wszystko na raz. Kopci, cieknie, pomóżcie proszę :(

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
dym
Posty: 7
Rejestracja: czw 15 cze 2017, 21:48
Model VFR: 800
Imię: Paweł
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

wszystko na raz. Kopci, cieknie, pomóżcie proszę :(

Post autor: dym » wt 29 sie 2017, 05:26

Dzień dobry Koleżanki i Koledzy, bardzo potrzebuję pomocy :oops:

Problem numer 1
Porobiło się , cieknie mi olej spod silnika ( nie jestem w stanie stwierdzić skąd ). Po nawet dziesięciominutowej jeździe , kiedy odstawię Hanię na parking, po pół godziny jest pod nią plama oleju wielkości podstawki pod filiżankę.
Problem numer 2
Stając na światłach, poboczu, gdziekolwiek, spomiędzy lag wydobywa się biały dym, zauważalny dla innych kierowców. Nieszczelność w układzie chłodzenia?Zagadką pozostaje dla mnie to, w jaki sposób nie ubyło nic z płyu chłodniczego :?

Nie wiem czy ma to związek, ale jakiś miesiąc temu, oraz kilka dni temu, Hania sama z siebie zrobiła mi przykrą niespodziankę - motor ciepły, jadę spokojnie, drugi lub trzeci bieg aż tu nagle zupełnie odcina mi moc i wskazówka obrotomierza, wędruje na "0".Silnik p racuje, obrotomierz się nie rusza i tak 5-6 sekund.

Kolejną kwestią jest to, że przez ostatni miesiąc stała bidula na zewnątrz i srogo na nią popadało :( wysłali mnie z dnia na dzień z pracy na wyjazd i po prostu zapomniałem ją przykryć i wstawić do kontenera
Dodam,że nie jeżdżę szybko, nie katuję jej, wszystko z głową. Moto wychuchane, pielęgnowane, myte. Ma najechane 15.000 mil, z czego u mnie 800 przez kilka miesięcy.
I teraz moje pytania - przeszukałem wątki, kilka podobnych kwestii było, ale nikt nie miał takiej katastrofy za jednym zamachem. Czy moglibyście mi chociaż podpowiedzieć, co tam się może dziać? Szukam już mechanika, ponieważ nie będę uskuteczniał druciarstwa, ale chciałbym mniej więcej poznać jakieś typy, żeby nie iść znowu jak baran do golenia, tak jak to miało miejsce w poprzednim warsztacie.

Dziękuję wszystkim, lwg
Paweł

Edycja - model to VFR800 z 2006 roku, wersja z ABS. Znajduję się w UK

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Model VFR: 781 ccm Ixil Edition
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re: wszystko na raz. Kopci, cieknie, pomóżcie proszę :(

Post autor: Klarkson » wt 29 sie 2017, 08:57

Jeżeli chcesz sam sobie z tematem poradzić, będziesz musiał pozdejmować owiewki i ustalić miejsce wycieku. Czytając opis obstawiam za słabo dokręcony filtr oleju. Jeśli on ma wyciek, kapie prosto na kolektor, stąd dym, który jesteś w stanie zauważyć jedynie na postoju.

Co do problemów z obrotomierzem i odcinaniem mocy. Główny problem "anglików" to zaniedbana instalacja elektryczna. Kup sobie kontakt spray do elektryki i zacznij czyszczenie od łączenia masy z ramą; kostek regulatora; przekaźników itd.

To nie są trudne tematy. Ale jeśli nie czujesz się na siłach, lepszym rozwiazaniem będzie oddanie do warsztatu.
Klarkson

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
Model VFR: vtec
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: wszystko na raz. Kopci, cieknie, pomóżcie proszę :(

Post autor: belkot » wt 29 sie 2017, 10:45

Jaki masz filtr? Ostatnio czytalem klika watkow na roznych forach ze olejowy K&N potrafią puscic po czasie

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: wszystko na raz. Kopci, cieknie, pomóżcie proszę :(

Post autor: Arnold » wt 29 sie 2017, 12:12

Klarkson pisze:
wt 29 sie 2017, 08:57
Kup sobie kontakt spray do elektryki i zacznij czyszczenie
Chwyt marketingowy. Kontakt szprej NIE CZYŚCI połączeń elektrycznych. To zwykły smar silikonowy. Nim się zabezpiecza połączenia. Do czyszczenia służą inne środki.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Model VFR: 781 ccm Ixil Edition
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re: wszystko na raz. Kopci, cieknie, pomóżcie proszę :(

Post autor: Klarkson » wt 29 sie 2017, 14:52

Arnold czepiasz się. Lepiej popsikać czymkolwiek, poczyścić, czy lepiej zostawić niech zdechnie ?
Klarkson

Awatar użytkownika
Ziamalek
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 84
Rejestracja: śr 24 paź 2012, 12:03
Model VFR: VF 750F/VFR 800VTEC
Imię: Paweł
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zakopane

Re: wszystko na raz. Kopci, cieknie, pomóżcie proszę :(

Post autor: Ziamalek » śr 30 sie 2017, 12:18

Arnold pisze:
wt 29 sie 2017, 12:12
Klarkson pisze:
wt 29 sie 2017, 08:57
Kup sobie kontakt spray do elektryki i zacznij czyszczenie
Chwyt marketingowy. Kontakt szprej NIE CZYŚCI połączeń elektrycznych. To zwykły smar silikonowy. Nim się zabezpiecza połączenia. Do czyszczenia służą inne środki.
Z praktyki "kontakt" rozpuszcza izolację i dopiero się potem robią kwiatki i zwarcia, dobry do tego jest WD40czyści i smaruje...

Awatar użytkownika
Ziamalek
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 84
Rejestracja: śr 24 paź 2012, 12:03
Model VFR: VF 750F/VFR 800VTEC
Imię: Paweł
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zakopane

Re: wszystko na raz. Kopci, cieknie, pomóżcie proszę :(

Post autor: Ziamalek » śr 30 sie 2017, 14:31

Po za tym moja bidula też stoi pod chmurką i nic jej nie jest.
Jak leje deszcz to nie należy jeździć?, bo motocykle się zepsuje?, nigdzie tak nie pisze.
Awaria i tyle.
Porostu sprawdz ten filter oleju jak kolega wczesniej pisał, a obrotościomież moze fiksowac bo zaśniedziałe ze starości kable gdzięś są i trzeba wyczyścić.

dym
Posty: 7
Rejestracja: czw 15 cze 2017, 21:48
Model VFR: 800
Imię: Paweł
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: wszystko na raz. Kopci, cieknie, pomóżcie proszę :(

Post autor: dym » śr 30 sie 2017, 22:19

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, zdjąłem owiewki, filtr oleju strasznie mokry, wymieniany był półtora miesiąc temu na K&N jutro już się umówiłem do mechanika. Co do elektryki to sam się nie będę chyba za to brał bo więcej umiem zepsuć niż naprawić :D

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
Model VFR: vtec
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: wszystko na raz. Kopci, cieknie, pomóżcie proszę :(

Post autor: belkot » czw 31 sie 2017, 07:27

Jak widac nieodosobniony przypadek z K&N. Załóż hilfo i bedzie spokój.

Awatar użytkownika
Ziamalek
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 84
Rejestracja: śr 24 paź 2012, 12:03
Model VFR: VF 750F/VFR 800VTEC
Imię: Paweł
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zakopane

Re: wszystko na raz. Kopci, cieknie, pomóżcie proszę :(

Post autor: Ziamalek » czw 31 sie 2017, 09:47

belkot pisze:
czw 31 sie 2017, 07:27
Jak widac nieodosobniony przypadek z K&N. Załóż hilfo i bedzie spokój.
Jednak nie wszystko co droższe i firmowe oznacza lepsze...

Awatar użytkownika
Domin530i
Posty: 9
Rejestracja: pn 15 maja 2017, 07:33
Model VFR: 800 vtec
Imię: Dominik
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Garwolin

Re: wszystko na raz. Kopci, cieknie, pomóżcie proszę :(

Post autor: Domin530i » pt 22 wrz 2017, 17:20

Da się jakoś rozróżnić te wadliwe filtry K&N ? Kupiłem takowy w maju bieżącego roku, 7 tyś. zrobione i jest ok.

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: wszystko na raz. Kopci, cieknie, pomóżcie proszę :(

Post autor: MarcinD » pt 22 wrz 2017, 21:09

Wadliwe są z okresu produkcji od 1 marca 2016 r. Do 30 września 2016.
Możesz sprawdzić po kodzie na filtrze.

K&N ogłosiło akcję serwisowa w związku z tym, szczegóły pod adresem:


https://www.knfilters.com/mobile/recallkn204
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości