dziwne obroty

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
Awatar użytkownika
Makoo
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: pt 20 mar 2009, 22:51
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bialystok/London
Kontakt:

Post autor: Makoo » wt 12 maja 2009, 17:24

Odgrzebuje temat, bo z tej dyskusji to nic pozytecznego nie wyczytalem :twisted: :grin:

A tak na powaznie to tak: rocznik 2001, ssanie automatyczne, do niedawna wszystko bylo super, tzn. po odpaleniu lapal okolo 2000 obr. i po kilku minutach jak sie nagrzal spadaly do 1200. Ostatnio,( zaczelo sie stopniowo, ale teraz to juz za kazdym razem), odpalam i jest 2000 obr. do osiagniecia temperatury 70 stopni, czyli jakies 2-3 minuty. Nastepnie obroty rosna do 3000 i tak trzymaja przez kolejne 2-3 min, a temperatura rosnie ale o dziwo baaardzo wolno, tak do 78 stopni. Nastepnie obroty zaczynaja wolno spadac i temperatura tez spada znowu do okolo 72-74 stopni. Zatrzymuja sie na 2000 jak na poczatku, temperatura zaczyna rosnac do okolo 80 stopni i po przekroczeniu 80 stopni obroty spadaja do 1200 i juz potem caly czas jest git. Sytuacja dotyczy tylko odpalania na calkowicie wychlodzonym silniku i cala akcja trwa okolo 6-7 minut.

Cholera, nie mam pojecia co to moze byc ale na 100% nie jest to normalne. Ewentualnie co moge podpowiedziec, ostatnio zmieniliem tlumik na przelot a potem ktos mi w nocy przewrocil moto na lewy bok, wiec nie wiem czy ktores z tych wydarzen moglo miec wplyw na to co teraz sie dzieje. Nie moge na 100% powiazac czasowo tych wydarzen, ale na pewno zaczelo to nastepowac po zmianie tlumika i upadku. Przypadek czy ktos ma pomysl na jakas usterke zanim pojade do jakiegos mechanika zeby zdzieral ze mnie kase?? Bez urazy dla mechanikow ;-) szacunek

jaroslawp
pisarz
pisarz
Posty: 232
Rejestracja: wt 27 sty 2009, 19:51
Imię: Jerry
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jaroslawp » śr 13 maja 2009, 06:35

Miałem coś podobnego. Poluźniłem mocowanie termostatu ssania tak, żeby nie załączało się wogóle i mam święty spokój. Jako, że termostat naciska na tą samą dźwigienkę co regulator obrotów wolnego biegu (gałka wystają po prawej stronie :smile: ), więc w razie problemów zawsze dostępne jest "ręczne" ssanie.

Proponuje zrobić to samo. Jeżeli efekt będzie identyczny to będzie wiadomo, że to termostat.

Awatar użytkownika
Makoo
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: pt 20 mar 2009, 22:51
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bialystok/London
Kontakt:

Post autor: Makoo » śr 13 maja 2009, 17:14

A ja zajechalem dzis do Hondy na zwiady i poczytalem troche zagramaniczne ;) fora i podobno to moze byc "fast idle wax unit" na polskie nie mam zielonego pojecia, ale cos co zawiera w sobie wosk, ktory topiac sie jakos podwyzsza obroty na ssaniu. No i ten wax unit podobno czasamio pada w VFR-kach. Druga opcja, to uwiezione powietrze w ukladzie chlodzenia pod airboxem, ale to raczej po zdejmowaniu airboxa itd. a u mnie tego nie bylo. Za jakis czas powinienem wiedziec na 100% wtedy opisze co bylo, zeby ktos inny mogl skorzystac rowniez :) pozdro

jaroslawp
pisarz
pisarz
Posty: 232
Rejestracja: wt 27 sty 2009, 19:51
Imię: Jerry
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jaroslawp » czw 14 maja 2009, 10:14

Makoo pisze:podobno to moze byc "fast idle wax unit"
właśnie to napisałem powyżej. To jest właśnie termostat od ssania.

Awatar użytkownika
Makoo
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: pt 20 mar 2009, 22:51
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bialystok/London
Kontakt:

Post autor: Makoo » sob 23 maja 2009, 22:27

No i czekajac na jakies wiesci od znajomego mechanika, objawy zaczely zanikac, az do calkowitej "samonaprawy" - nie wiem o co chodzi :roll:

Jedyna teoria, ktora mi przychodzi do glowy, to ze jednak po przewroceniu moto zapowietrzyl sie jakos uklad chlodzenia, przez to te anomalia, a nastepnie w miare urzytkowania sam sie jakos odpowietrzyl... no nie wiem czy to wogole mozliwe, czy nie... W kazdym razie lapie teraz temperature normalnie, a nie zatrzymuje sie na 70 kilku stopniach na kilka minut i obroty juz nie rosna, tylko tak jak trzeba spadaja stopniowo, az do osiagniecia prawidlowych biegu jalowego.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości