

To, ?e podci?nienie w kolektorze najpierw spada, a p??niej wzrasta jest dla mnie oczywiste. Za to niezbyt rozumiem dlaczego przepustnice mia?yby si? podnosi? i nast?pnie opada?...
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Młody
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pt 10 mar 2006, 14:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody » czw 15 cze 2006, 19:57

ja u siebie mam 130 na 4. dodam, ze kupilem 135 w ramach wzbogacenia mieszanki przy przelotowym wydechu, ale byla to tylko kasa w bloto i 9l/100 :mrgreen: kasa w bloto, bo swiece kolor maja jak trzeba, po dobrym wyczyszczeniu gazniorow.

Awatar użytkownika
Bart
teksciarz
teksciarz
Posty: 105
Rejestracja: pn 06 mar 2006, 12:23
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Bart » pt 16 cze 2006, 21:25

Pawel pisze:Co tu analizowa?. Jak b?dziesz nast?pnym razem u mnie zobaczysz co si? dzieje z przepustnicami i podci?nieniami. W skr?cie wygl?da to tak. Bieg ja?owy, podci?nienie oko?o 0,25 atm. Szybkie otwarcie przepustnicy (powiedzmy 1/3, bez obci??enia wystarczy) podci?nienie spada do oko?o 0,1 jednocze?nie przepustnice podci?nieniowe unosz? si? ponad po?ow? do g?ry otwieraj?c dop?yw paliwa przez dysze g??wne. Po chwili (nie ruszamy przepustnicy manetk?) wida? jak przepustnice podci?nieniowe opuszczaj? si?, a podci?nienie na wakuometrach wzrasta do oko?o 0,3. Tak wi?c mamy do czynienia z chwilowym du?o wi?kszym wydatkiem paliwa po ostrym dodaniu gazu. Dlatego Vlaadowa VFR kopci tylko w pierwszym momencie, a potem ju? nie. Mam nadziej?, ?e skuma?e? :-).

Pawel
Brawo za fachowe wyt?umaczenie, my?l? ze wystarczaj?co opisowo i dok??dnie zosta?o to wyjasnione ;)
http://www.mkh.strefa.pl <- Małopolski Klub Hondy

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości